1.004 visninger
|
Oprettet:
Gøen! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal reagere når Luca gør. Han er 13 uger gammel.
Han gør nogen gange når han er legesyg eller når han høre en blender eller hårtørre.
Jeg har læst til når han gør skal jeg ignorere ham og gå væk fra ham. På den måde skulle han lære at han ikke får opmærksomhed ved at gø. Jeg synes bare ikke helt det virker, og vil derfor høre om i har nogle gode råd?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Når Baby gøer i haven, kalder jeg ham ind.
Hvis han gøer af "ingenting" eller andre hunde, så afleder jeg. Forsøger at få hans fokus med godbidder og nogle af de kommandoer han er stærkest til. Fx sit og pote..
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Gøen er oftest et symptom på noget andet - det er nærmere det vi bør arbejde med frem for det at hunden gør. Dog vil jeg sige at der er situationer hvor der kan være gavnligt for hund og ejer at have et gø og stop-gø signal.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 31
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Gøen er selvforstærkende, så desto længere de får lov desto længere bliver de ved.
Afled. Og få belønnet ham for at være stille i de situationer hvor han normalt gøer. Han skal belønnes inden han går i gang med at gø.
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
Jeg prøver når han gør af hårtørre el støvsuger at vise ham at den ikke er farlig og give ham lidt afstand fra det.
Oftest gør han hvis jeg er ved at ordne noget andet og han rigtig gerne vil lege. Jeg er bare i tvivl om han vil fortsætte adfærden, hvis han lære at han får opmærksomheden og leg når han vil?
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Gøen!