{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hundetræk. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley
Jeg er begyndt, at interessere mig mere og mere for det med hunde trækker kæder, vogne og sårn nogle ting.
Har tænkt meget på, at det måske ville være en god aktivitet til min schæferdreng. Hvad siger i? Kan man bruge schæfere til det? Han er jo en brugshund med RIGTIG mange kræfter og masser af energi.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetræk.
  • #1   21. dec 2014 Kan se at han ikke engang er et år endnu, så udfra det faktum så nej.
    I min optik skal du vente til hunden er fuld udvokset, det vil sige 2 år, derudover skal du have købt en rigtig træksele som går ned langs hele hundens krop. En schæfer er rigtig nok en brugshund, men staturmæssigt slet ikke bygget til at skulle trække noget, det er en hyrdehund og derfor slank af bygning. Derudover ville jeg ikke begynde at trække med min hund før den var AD og HD fotograferet, særligt ved en racen hvor det er meget udbredt.

• #2   21. dec 2014 Altså en FT springer blev europamester i 2012 så hvorfor ikke, men vent til han er helt udvokset og start i en af klubberne der kan rådgive korrekt

• #3   21. dec 2014 Er godt klar over, at han skal være 2 år. Skåner ham stadigvæk meget til hverdag.
    Læste bare på nettet, at alle brugshunde kunne bruges til det.

• #4   21. dec 2014 Hvorfor ikke sigte efter at bruge ham til sådan en pawtrekker? Det er nok sjovere i længden og kan give nogle fede oplevelser sammen

• #5   21. dec 2014 Pawtrekker...? Hvad er det helt præcist det er? smiley

• #6   21. dec 2014 Det er en speciel cykel / løbehjul som hunden spændes for og I tager en tur sammen. Den bruges oftest med slædehunde i de lande hvor der ikke er sne

• #7   21. dec 2014 Du skal ikke starte før hunden er 2 -3 år og HD/AD fotograferet. Oveni vil jeg så sige at en højavls hund (har ikke set hvad du har ) ikke er egnet til det da den aldrig vil kunne få ordentligt træk.

• #8   21. dec 2014 Jeg ville nu godt mene du kan gå igang med træningen til at kun trække, dvs ikke noget vægt men lære ham at der hænger ting efter ham, indlære kommandoerne osv. Vil du trække tungt ville jeg bestemt få ham AD og HD undersøgt først, og så selvfølgelig vente til han er helt udvokset. Men umiddelbart tror jeg han ville have mere gavn af pawtrekker som de andre nævner, det har jeg også planer om med min border collie når han er gammel nok smiley

• #9   21. dec 2014 Tak skal i have. smiley
    Det med alderen, kan jeg hører der er delte meninger om. Personligt har jeg den holdning, at hunden skal være fuldt udvokset. Men tror nu lige, at jeg ville ringe til min dyrlæge og hører hvornår han mener han ville være klar til det. Selvfølgelig skal han tjekkes for diverse ting og sager inden. smiley
    Angående pawtrekker, så læste jeg godt lidt om det på nettet.

Hvilke kommandoer tænker i der skulle bruges?

Det med kæderne så jeg bare noget om i fjernsynet. Det var dog muskelhunde de brugte til det. Tænkte bare min basse måske okay kunne. Han er så fandes stærk allerde. smiley
    Er bare ikke klar over om det er en decilplin for scæherhunden? smiley

• #10   21. dec 2014 Det med at skulle trække noget hedder weightpull
    Vi kører med pawtrekker med vores slædehunde, men se på trækhundeklubben, den er for alle smiley

• #11   21. dec 2014 Jeg tænker at til pawtrekker skal hunden kunne højre, venstre og holdt. Derudover skal han kunne løbe forbi andre hunde, mennesker og andre dyr uden interesse, men snak da med slædehunde klubben. Weightpull er det med kæder og vogne, men det er nu mest muskelhunde der bruges til det (og inden I går helt amok og råber vagt i gevær over mit ordvalg, så menes der decideret muskelhunde og ikke kamphunde)

• #12   21. dec 2014 Du kan godt allerede nu begynde at indlære kommandoer.

De kommandoer vi har haft brug for, er frem, stop, højre, venstre, hurtigere, langsommere. :o)

• #13   21. dec 2014 Tak skal i have. smiley
    Jeg vil lige undersøge klubben nærmere. smiley

• #14   21. dec 2014 Hvordan har i egentlig lært jeres hunde, at gå langsommere osv på kommando? smiley

• #15   22. dec 2014 jeg bruger Salik til træk og det er super sjovt (og bestemt mindst lige så sjovt for Salik som for mig). Han er bygget på en lidt anden måde end de fleste trækhunde men han er ikke mindre trækhund af den grund - han er bare lavet til en lidt anden slags træk. Jeg lader ham trække foran en cykel og der fungere perfekt. Trækket er reelt ikke ret hårdt og på den måde skal han faktisk ikke bruge ret mange kræfter på at trække men at løbe stærkt i steder. Men jeg er enig med de øvre hunden skal være 2 år, hd og ad fotograferet og ellers sund og rask og selvfølgelig egnet til det. Desuden skal du have det korrekte udstyr (en rigtig sele og en "elastik"snor osv. Men er det virkelig super sjovt - Salik ELSKER det smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hundetræk.

Annonce