Træning af dværgpincher .. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har lige overtaget en dejlig dværgpincher fra en familie som ikke havde mulighed for ham mere.. han er blevet behandlet rigtig godt i sin tidligere familie, men han er ikke rigtig blevet lydigheds trænet, men ønsker mig at gøre ham til en fantastisk hund
Mere end i forvejen..
Det skal siges at jeg hemtede ham igår, og der har ikke været noget problem med at binde sig til mig og min kæreste, og han er faldet godt til.. kender allerede sin plads i huset, og har enda sovet alene første nat..
Han gør ikke i hjemmet, heller ikke af dørklokker osv.
Men hand hunde er ikke hans favorit når vi er ude... og han skal jo kunne med alle uden at knore og gø af dem..
Tror virkelig ikke at det er en "ond" gøen da han lovre løs samtidig.
Men er der nogen i nærheden af kbh nv. der har haft erfaring med dværgpincher og vil lære mig at træne med ham, ville det være så fedt.
Har kun erfaring med at træne chæferhund.
Og det handler nok også om at det er lidt sværere at lære nye ting i en 3 årig hund.
Pfh tak
Jonas
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
At han logre samtidig med, at han gøer, behøver nødvendigvis ikke betyde, at han er glad. Det kan også være et tegn på, at han er meget usikker.
Tillykke med ham. Han er rigtig fin
jun 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Jeg kæmper selv med min krøltop. Han gøer også.
Få ham ned i sit, fang hans opmærksomhed med godbidder eller legetøj, og ros ros ros når han er i ro, når hunden går forbi.
Det tager tid, og kræver tålmodighed. Men det virker!
har kæmpet med min i 3 måneder nu, og han gik igår, forbi sin første hund, uden at skabe sig og puste sig op
nov 2013
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 389
jun 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Nu skriver du, at du har erfaring i at træne Schæfer, så skulle det jo ikke være et problem at træne en Dværg Pinscher, for den skal trænes akkurat som en Schæfer eller andre racer.
Min går blandt andet spor og laver eftersøgninger, den elsker det, og hvis du laver fornuftig aktivering med den, så vil den elske dig for det, da Dværg Pinscheren nemlig gerne vil arbejde.
Måske du skulle melde dig til hundetræning med den.
Træning af dværgpincher ..