{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Aktivering af skadet hund (aktiveringslegetøj?) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min dejlige F.T. spaniel har pådraget sig en skade på spidsen af sin hale og går derfor med en forholdsvis stor krave.. Hun er begyndt at blive træt af, at skulle forholde sig i ro, og jeg kan ikke finde flere interessante måder at aktivere hende på. På grund af sneen har vores dyrlæge anbefalet, at vi ikke laver for mange udendørsaktiviteter med hende, både af hensyn til halen, som bliver både våd og beskidt, men også fordi hun skovler sne ind med kraven, og uden kraven forsøger at slikke i såret...
Jeg har forsøgt med lidt forskellig aktivering indendørs, blandt andet at lave forskellige tricks og hvad vi ellers har lært af træningsøvelser. Problemet ved dette er, at hun bliver meget glad efter at have lavet en øvelse, og derfor logrer helt ekstremt.. Det betyder at hun slår hul på såret, hvilket ikke er særlig smart!
Jeg søger derfor nogle gode øvelser, som kan aktivere hende, uden at hun bliver for glad, eller hvis nogle har gode erfaringer med forskellige aktiveringslegetøj/spil, som hun kan bruge lidt energi på?

På forhånd tak for hjælpen! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af skadet hund (aktiveringslegetøj?)
  • #2   26. jan 2014 At hun har krave på heler ikke halen for hver gang hun slår den ind i noget springer det op igen.

Og du skal aktivere hunden som du plejer for udenfor på en stor græsplæne slår hun den ikke i stykker. Ud og gå spor f.eks. friløb, apporteringstræning osv.

• #3   26. jan 2014 den bør kun have krave på, når den ikke er under opsyn. Du kan sagtens gå med den og lave øvelser, uden kraven.
    Halen går jo kun i stykker, når den rammer noget eller der pilles i den?

• #4   26. jan 2014 Lær hende at pakke en godbid ud af et viskestykke. Start med bare at gemme den lige under et hjørne, og gør det så sværere og sværere indtil du til sidst kan binde knude på. Det er enkelt, roligt, og forholdsvis krævende smiley

Du kan også lære hende at tage låget af en bøtte - eller at putte ting ned i kurve, bøtter (og endda flasker) Det er også rooooliggt og koncentreret. Man kan starte med bare at rydde legetøjet op i en kasse, og udbygge det, så de til sidst kan putte en mønt ned i en plastikflaske

Ellers er ro/target øvelser også oplagt. Lær hende at stå med en pote, to poter, en bagpote osv. på en musemåtte eller et lille stykke tæppe.

God fornøjelse smiley

• #5   26. jan 2014 Problemet med at tage kraven af hende er, at hun piller i halen konstant og ikke kan koncentrere sig om andet, uanset hvor gode guffer man har. Vi blev også til start anbefalet, kun at give krave på, når vi ikke er hjemme. Men det er desværre blevet værre og vi blev derfor anbefalet at bruge hele tiden.
    Idéen med viskestykket er jeg fan af, det må prøves med det samme!
    Hvordan gør du med bøtten - vist er hun klog, men så klog.... Det lyder helt utroligt! smiley

• #6   26. jan 2014 jamen du skal have halen bundet ind så hun ikke kan komme til den men at den stadig får luft.

• #7   26. jan 2014 Karoline, det er noget med at bygge det stille og roligt op. Starte med at putte bamser op i en stor kurv. Så putte bamser en i mindre skål. Så putte mindre ting i samme skål - de samme ting i lidt mindre skål osv. Så du hele tiden skiftevis går "beholderen" og "tingen" mindre. Så kan du til sidst arbejde dig frem til at putte en mønt i ½-liters flaske smiley

Ja ja, ved godt, at det kommer til at lyde mægtigt nemt, men personligt er jeg altså kun kommet til, at begge hundene kan rydde alt deres legetøj op, og putte det i deres STORE kasse - men jeg har set den færdige øvelse, og det er ret sejt!. Og nok noget nemmere med en apporterende race, end med mine to umuliusser smiley

• #8   26. jan 2014 Den er skam bundet ind efter alle kunstens regler, og inden da både vasket og smurt! Arbejder mod en kupering, så alt hvad der kan gøres er gjort! Men hendes snuder fejler tydeligvis intet, for hun kan både lugte hvor halen har været og hvor den er.... Hunde altså! smiley

Hold da op, det lyder som en lang proces Karina - men med et fedt resultat til sidst, hvilken blærer-øvelse, den vil vi i gang med! smiley

• #9   26. jan 2014 Vær obs på at hvis du kupere hende må hun ikke stille i noget som helst. (har selv ft. så er ikke helt off og kender dit problem.)

• #10   26. jan 2014 Ja, præcis! Det er meget man siger farvel til sammen med de få centimer af hale.. Og håber ikke at det ender så skidt!
    Har du haft mange problemer med din? Kan se de deler gener smiley

• #11   26. jan 2014 ja jeg har haft store problemer med hende. Særligt fordi hun arbejder hovedsageligt indendørs. Og det er et sandt blodbad hvis hun rammer rigtigt.

profilbillede
  • #12   26. jan 2014 Jeg har fundet denne løsning (inden den sættes rigtig fast. Den har hun på indendørs når vi går ud piller jeg den af.

profilbillede
  • #13   26. jan 2014 ingen bund i.

profilbillede
  • #14   26. jan 2014 Hold op en smart løsning! Så undgår man også kraven og såret kan få rigeligt med luft!

• #15   26. jan 2014 Præcis. Husk det skal være en let flaske ikke de tykke hårde plastikflasker.

• #17   26. jan 2014 Astrid: hvis man "bare" gør det. Lukker du det og så går der betændelse i og du kan risikere den dør af det så det er ikke noget man "bare" lige gør.

• #19   26. jan 2014 nej ikke på en ft hale.

Kommentér på:
Aktivering af skadet hund (aktiveringslegetøj?)

Annonce