{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

hvalp der leger med mad og distraheres {{forumTopicSubject}}

ja, min skønne Kalli er måske ikke indtil videre lige den typiske labrador når det kommer til mad.

hun spiser gerne når hun er sulten, MEN hun distrahres utroligt let mens hun spiser uanset om hun motiveres ved at spise sammen med de nadre dyr, alene, eller med mig ved siden af smiley

indtil videre er det lykkedes at få dagsration af foder i hende men det bliver jo så desværre serveret for hende nok 4-6 gange i døgnet for at få nok ned - hun er nemlig også lidt tyndere end jeg synes en 9 ugers hvalp skal være (men helt perfekt tykkelse i forhold til hvad jeg fx ville sige en lidt større race fx shæfer eller rotweiler skal være) hende helssøster som min kollega har er meget madglad og spiser op og var 320 gram tungere da vi hentede dem og er også noget rundere smiley

men det er et problem et andet er så træningen!!

og ja nu har jeg ventet længe efter Django og han var rigtig dejlig at træne på før han blev syg så jeg er selvfølgelig lidt spændt på hvilken retning hun udvikler sig i madmæssigt (især også da Django til sidst blev kræsen pga nyresygdom :S)

så nu er der købt ostohapser, frikadeller og gode bløde godbidder så må vi se om det er mere spændende træningsmæssigt end det jeg har haft før smiley for hun er sq kvik nok, samarbejde er der bare ikke meget af og jeg er nu mest tilhænger af at motivere med godbidder... hmm smiley

ja vil egentlig bare dele min historie, hører gerne gode ideeer eller fra nogen der har prøvet lignende og nu har en meget madglad hund smiley

et andet issue er nemlig at jeg har yderligere en hun dog to katte der alle er MEGET madglade så der er en stor ulempe hvis ikke man spiser op

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp der leger med mad og distraheres
  • #1   15. mar 2014 Kan ikke hjælpe, men hvor er hun dog køn smiley

• #2   15. mar 2014 "Nu som" ja hun er så smuk smiley og selvom jeg synes hun gerne må være lidt rundere synes jeg sådan set hun er i et flot huld smiley rigtig sporty - meeen dog hvalp så sporty er lidt tidligt

• #3   15. mar 2014 Blev også helt overvældet af det billede ...

I den hundeskov jeg kommer er der mange Lab´s en af dem er vil meget hellere lege end tigge godbidder, hjemme er han heller ikke et madøre, de andre driller med at han må være en uægte Lab ....

Her kan de to af og til have forskellig appetit og så tager jeg rester væk, så den anden ikke tager det ....

Men ja, min ene måtte jeg nærmest tvangsfodre da jeg fik hende (19 mdr gammel) .... den endte da jeg gik over til råt .... i dag spiser hun gladelig både tørt og råt ... så der er vel ikke andet at gøre end prøve sig frem indenfor det mad/de mærker du nu er tilhænger af ...

bestil evt prøvepakker af forskelligt, så bliver det ikke så dyrt ....

• #4   15. mar 2014 hanne, jeg har tre forsk slags kattefoder, tre forsk slags hundefoder herhjemme, og har testet hende lidt på det hele men dog kun mellem måltider men spisemønstret er det samme uanset smiley

hun spiser dog gerne hvis alle dyr søger efter mad, meen hun spiser måske kun 1/4 af det de andre grådige når at fortære så... smiley

ihh men altså ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere hende hvis hun ikke vil trænes med godbidder - for lillefisen er ski selvstændig så hun bliver meget svær at træne indkald og lineføring/fri ved fod med hvis ikke hun er mere motiveret for mad end at undersøge hver kvadratmeter græs

• #5   15. mar 2014 Nu har jeg en flatter, som også burde være rigtig mad glad. Men kan også huske at jeg den første måned var ret nervøs, da han heller ikke spiste sin mad op, som i slet ikke nogle måltider. Altså fra han var 10 til lige godt 15-16 uger smiley
    Jeg måtte også gøre en kæmpe indsats, for at finde godbidder han gad til træning. Men på et tidspunkt ændrede det sig, og har siden haft en rigtig retriever smiley

Forresten- hold nu op, hvor er hun køn !!

• #6   15. mar 2014 Bare lige en hurtig tanke men har du chekket hendes mund/ tænder smiley

• #7   15. mar 2014 julie - det er jeg rigtig glad for at høre smiley så er der håb smiley tjek gerne hendes galleri der er ennu flere kære bilelder smiley

Michelle ja og hun tygger gladelig i okseluftrør og også store foderpiller - når hun altså er i spisehumør

jeg prøver at nedtone min tendens til at lede efter noget der er glat med hende efter Djangos historie (født med nyresysgdom) for hun er en meget energisk meget livlig hvalp og velfungerende ellers smiley

• #8   15. mar 2014 Jeg har en lille dame, som også har været meget besværlig at få til at spise.. I perioder har jeg virkelig været ved at gå ud af mit gode skind, men nu hvor hun er blevet lidt ældre (10mdr), er hun faktisk begyndt at spise. Jeg tror, det hænger sammen med, at hendes energiniveau er steget, så hun bare er mere sulten, fordi hun laver mere nu..

