Nægter at gå tur :(( {{forumTopicSubject}}
Hej Alle!
Så er jeg kommet i kæmpe mæssige problemer med Fie og gåture!! De seneste dage har Fie været yderst frygtelig at have med ned på ture.. Hun får frivilligt halsbånd på og går de første 40 meter, hvor hun tisser et par gange, når blæren er tømt, begynder hun at trække hjem af, selvom vi ikke skal hjem.. Hun har jo halsbånd, og hun trækker rigtig hårdt mod, hun vil bare ikke gå ture de her dage med blæsten!!
Jeg har måtte gå nogle korte ture og ellers have hende på armen mens Felia fik gåturen fordi hun elsker sine ture og trænger til at brænde den pverflødige krudt af - men jeg synes bestemt det er rigtig trist at Fie nægter sådan.. I protest, havde jeg så købt en sele til hende, og hun halter nærmest i selen, ved højre forpote, den er virkelig til gene!! Det skal siges, at hun har nickelallergi i ret høj grad, så hvis ikke det er sele med plastiklukning ryger pelsen altså - derfor har jeg ikke rigtig ku' finde en tilapsset sele :-(( endnu mere øv, i denne situation, for så ville det ikke være ligeså hårdt at hun trækker sådan imod, - men at hun har halsbånd har jeg ikke mod til at 'lade hende gøre', jeg tror jo at det nærmest føles som at blive kvalt for hende, når hun trækker sådan..
Men er der nogle der har en ligeså gå-sur-stædig-dominerende hund, som har evt. gode råd?
Noget andet er, at det er yderst sjældent hun vil spise godbidder på turen, hun vil slet ikke, hvis hun altså bare vil hjem!!!! så den dur heller ikke, er prøvet af her til eftermiddag..
Hjælp :))
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Shika gider på ingen måde gå tur i hverken regn, kulde eller blæst - Så stopper hun op og sætter alle 4 poter i jorden!
Simon har så haft ondt af hende (bløde mand), så han har taget hende op på armen når hun ikke ville gå. Dét lider jeg så af på mine ture, for jeg nægter at tage hende op på armen på ture, hun skal gå selv efter min mening.
Så de dage hvor hun protestere tager turen ekstra lang tid, for hun skal overtales til at gå ved hvert 3. skridt, hun kommer IKKE op på armen!
Kommer hun op på armen er det jo hende som bestemmer slagets gang, og dét er jo ikke just meningen..
Så Stina - Stru op for tålmodigheden og din søde overtalelses stemme, og lad være med at tage hende op på armen :o)
aug 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
aug 2009
Jeg har også overvejet at tage hende på armen indtil vi netop vender om og går hjem af igen, så kan hun gå hele den vej hjem - for dén vej kan hun snildt gå meeeget hurtigt hjem ;p
Hun er bare enormt dominerende!! Puha da ;p
apr 2009
Men få evt. hendes opmærksomhed når hun sådan går i ''spasme'' og bare vil hjem, så må du spille klovn og sørge for at hun følger efter. Ellers vinder hun nemlig, og så bliver det bare en ond cirkel. Så lærer hun aldrig at gå tur i kedeligt vejr jo..
Men jeg har sandelig også mine kampe med Shika - Nogle gange bliver jeg også meget bestemt når min tålmodighed så småt render ud.
Andre gange ''tvinger'' jeg Shika til at gå foran mig, altså sørger for at hun ikke kommer bag mig, mens jeg siger noget i retning af: ''dyygtig Shiika, kom så, frem af! Dyyygtig, kom' kom' kom'' Så går det godt i en lille tid, og så protestere hun igen.. Griner..
Det er satme ikke nemt at have sådanne nogle divaer! ;oP
Men lad ikke Fie vinde og komme op på armen, for så har du en hund de næste 12-15 år der slet ikke vil gå tur i dårligt vejr...
apr 2009
Men det meste af vinteret kunne hun dårlig nok gå udenfor grundet sandet og sneen :o(
Men i dagligdagen med småkedeligt vejr, kommer hun ikke op på armen!
apr 2009
apr 2009
Havde været noget nemmere med 2xPaya! *GG*
aug 2009
Mette: Åhhh, jeg gad godt have to tøser der ellers rendte derud a, af sig selv Felia er nu rigtig god til det, så det er kun Fie ;p
Nete: Haha.. Felia vil da ski** højt og helligt på lidt regn og blæst.. Altså, hun går enorm skævt i blæsevejr, hahahaha - hun følger lidt 'stormens' retning ;p Men ellers nyder hun da bare sine ture.. Min bror driller hende meeeeget med hun har terrier i sig, fordi hun jokker derud af med fremadrettet bryst og er såå sej ;)) Hun er sku sjov ;p
Jeg har også tænkt allerede nu at begynde med dækken til Fie, hun har jo en del efterhånden - men tror allerede nu, jeg må prøve, det er jo bare tidligt på efteråret at begynde.. Men jeg tror også det mere handler om dovenskab, og selvf. også vejret selv - men hun har jo taget et par hundrede gram på nu, fordi hun er blevet ret doven de sidste uger her ;p Så hun er nu ikke så magre mere, hun er blevet så harmonisk,heldigvis - det kan da også være lidt mad konkurrence med søster ;)) Som jo tydeligvis er glaaad for mad ;)))))
Jeg må prøve mig frem af, tror jeg må finde dækkenet frem, allerede i aften.. Nu må jeg se..
