616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Låne hund ud til jagt? Låne hund ud til jagt?

Hej alle smiley

Jeg har jo lige fået en labrador/golden retriver hvalp smiley

Jeg starter på søndag til hvalpetræning smiley
Sagen er den at vores udlejer går meget på jagt.
Og han har spurgt efter om jeg vil træne ham til jagt, så han kan låne ham når det er.

Umildbart lyder det som en god ide i mine øre. Forudsat at han selv træner med ham indimellem, så de får et godt forhold/samarbejde.

Men vil det fungere i praktisk?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne hund ud til jagt?
  • #1   20. jan 2014 Det ville jeg ikke kunne se et problem i -det sker da af og til at folk har "lånehund" med på jagt, så hvorfor ikke?

Men det kræver self at i gider og kan træne den til formålet (det er trods alt ikke bare gjort på en weekend eller med alm lydighed i DCH e.l.) og at i og jeres udlejer har samme indstilling til hvordan hunden skal behandles.

• #2   20. jan 2014 Har meldt ham til hvalpetræning i DcH.
    Og når han har bestået det, vil jeg melde os til i en jagt forening og træne jagt der igennem.
    Har ikke set ham træne hund, men når vi taler om træning er vi meget enige, så tror ikke det bliver et problem.
    Det bliver mig der hovedsageligt træner med ham.

• #4   20. jan 2014 Maiken T

Det er jeg klar over.. Også derfor jeg ikke vil lade min stedfar bruge ham.. Vi er SLET ikke enige når det kommer til træning.

Og er sikker på at han vil elske at blive brugt til jagt smiley

• #5   20. jan 2014 Jeg har haft lånt Tjalfe ud et par gange, har selv trænet ham op og på fløjte så de skulle bare have fløjten med så de kunne styre ham. Man skal jo være indforstået med at det kan gå galt på jagt og at hunden kan risikere at miste livet.

• #6   20. jan 2014 Start på et hvalpehold i en jagtforening, det vil du få mere ud af og start med fløjten med det samme:)

• #7   20. jan 2014 Jeg er blevet anbefalet at træne i Dch når det gælder alm. lydighed.

• #8   20. jan 2014 Det ville jeg ikke vælge hvis du vil have at hunden skal bruges på jagt så er det om at starte jagttræning med det samme, det er jo også jægere der er med deres hunde på holdene hvor i DCH ikke er specielt jagttræning.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #10   20. jan 2014 der er meget få personer... ja faktisk kun én, jeg kunne finde på at låne hund ud til.
    Og jeg tror ikke engang dén tillid går den anden vej.

Som lab-lover skriver. Gå da selv med, og få den oplevelse, og forhåbentlig succes, med.

Om lydigheden er i DcH eller andetsteds, er imo fløjtende ligegyldigt. Jeg ville formentlig gå i DcH. Men der ér ting der er anderledes ifm. jagttræning. F.eks. søg og fremadsendelse. Hvis man kan adskille DcH's udgaver fra jagttrænings-"versionen", så er der intet problem i dét.

Kommentér på:
Låne hund ud til jagt?

Annonce