Rolig med mig / Hyper hvalp med "far" {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG medlemmer.
Min kæreste og jeg er de glade ejere af lille Eddie på 11 uger, som er en blanding af Beagle/Shetland Sheepdog.
Vi har nu haft ham i 3 uger imorgen (Søndag)
Han er en super dejlig og nem hvalp, men jeg har dog en ting eller to som jeg undrer mig over, og godt kunne tænke mig at høre nogle teorier om.
Min kæreste og jeg har begge været hjemme med Eddie i de første 14 dage. Jeg er hjemmestuderende, og er hjemme med ham hele tiden, og min kæreste har almindeligt fuldtidsjob.
Men grundet sygdom og derefter ferie, var han hjemme med mig de første 14 dage efter Eddies ankomst.
Eddie har været utroligt rolig og lydig i denne uge hvor jeg har været alene med ham...
Vel at mærke til min kæreste kommer hjem fra job.
Lige så snart far kommer hjem, så tonser han rundt, bider i fødder & hænder (Og jeg vil ikke sige nappe, for han bider til, men det er ikke på en "aggressiv" måde.), piler ind og ud af haven, og vil slet ikke tage et "nej" for gode varer hvilket han ellers er RIGTIG god til når vi er alene, for jeg har øvet det meget med ham, og gør det stadig. Kort sagt, han bliver en rigtig rod!
Og han har især været slem i den uge her, hvor min kærestes 11 årige søn også har været på ferie hos os.
Og Ja... Jeg ved godt han kun er 11 uger, og hvalpe bider i alt.
Jeg er bare lidt i vildrede, om det har noget at gøre med tilknytning, reaktionen han får, når han gør det, eller om det bare er ren "leg".
Jeg sørger for at vi laver en god fordeling af fysisk og mental stimulerende ting i løbet af dagen, og som sagt, så er han super god med mig alene, og begynder han med bideriet, så er et "Eddie, nej!" fra mig som regel også nok.
Men det kikser så snart min kæreste er hjemme fra job.
Og det er hans første hund, så det går ham selvfølgelig en del på, at hunden lader til at reagere sådan på ham, men ikke på mig.