apr 2009
Hun er langt friskere når hun har en lun trøje på. Så måske det også virker på Fie - Med mindre det er fordi hun er røv doven og diva! ;o)) *GG*
aug 2009
Men det er mere de dumme eftermiddags og aftensture hun nu også begynder at gøre det, hvor det blivre for meget, især fordi det jo ikke alle dage har været vådt og blæsende.. Idag, har klart været værst ;P
Men om morgen, er det en forholdvis kort tur de får, til dels fordi Fie er så frygtelig morgentræt, men også fordi det er morgen, skal 'gå halv stærkt' osv. så det er rundt om blokken her, men i morges måtte jeg jo bære hende, så Felia fik sin tur - for godt nok er det en kort tur om morgenen, men at gøre den endnu kortere, vil jeg ikke;P
aug 2009
Dorthe: Jeg har Felia, som er fra Nete's Amy af nemlig - så måske halvsøksnede??
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Jeg skal ellers ikke klage, for mine fribrydere er som regel flinke og glade for gåturene. Meeen når nu vejret skifter og de skal ha' tøj på, så står de lidt af. Det kan endda betyde at de holder sig, til jeg fjerner dækkenet, hi.
Stina.
Jeg har set, at de i vores kæmpe Super Brugs har nogle seler med et polstret stykke stof ned om bugen, som lukkes på ryggen. Lidt lige som de der puppy-seler, bare i store størrelser( altså til Chier). Jeg ved ikke om de lukkes med plast- eller metalspænde, men jeg vil gerne undersøge det for dig, hvis du vil ha' det. De er mønstret med brun/beige tern. Hvis det har nogen interesse, så vil jeg gerne sende en over til dig, hvis ikke din egen Brugs forhandler dem.
aug 2009
Uha, hvad for en brugs er det??
Den her sele, jeg har købt i dyre komme til begge damer, er også meget kraftig i selen, men altså, blødt 'stof' - men den skal over hovedet også samles og lukkes på ryggen, er det lige sådan, tror du? Du må rigtig gerne undersøge den nærmere imorgen, alt - gode råd, såvel som evt. seler osv, bliver taget imod med kyshånd!! Så ja tak, du må endelig sende en pb, hvis det er muligt og så med pris osv :)) Fie er jo selvf. en del mindre, end dine basser - så jeg tager lige et par mål af hende imorgen, hvis det evt. er noget med den sele
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
så mit råd vil være, køb en lækker trøje/jakke til hende, og prøv derefter at tage ud og gå tur... det hjælper rigtig meget på Hugo, især med det regnvejr og blæst der har været det sidste stykke tid...
aug 2009
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
held og lykke med det ihvertfald så i kan komme ud på nogle hyggelige gåture ...
apr 2009
Det lyder til at Fie og Shika er ret ens *GG*
aug 2009
A-S: haha, ja for den da Men det ved vi jo godt efterhånden med de to divaer.. Jeg glemmer ikke, sidste gang hos dig hvor Fie blev skide sur på mig ;)) hahaha..
apr 2009
Men ja, Fie er sandelig en hund med sine egne meninger! Smil...
aug 2009
Joooo, Shika og Fie skal være BFF :)))))))
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Bare husk at temperaturen er meget koldere og fugtigere nede i fodhøjden/ Chi-højden, der har allerede været rimfrost en masse steder i landet selv om temp.har vist + 9-11gr.i knæhøjde, så kan den temp. stadig ha været omk..0 i fodhøjden, og bor man"nede" i en"dal" så er chancen for at de små fryser jo meget større.
jun 2009
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 451
Jeg synes som de fleste andre at det der er vigtigst er at hundene ikke fryser så det afholder dem fra at gå tur.
dec 2007
dec 2007
aug 2009
Jeg ved godt, de har det koldt 'dernede' - uden tvivl.. Men men, de har selvf. også pels og 'lag' under pelsen.. Så jeg har ikke før, brugt dækkener allerede nu, men jeg kan tydeligt se af Fie har behov for det, efter hun har fået det på men sidste år, var det ikke et behov allerede nu Men sådan skifterne årstiderne jo så tit
Felia har nok ikke heeelt behov for trøjen, som hun fik på igår - så den bruger jeg til tidlig morgentur og aftenturen som er de koldeste
Noget, jeg personligt bliver lidt tosset over, når man netop skal ud og kæbe dækkender - det er at der er LANGE ærmer i (hunden bliver jo vildt hæmmet af lange ærmer), derudover, bliver jeg helt vildt hidsig over der er hætter på, med pels.. Hun bruger jo ikke hætter.. Dét irritere mig faktisk at man betaler for noget der er så ligegyldig.. Dét irritere mig meget - for det er jo lidt mere fordi de skal se smarte ud
apr 2009
Men det er bare svært at finde trøjer uden begge dele, hvis de skal have en rigtig pasform (det er ihvertfald hvad jeg har erfaret).
Jeg er fx ret vild med Pinkaholic, da jeg synes deres pasform er genial, den passer begge mine tøser 100% (Shika str. xs og Paya str. medium) - Derfor bruger jeg produkter fra dét mærke. Så må jeg leve med hætten og i nogle modeller, ærmer. :o)
Det vigtigste er at de holder sig varme og kan bevæge sig fuldt ud i tøjet - Det kan de ihvertfald i dét de har!
Fx.:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
jun 2009
Nægter at gå tur :((
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside