{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel + hund
  • #2   7. jul 2014 Okay

  • #4   7. jul 2014 Men hvor lærte du den det henne?
    - vi har enten kun by eller så nogle stier hvor er hele tiden er mennesker -.-'


  • #7   7. jul 2014 Okay vi vil prøve os frem smiley

  • Jeppe J
    Jeppe J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   7. jul 2014 Har lige trænet det med min Schæferhund, hvor jeg har fået hunden til at sidde et sted, sat cyklen ved siden af (til venstre for hunden), og rullet stille afsted, for at lære hunden at blive på højre side. Sagt nej, ved forkert side og rost hunden ved korrekt side. Dette er kun øvet 2 min.. Derefter har jeg indøvet kommandoen, "Cykel" og sat i gang, ikke for langsomt, men 12-15 km/t. Er hunden faldet bagud, har jeg ofte fået den med ved at cykle lidt hurtigere, i kort tid (10sek). Er hunden på vej for langt frem, har jeg drejet lidt imod højre, for at "presse" hunden til at blive på siden af cyklen.
    Du skal være meget konsekvent på et NEJ eller på anden måde, vise hunden at den IKKE må løbe ind foran, dette er jo klart det farligste, både for dig og hunden.
    Hvis den løber ind bagved, har jeg sluppet snoren, eller guidet hunden på plads igen, via snoren, alt efter situation.
    Har cyklet sådan med hunde i over 10 år, og ingen problemer haft.
    Min nye hund, har lært det på 5min, og cykler nu til perfektion.
    Derefter er det godt at indlære "rolig" og evt "træk" for at kunne styre hundens hastighed, dette har jeg gjort ved igangsætning og rolige opbremsninger.


  • #9   7. jul 2014 Jeg har startet med at gå med hundene på højre side og cyklen på venstre, bare få meter for at se hvad de sagde, og så har vi trillet lidt, og gradvist bygget på.
    Men det var intet problem, så kort tid efter introduktionen af cyklen var vi ude at cykle smiley

    Så har de lært kommandoen venstre, når vi cykler og vi skal dreje imod venstre for den kommando, og så plads som virker på cykel også, og så ellers løber de fri de steder de kan.


  • #12   8. jul 2014 Hvad bruger i halsbånd eller sele? smiley

Kommentér på:
Cykel + hund

Annonce