Min hund er agrressiv! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en 3 årig Westie terrier han, og en 6 årig Fox terrier hun de er MEGET tætte og specielt han kan slet ikke undvære hende.
Fornyligt (eller, det sidste år) er hannen begyndt at blive EKSTREMT agrressiv overfor andre hunde! Han går fuldstændig amok, rejser børster, knurrer, snerrer og bider og angriber hvis han kan komme til det. Det er mest overfor andre hanhunde der er større end ham, så det er vel en slags dominans/beskyttelse? Han går specielt amok hvis den anden hund, hilser på min Fox Terrier.
Her den anden dag vi var i skoven, var min Hun (fox terrieren) løs, og Westien i snor (selvfølgelig) da en anden stor sort hanhund kommer over og vil hilse. Den er glad, logre og vil lege med min Fox terrier. Imens går min westie helt amok og knurrer og snerre helt vildt! Da min fox terrier så bliver lidt utryg over den store hund, og gør lidt af den, lægger halen mellem benene og sænker sig ned, går min westie FULDSTÆNDIG amok i sin snor! Han kommer selvfølgelig ikke i nærheden af den anden hund, da jeg jo holde ham væk, men han er fuldstændig syg alligevel.
En anden gang, snakkede han med en anden lille hund vi kender, de kan rigtig godt lide hinanden. De logrede, legede og var begge meget glade i lang tid. Lige indtil min Fox terrier snakkede med den anden lille hund, og pev én gang fordi den snusede til hende (hun er lidt følsom) og så sad min Westie eller bare i halsen på den!
Små hunde er han som regel ligeglad med, og vil gerne lege.
Vi ved virkelig ikke hvad vi skal stille op, han gør efter struben hvis han kan komme til det! Og det går bare ikke..
Derhjemme er han den lækreste, mest venlige og godmodige lille fyr man kan tænke sig. Han er ikke det mindste agrressiv ligemeget hvad man gør ved ham, og han er meget kærlig og kælen. Hans beskytter gen når vi er ude er bare for meget..
Han gør det også imod fjernsynet. Når der er dyr i TV spadser han fuldstændig ud og angriber dem!
Hvad skal vi gøre med ham??
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Jeg har ikke forstand på det desværre, men ville selv få noget prof. hjælp til det.
sep 2009
Mundkurv på og så træn den med den på...
sep 2013
Emner: 14 Svar: 105
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
når der er styr på det, så træner i forfra sammen med tæven.
Og så hold dem fra fremmede hunde når de er sammen, og især når de er i snor.
Det er ikke unormalt at hannerne beskytter tæverne.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
sep 2013
Linda - Tæven er kun nervøs ved få andre hunde, og kun hvis de er lidt for legesyge, eller elsker hun at lege med andre. Han er bare meget beskyttende, og opføre sig nærmest som en meget jaloux kæreste, der IKKE vil have hun snakker med andre.
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 30
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Undgå at udsætte ham for andre hanners selskab.
sep 2013
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
selvfølgelig kan du minimere adfærden ved træning.
har selv to terriere af hvert sit køn, hannen passer godt på tævedyret, men aldrig har jeg accepteret sådan en adfærd, han kan godt være bred skuldret hanhund, uden at flejne ud.
træning træning
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Jeg gider ikke balladen, så jeg stopper ham eller går den anden vej. Men jeg forstår hvorfor han opføre sig som han gør, og den forståelse syndes jeg hjælper mig til at slappe af, hvilket igen har gjort at han ikke længere er helt så "hysterisk"
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Han skal IKKE sættes i de situationer medmindre det er under kyndig træning. Når du går med dine hunde så skal der bare ikke hilses eller leges (heller ikke tæven). Skal den hilse så må du jo gå med den alene.
Hver gang han udsættes for sådan en situation vil det hele forværres og det er da ikke fair for nogen.
Det er ret normalt når man har 2 eller flere hunde af forskellig køn.
Jeg mødte 3 D/S gårdhunde i dag. 2 hanner og en tæve. Siden tæven er kommet i flokken kan den ene han i flokken ikke med andre hunde (uden for flokken) fordi han har udviklet ressourceforsvar over for tæven.
Ergo tager ejeren konsekvensen heraf og udsætter ikke hunden for situationer hvor hanhunden (og andre hunde og deres ejere) får en dum oplevelse pga. dette.
Få hjælp af en adfærdsdims i forhold til at træne det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Men jeg kan godt forstå TS i det mindste vil prøve at mindske den uønskede adfærd hvis det kan lade sig gøre.
sep 2009
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 310
sep 2013
Min hund er agrressiv!