{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hund nægter at flytte sig når man putter noget på den? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige HG'er smiley
Min skønne hund Malou nægter at flytte sig når man sætter noget på den som en gå sæle, et reflekshalshånd eller noget andet den ikke er vant til.
Hun er en smule nevøs i forvejen, men sætter sig og ser helt pinligt berørt ud når jeg sætter nogen af de ovenstående ting på hende. Hun går normalt med halsbånd, og nægter at gå med andet..

Vi vil dog gerne have hun går med reflekshalsbånd til gåturene i mørket:)

Jeg klikker træner hende normalt og hun er rigtig god smiley
Kan jeg gøre noget for hun ikke er så nevøs for nye mennesker, andre hunde og nye ting på sig..
Hun har ikke oplevet noget skidt siden hun var helt lille ds hun blev født sf hendes mor vi også ejer og har boet med hende hele sit liv. Malou er nu 3 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nægter at flytte sig når man putter noget på den?
  • #1   18. feb 2014 Lok hende et par skridt fremad med lækre godbidder fx rester af steg og øg efterhånden antallet af skridt inden du belønner.

• #2   18. feb 2014 Du kan klikke hende til selv at sætte hoved/poter osv i halsbånd, og så kan du starte langsomt ud.

• #3   18. feb 2014 Lad hende have sele eller reflekshalsbånd på indendørs en gang imellem, så hun vænner sig til det. Ros og godbidder, ligeså snart hun ser ud til at ignorere det. sæt på og tag det af med mellemrum et par gange om dagen. Så skal det nok komme (ligesom når man vænner hvalpe til halsbånd og snor)

• #4   18. feb 2014 Her i huset er det samme "scene" hver gang Coco får dækken/bluse/sele på. Og der er ingen diskussion, hun skal have sele på, når vi cykler, og hun SKAL have dækken på (hun er lige blevet trimmet helt ned i tirsdags - man kan se huden igennem den tilbageværende uld) Sådan er det bare.
    Og rent faktisk glemmer hun det fuldstændig når hun kommer ud, så jeg bærer hende bare ud og så går det. Har du prøvet at beskæftige din hund med et eller andet, som er super spændende? En hundeven kan også gøre det evt. smiley Så hun kan abstrahere fra sin egen ulykke (det at hun har fået tøj på) og ligesom kan komme videre i livet smiley

• #6   19. feb 2014 A-S hun har en gå ven som er hendes mor smiley
    Prøver at klikkertræne hende med det så smiley

Kommentér på:
Hund nægter at flytte sig når man putter noget på den?

Annonce