1.276 visninger
|
Oprettet:
Må min hund springe? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en sccæfer/labrador blansing på knap 8 mrd. Jeg har fået afvide at han IKKE må springe men hvad siger i? Jeg vil vildt gerne til konkurrencer med ham. Men det kræver at han kan springe. Vi har på ingen måde trænet det for ikk vidst om han måtte. Jeg ville jo heller ikk skade ham
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Det er en hård belastning for en ung hund - især hvis man ikke tilpasser springene efter hundene generelt.
Men som der er skrevet, så meld dig til agility, så vil du få vejledning, omkring indlæring, forhindringerne osv.
nov 2005
Det er den hårdeste forhindring for hundens krop.
Alt afhængig af hvilken metode man bruger, om det kan startes før den er 1 år, min egen der lærte på alle metoden var 16 måneder.
nov 2005
Og hysterisk?
Det er ikke sundt for hunden med de vrid i ryggen, og da slet ikke for en stor race. Og jeg jorde ikke min igennem nogen steder
Men det er metoden at lære alléen på, derfor hun også var 16 måneder før hun fik slalom introduceret.
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
nov 2005
Og hvis man vil konkurrer er der egentlig kun 2 måder jeg ville bruge til indlæring af slalom 2x2 og alléen.
Men er det bare på hyggeplan kan man godt bare fører hunden igennem med godbidder eller lign. fx.
Men hvorfor skulle man gøre det allerede nu?
Man kan sagtens lære hunden korrekt indgang imellem 2 pinde. Men det er også det jeg ville gøre med en så ung hund.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
"Da jeg jo elsker agility træner jeg meget det med ham. Vi har taget meget fat om spring fordi han viser store fremskridt. Han sprang engang 57. Men vi er ved at træne det helt forfra. For han syntes ikk det ikk sjovt. Idag springer vi 20-30 cm og han er blevet mega vild med det. Mit mål er nok at han skal kunne springe 1m som 2 års. Vi tager det stille og roligt. Jeg tænker meget på hvordan hunden har det kg om han stadig syntes det er sjovt.
Her for tiden træner vi ikk længere end 10-20 min for han bliver hurtig ukoncentret."
STOP STOP STOP: Du er godt i gang med at ødelægge din hund! Og 10-20 min er dælme lang tid at forlange koncentration af en unghund. Desuden handler agility handler ikke om at hunden skal springe højt. Det handler om i samarbejde med sin hund at komme korrekt og hurtigt gennem en bane. Selv i højeste klasse i agility skal en stor hund aldrig springe højere en 65 cm, så drop du bare at stile mod at han skal springe 1 m - det har han slet ikke godt af!
Snak med dine forældre om at begynde til noget hundetræning med ham istedet så i får hjælp til at gøre det rigtigt.
dec 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
Må min hund springe?