Låne hund ud til jagt? Låne hund ud til jagt?
Hej alle
Jeg har jo lige fået en labrador/golden retriver hvalp
Jeg starter på søndag til hvalpetræning
Sagen er den at vores udlejer går meget på jagt.
Og han har spurgt efter om jeg vil træne ham til jagt, så han kan låne ham når det er.
Umildbart lyder det som en god ide i mine øre. Forudsat at han selv træner med ham indimellem, så de får et godt forhold/samarbejde.
Men vil det fungere i praktisk?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Men det kræver self at i gider og kan træne den til formålet (det er trods alt ikke bare gjort på en weekend eller med alm lydighed i DCH e.l.) og at i og jeres udlejer har samme indstilling til hvordan hunden skal behandles.
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 267
Og når han har bestået det, vil jeg melde os til i en jagt forening og træne jagt der igennem.
Har ikke set ham træne hund, men når vi taler om træning er vi meget enige, så tror ikke det bliver et problem.
Det bliver mig der hovedsageligt træner med ham.
aug 2013
Det er jeg klar over.. Også derfor jeg ikke vil lade min stedfar bruge ham.. Vi er SLET ikke enige når det kommer til træning.
Og er sikker på at han vil elske at blive brugt til jagt
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jul 2004
aug 2013
jul 2004
jun 2013
Svar: 478
Og jeg tror ikke engang dén tillid går den anden vej.
Som lab-lover skriver. Gå da selv med, og få den oplevelse, og forhåbentlig succes, med.
Om lydigheden er i DcH eller andetsteds, er imo fløjtende ligegyldigt. Jeg ville formentlig gå i DcH. Men der ér ting der er anderledes ifm. jagttræning. F.eks. søg og fremadsendelse. Hvis man kan adskille DcH's udgaver fra jagttrænings-"versionen", så er der intet problem i dét.
Låne hund ud til jagt?