Så gav det pote - glædesindlæg! :D {{forumTopicSubject}}
Åhh Lilo blev for lang tid siden overtumblet eller hvad man siger af løse hunde, der skete flere "uheld" indenfor samme periode så jeg endte med en hidsig hund der skulle GØ og HYLE af ALT og alle, hvis bladene lige blev taget med vinden gøende hun...
Det var rigtig træls og vi begyndte så med træning, træning og lidt mere træning
Vi fik overvundet næsten alle ting og det gik godt, indtil vi igen mødte løse hunde - denne gang var Lilo nu drægtig og derfor endnu mere hidsig og angst. ØV vi røg lige tilbage til square one.. Siden da har vi så igen trænet men gøen/hylen af fremmede hunde har og er stadig et stort problem.
I dag går vi så i det (dengang) gode vejr, der kommer to hunde rundt om hjørnet og Lilo reagerer promte med gøen/hylen - Kiyoh følger automatisk med. Nå, altså det må jeg jo tage med, når hverken jeg eller hundene har en chance for at se dem fra hjørnet. Vi går så videre og de får plasket i beskidte vandpytter (det var SKØNT synes hundene), på vej tilbage kan jeg så se der kommer en hund gående, det er en samojede og den bor et par etager over os - jeg tænker så på om jeg skal skifte vej eller om jeg skal sætte hende ned og få hende til at fokusere på mig (som virker når jeg er forberedt), men så tænker jeg: Nej nu trækker vi ud på cykelstien og så ser jeg hvad der sker, jeg kunne nemlig mærke på hende hun var helt rolig, så måtte jeg jo tage situationen derfra hvis hun begyndte at reagere.
Men NEJ! Ikke en lyd og ingen interesse gav hun den anden hund, hvilket vil sige at mine to hunde gik helt lydfrit forbi den anden hund. NØJ hvor var jeg bare glad og stolt og Lilo fik en masse godbidder (hun forstod slet ikke hvorfor ;))
Puuha det blev langt men her sidder jeg bare super glad for at træningen ENDELIG gav pote for det har været en lang og sej kamp.
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 960
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Hun siger kun fra når vi er hos andre med hunde hvis de ikke forstår en hentydning til at holde sig fra hende, heriblandt hendes hvalp som selvfølgelig bare stadig er en hvalp der ikke helt har lært grænserne.
Med "hidsig" mener jeg gø/hyle, hun har ALDRIG vist tænder eller noget - hun har bare været så bange det lille pus, så det er jo klart når hun ser en ande hund at hun gir' dem en advarsel
jan 2008
Følger: 27 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 297
Både Tyson og Liva er sådan, når vi møder andre hunde, men det er ikke så slemt, hvis jeg går med dem enkeltvis.. Men så har jeg osse bedre styr på både hunden jeg går med og jeg har bedre mulighed for at vise, at jeg er floklederen og at alt er okay..
Det var faktisk min dr.dyr som sagde til mig, at jeg skulle tænke over, om min frygt for at møde andre hunde, ikke gik igennem snoren ned til hundene, som så reageret på det.. Fordi de så føler de skal beskytte mig og ikke omvendt..
Skal lige siges, at Liva kan ikke med visse tæve, så det er derfor jeg ikke er meget for at møde andre hunde.. Ingen hundene er aggressive eller noget. De viser heller ikke tænder eller rejser børste.. De hylder og gøer osse bare..
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Vaks har formået at være i en hundeskov i dag, og alligevel høre efter på trods af alle de spændende hunde, det var jeg helt stolt af xD
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Nej det var det ikke, som sagt har vi altså trænet i laaang tid Kiyoh begynder aldrig, han følger KUN med når hun gør og derfor ser jeg ingen grund til at gå med dem separat, det er prøvet også af min kæreste og der blev hun endnu mere forvirret og gøede også.
Alexandoria
Vi går altså også tit i hundeskov og hunde langt væk fra går det bare super, der er stadig problemer når vi skal "krydse" og jeg sætter mig derfor ned og får hendes fokus imens - men fedt Vaks OGSÅ var så dygtig i dag
Så gav det pote - glædesindlæg! :D