{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Tæver i løb og hanhund {{forumTopicSubject}}

Ludvig er for alvor blevet bidt af tæver i løb og er helt umulig når det figurere i området.

Vi har leget med 2 tæver i løb i dag og lige siden vi trådte ind af døren har han ligget og rystet helt voldsomt og er ret sikker på at det er pga. det da han ellers ikke opføre sig sådan. Han er desuden også umulig når vi møder dem, gør, stresser og virker meget manisk for at få lov til at dufte, snuse og slikke.

Jeg vil gerne høre panelet til råds for om det er noget man skal afhjælpe hunden med i form af en evt. kastration eller om man skal lade hanhund være hanhund og så lade ham opføre sig som han gør når tæverne er i løb?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæver i løb og hanhund
  • #1   18. aug 2014 Jeg ville ikke kastrere allerede. Hanhunde bliver ofte mere rolige omkring tæver i løb, med alderen.
    Selvfølgelig er der også nogen der ikke bliver det, men håbet er lysegrønt. smiley

• #3   18. aug 2014 Altså han har aldrig gjort det før og inden vi gik var der intet. Jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker. Han opfører sig bare sært når jeg ved at der er tæver i løb i området.

Det er måske nok mere stressen omkring situationen det kommer af.

Kontakten fejler intet smiley

• #5   18. aug 2014 Jamen jeg kan nu sagtens få ham til at sætte og lægge sig, men han ryster, er anspændt og stresset samtidig. Det virker det i hvert fald som smiley

• #8   18. aug 2014 Det lyder som en meget fornuftig løsning. Så vi må gå videre så snart der er tegn smiley

• #9   18. aug 2014 Hvorfor har en intakt hanhund leget med tæver i løb!? smiley
    Løbske tæver skal holdes i snor. En ups-parring tager tre sekunder.
    Virkeligt virkeligt dårlig stil af jer alle.

• #10   18. aug 2014 Så lad mig omformulere. Løbsk tæve og hanhund har hilst på hinanden. Begge i kort snor med ejere der har fuld fokus på hunden. Og vi stod så og snakkede i en halv times tid smiley

• #11   18. aug 2014 Så ingen dårlig stil her smiley

• #12   18. aug 2014 Jeg har desuden altid Ludvig i snor da jeg ikke 100% kan kalde ham til mig hvis noget er mere spændende end mig smiley

• #14   18. aug 2014 Jamen som uvidende kan det jo være lidt svært at bedømme. Deraf mit spørgsmål. Vi vil fremover lade de løbske tæver være når der er tegn på det smiley

• #15   18. aug 2014 Jeg synes bare, at du femover skal sørge for, at han undgår nærkontakt med løbske tæver. Aktiver ham på andre måder og afled, hvis han bliver for interesseret i en forbipasserende. Med træning og god kontakt kan han sikkert med tiden lære at styre/ignorere sine forplantningsdrifter smiley

• #16   18. aug 2014 Det er heldigvis ikke et problem at passere andre, heller ikke løbske tæver. Så jeg vil mene at vores kontakt er udemærket. Det er først når han har fået lov at snuse én gang at det bliver manisk. Men igen, vi undgår løbske tæver. Tak for svar til jer som har kommet med noget konstruktivt smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #17   18. aug 2014 Vores hanhund reagerede pludselig på samme måde, og vi blev selvfølgelig vildt bekymrede og tog ham til dyrlæge.
    Dyrlægen sagde at hans hanhund reagerede fuldstændig på samme måde når der var en tæve i området der var i løbetid.
    Han foreslog kastrering, men det vil jeg nu ikke selv anbefale med alt det jeg har hørt og læst om konsekvenserne.
    Vi fik af vide af en hundetræner at vi godt kan lægge låg på det ved at stimulere ham på andre måder, og som Maiken T siger; træne kontakt (det har allerede hjulpet).
    Derudover skal han selvfølgelig IKKE lege med løbske tæver, og helst holdes fra de områder tæverne kommer i. Herhjemme er vi pt nødt til kun at tage ham ud på toilet, og så leger vi en masse med ham indenfor i stedet. Er han udbeder for længe får han færten af en hunhund og så kommer han altid alt for meget op at køre.. smiley

Kommentér på:
Tæver i løb og hanhund

Annonce