Men jeg vil sige til dig, hvad folk omkring mig sagde til mig: Tag det roligt!
    Nu mere hys jeg var omkring, om hun spiste, nu mindre spiste hun - altid!
    Jeg har endnu til gode at høre om en hund, som velvilligt sultede sig ihjel (selvom jeg var meget i tvivl, om det ikke var det, min egen var på vej til!) Men de kan jo godt leve af meget lidt foder - især hvis der ligger okseluftrør og andet lækkert rundt om i huset, som man kan stille sulten med, når man ikke spiser op smiley
    Prøv lidt forskellige mærker, med Coco er fisk vejen frem og gerne fisk fra Orijen, men også generelt udskiftning af tørfoder, så hun får forskellige smage fra måltid til måltid har haft god virkning. smiley

• #9   15. mar 2014 A-S det er også det min fornuft siger smiley og så er der en lille stemme i mig der virkelig har rug for at hun spiser og ikke taber sig - der gik en måned hvor Django blev mere og mere kræsen og jeg kunne få mindre og mindre mad i ham, og fordi han ellers virkede normal sagde alle jeg snakkede med (også dyrlæger) at han er labrador jeg har bare gjort ham kræsen han er teenager - indtil selv frikadeller ikke duede og en blodprøve så viste han var ved at dø....

så er lykkelig for at hun gladelig spiser - men frustreret over at hun tager langsomt på og er så slank -

men ja, holder øje med vægt og højde for at se om hun vokser rigtigt og prøver at være tålmodig med maden

• #10   15. mar 2014 Jeg kan godt forstå at du er bekymret ovenpå Djangos historie, men tror ikke du skal være bekymret smiley

• #12   16. mar 2014 Kan sagtens forstå din bekymring, men tror også, du må hanke op i dig selv på det punkt.. 9 uger - så har du haft hende i en uge, og du skriver, du ikke syntes, hun tager nok på, at hun ikke spiser godt og meget lille.. Det er jo ikke ualmindeligt. at de små spiser dårligt i begyndelsen, der sker mange forandringer for dem smiley Og hvor meget skal hun egentlig tage på? Så længe hun vokser og tager på, så fint, ik? Og mht. størrelsen, flere har jo spurgt herinde, om de kunne forvente, at når de får den mindste hvalp i kuldet, så bliver hunden lille for racen, men jeg syntes også hver gang, at den teori er blevet skudt i sænk.
    Du har jo kun haft det lille puds i en uge, nyd hende istedet for at bekymre dig om alt muligt. Udgangspunktet skal jo være, at du har købt en sund og rask hvalp, ellers har du valgt en forkert opdrætter, og det, tror jeg næppe, er tilfældet smiley

• #14   16. mar 2014 men Stine hun er sådanset madglad nok, distraheres bare utrolig let - hvis min gamle tæve fx får lov at gå i Kallis madskål så løber Kalli derhen og skynder sig at spise meget

men den taktik er bare ikke god for Sasha tager meget let på og bliver for tyk smiley

men vi må se om hun har tænkt sig at spise for lidt hvis jeg gør et mindre nummer ud af det, indtil videre har jeg fyndet ud af at ostehapser er MEGET lækre og også holder opmærksomhed til træning selvom både søster og andre hunde er der smiley

• #15   18. mar 2014 lige opdate

siden jeg oprettede tråden har der været et par fodringer hvor Kalli er gået til maden med god appetit, og hvis jeg ha leget hund og stukket hovedet i madskålen så har hun faktisk spist op!

og jeg har fået lidt mere ro på for på en uge og en dag har hun øget sin vægt fra 6 kg til 7,1 og en tommelfingerregel med lab er vist et kg pr uge den første tid?

så er tilfreds selvom jeg stadig har en pige med en super lækker krop (læs måske ikke så buttet som 9 ugers må være ;))

• #16   18. mar 2014 Og selvfølgelig skal i ikke dnydes for et iPhone billede fra i dag

Missekat på marken

profilbillede
  • #17   18. mar 2014 Og fuld statur - fin lille figur smiley

profilbillede
  • #18   18. mar 2014 øhm og illedet på mark er selvfølgelig musejagt ikke missekat - det er iphone ordbog :S

• #19   18. mar 2014 dejligt at høre, og hvor er hun lækker! smiley
    og ja, det med 1 kg. per uge de første 5-6 måneder passer meget godt

• #20   18. mar 2014 Har lige fulgt lidt med smiley

Dejligt, så behøver du ikke bekymre dig smiley

1 kg pr. uge for en jagtlab er lige i overkanten.
    Min opdrætter siger 750 gr. pr.uge.

Hun ser SKØN ud smiley

• #21   19. mar 2014 bella, jeg regner heller ikke med at hun kan fortsætte sådan smiley men så længe hun holder den slanke linje så får hun lov at spise som anbefalet - og det er også kun lige det jeg kan få i hende smiley

• #22   19. mar 2014 Det kan jeg godt forstå smiley

Kommentér på:
hvalp der leger med mad og distraheres

Annonce