{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykel & hund
  • #1   14. mar 2008 hunden skal bestemme tempoet, og det skal være korte ture så hunden vænner sig til det.

  • #2   14. mar 2008 Uha den må du da ikke cykle med allerede...

    Den skal være udvokset først.. så 1-1½ år gammel skal den være

    Og så er det blød opstart med 10-15 minutter i trav - ingen galop


  • #5   14. mar 2008 Jeg har bare altid hørt at en hund arbejder bedst/mest, når den traver.. Når den galoperer kompenserer den for manglende kondition..

    Jeg ved ikke om det er rent fis.. blot hvad jeg har fået at vide


  • #7   14. mar 2008 Jeg aner ikke hvilken regler der er for andre racer....................

    Men schæferhunden må begynde at cykle som 12 mrd. Og når den er 16 mdr. kan mab tage en udholdingsprøve 20 km.


  • #8   14. mar 2008 20 km løben ved cyklen som 16 mdr gammel???

    hmm ja det ville jeg så ikke turde med en schæfer.. eller andre racer i den størrelse og deromkring


  • #10   14. mar 2008 Cykler med Freja, & jeg vil kun have hende i "trav", galop er OK når hun er løs..

  • #11   14. mar 2008 Hehe Eva, min kondition er nu heller ikke det bedste *G*

  • #12   14. mar 2008 hmm nej okay, kan godt se folk ik er meget for det smiley så må han vente, han forstår nu godt at løbe pænt ved siden af smiley men venter sku med det smiley
    - løbe ture i "langsom" tempo, dur det heller ik? men tænker på, når han leger, så nogle gange spurte han da afsted.


  • #14   14. mar 2008 ja okay, det kan jeg godt se

  • #15   14. mar 2008 Min Laura er 9 mdr og jeg cykler med hende næsten hver dag i ca 10-15 min..
    Men det er UDEN snor og i hendes eget tempo.. Jeg triller afsted ved siden af ( vi kører langs en Å-sti, derfor behøver hun ikke snor )
    Grunden til dette er at jeg ikke har det store overskud i øjeblikket da jeg er gravid. Men hun skal ha' sine ture alligevel, så den ene bliver på cykel..

    Ville ikke begynde at cykle med min egen, eller en Amstaff i den alder..

    De kloge siger at hunden skal være 12-16 mdr, alt afhængig af alder.. Vil nok gætte på at en Amstaff hører ind under de nærmere 16 måneder...

    Men en lille tur i luntetempo på 5 minutter i snor sker der nok ikke det store ved..


  • #16   14. mar 2008 Vent med at cykle med hunden til den er 1 år og ca. 3-4 mdr. og så KUN i trav. Lad hunden snuse og lær den en masse kommandoer. F.eks. ved Tjalfe selv at han skal gå ind på fortorvet og han går selv udenom en lygtepæl, bil osv. og så ind på fortorvet igen. Jeg har lært ham kommandoen "ind" og det betyder at han skal gå ind til siden. Det er for øvrigt en kommando jeg har haft meget glæde af. Hvis vi går tur og der er en masse spændende dufte og han fiser fra den ene side til den anden, så man er ved at falde over ham, kan jeg også bruge kommandoen "ind", så ved han godt at han skal blive i den pågældende side.

    Men tilbage til cyklingen.
    Vi cykler med flexisnor. Gør kun dette hvis din du er 100% tryg ved brugen af denne, ellers kan det have katastrofale konsekvenser.
    Hunden skal altid være inders og når det er mørkt skal hunden OGSÅ udstyres med lygter og evt. reflekser.
    Jeg købte en sele til Tjalfe, sådan så jeg bedre kunne sætte diodelygter og refleksbånd i ham.
    Fik sørme også ros af en politidame sidste år. smiley

    God cykeltur og ikke for langt, selvom hunden virker til at være i topform.


Kommentér på:
cykel & hund

Annonce