{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning uden mundkurv
  • #1   2. mar 2014 Da racen desværre er ulovlig tror jeg ikke der er mange klubber som ønsker dem i deres klub.

Så skal du være heldig med at der er en privat træner

• #2   2. mar 2014 Så vidt jeg ved, så skal racen bære mundkurv uden for egen matrikel. Men som Cooper skriver kan du evt kontakte en privat træner, der kan træne hunden på din egen grund.

• #4   2. mar 2014 W: jeg lavede et indlæg tilbage i 2006, hvor jeg spurgte til rigtigheden i, at man ikke ønskede muskelhunde på træningspladserne, fordi de allerede den gang meldte, at de ikke ønskede hundene i klubberne. Så det er ikke fordi nogen har vedtaget ved lov, at de er farlige

• #8   3. mar 2014 Der er altså hunde der slukker fuldstændig når de har mundkurv på, eller ændrer adfærd til det negative.
    så kan godt forstå at der søges alternativer.

• #10   3. mar 2014 I skal ha tak for svar, jeg kigger på det smiley

• #11   7. mar 2014 PSSSST det er altså ikke nødvendigvis fordi klubberne synes at de hunde er specielt farlige at de ikke tager dem ind. Vi havde flere velfungerende og velopdragne amstaffer, ambulls o.l. på vores plads inden forbuddet og mundkurvstvangen. De deltog på lige fod med andre i træningen og vi oplevede ingen problemer med dem. Vores træningsplads er et kommunalt ejet areal og derfor pr definition et offentligt areal. Dvs. det er et sted hvor de skal bære mundkurv og føres i 2 m line hele tiden. Det begrænser det godt nok noget hvad man kan lave med dem på en træningsplads. Vi søgte om dispensation så de stadig kunne deltage evt. bare med mundkurv, men uden line i de øvelser, hvor det er nødvendigt. Vi fik afslag. Derfor valgte vi at sige at vi simpelthen ikke synes vi kunne tilbyde de forbudte racer en ordentlig træning. Vi synes ikke vi kunne være kendt at forlange penge for at de kan komme og gå lineføring og sitte, dække osv i 2 m line. Flere af de hundeførere, der har de hunde har så anskaffet nye og ikke forbudte hunde til træning og så må deres forbudte hund nøjes med at være klappehyggehund. Trælst når de egentlig var gode og rigtig glade for træningen.
    Kan man finde og låne/leje et privat forsvarligt indhegnet område, uden offentlig adgang, må de gerne være løse og uden mundkurv.

Kommentér på:
Træning uden mundkurv

Annonce