{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Må min hund springe? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sccæfer/labrador blansing på knap 8 mrd. Jeg har fået afvide at han IKKE må springe men hvad siger i? Jeg vil vildt gerne til konkurrencer med ham. Men det kræver at han kan springe. Vi har på ingen måde trænet det for ikk vidst om han måtte. Jeg ville jo heller ikk skade ham smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må min hund springe?
  • #2   29. maj 2014 Din hund må først småbegynde at springe som etårig, men derfor kan du sagtens starte på et pree-schoolagility hold med ham, hvis du vil starte nu, og lære alle de basale og meget vigtige ting om agility!

• #3   29. maj 2014 Nej din unghund må heller ikke springe.
    Det er en hård belastning for en ung hund - især hvis man ikke tilpasser springene efter hundene generelt.

Men som der er skrevet, så meld dig til agility, så vil du få vejledning, omkring indlæring, forhindringerne osv.

• #5   29. maj 2014 Nej for hunan, ingen slalom!
    Det er den hårdeste forhindring for hundens krop.

Alt afhængig af hvilken metode man bruger, om det kan startes før den er 1 år, min egen der lærte på alle metoden var 16 måneder.

• #10   29. maj 2014 Er det mig du kalder Maiken?
    Og hysterisk?

Det er ikke sundt for hunden med de vrid i ryggen, og da slet ikke for en stor race. Og jeg jorde ikke min igennem nogen steder smiley
    Men det er metoden at lære alléen på, derfor hun også var 16 måneder før hun fik slalom introduceret.

• #11   29. maj 2014 Allergisk: Nej hvis man bruger allé eller lignende metode er det ikke belastende i starten, men hvis man hurtigt finder flowet og går for hurtigt frem, kan det blive for belastende for en unghund. Der er jo ingen grund til at bruge energi på en forhindring så tidligt når hunden først må gå til konkurrence som 18 måneder.

• #12   29. maj 2014 Nina - også det!

Og hvis man vil konkurrer er der egentlig kun 2 måder jeg ville bruge til indlæring af slalom 2x2 og alléen.
    Men er det bare på hyggeplan kan man godt bare fører hunden igennem med godbidder eller lign. fx.

Men hvorfor skulle man gøre det allerede nu?

Man kan sagtens lære hunden korrekt indgang imellem 2 pinde. Men det er også det jeg ville gøre med en så ung hund.

• #14   2. jun 2014 TS: Hvad dine forældre hvad du laver med jeres hund ? Du skriver at du ikke har trænet ham i at springe men men hvordan hænger det sammen med de billeder der linkes til i # 9 ???? Og i hans profil skriver du:
    "Da jeg jo elsker agility træner jeg meget det med ham. Vi har taget meget fat om spring fordi han viser store fremskridt. Han sprang engang 57. Men vi er ved at træne det helt forfra. For han syntes ikk det ikk sjovt. Idag springer vi 20-30 cm og han er blevet mega vild med det. Mit mål er nok at han skal kunne springe 1m som 2 års. Vi tager det stille og roligt. Jeg tænker meget på hvordan hunden har det kg om han stadig syntes det er sjovt.
    Her for tiden træner vi ikk længere end 10-20 min for han bliver hurtig ukoncentret."
    STOP STOP STOP: Du er godt i gang med at ødelægge din hund! Og 10-20 min er dælme lang tid at forlange koncentration af en unghund. Desuden handler agility handler ikke om at hunden skal springe højt. Det handler om i samarbejde med sin hund at komme korrekt og hurtigt gennem en bane. Selv i højeste klasse i agility skal en stor hund aldrig springe højere en 65 cm, så drop du bare at stile mod at han skal springe 1 m - det har han slet ikke godt af!
    Snak med dine forældre om at begynde til noget hundetræning med ham istedet så i får hjælp til at gøre det rigtigt.

• #17   3. jun 2014 Grundet jeg spørg er fordi jeg ikk vil skade min hund. Men nogle siger at han gerne må nu for han er over 6 mrd og andre siger nej fordi han er under 1 år. Og ja jeg ved godt hvad jeg har skrevet. Men nu spørg jeg jer fir at være sikker. Jeg har også spurgt en masse andre mennesker på facebook som jo siger at han gerne må hvis han ikk springer over 1 meter.

• #18   3. jun 2014 Og du får svar: Nej, din hund må ikke springe før den er udvokset dvs. MINIMUM 1 år gammel (det vil din dyrlæge også sige hvis du spørger smiley ). Du har en hund der er blandet af to racer, der er disponerede for problemer med hofter og albuer. Du skal kort fortalt glemme alt om at han skal springe 1 m. Det er der simpelthen ikke nogen grund til at udsætte ham for. Han er en hund - ikke en hest!

Kommentér på:
Må min hund springe?

Annonce