Min hund er MEGET opmærksom på mig {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen..
Mig og min kæreste har søgt på google til hudløshed idet at vi har svært ved at forstå hvorfor vores sødeste hun hund gør som hun gør, så jeg håber at i evt. har nogle bud på hvorfor. Her får i lige situationen:
Vi fandt en rigtig sød og dejlig bl. race i Hammerbakker for blot 10 dage siden, hvor vi efter 24 timer havde lokaliseret og fundet ejeren. Siden hun viste SÅ stor tillid og tryghed hos mig, tilbød de at vi gerne måtte overtage hende, idet de synes hun ville få det bedre her..
Vi hentede hende i lørdags (6 dage siden), hun har allerede forbedret sig på SÅ mange punkter siden vi fik hende og hun er SÅ utrolig opmærksom på mig og alle mine bevægelser (ude som inde) - dvs kigger hele tiden efter mig, vil altid gerne være i nærheden etc.. Når vi går tur med hende, kan min kæreste ikke holde hende, hvis jeg går længere væk fra dem (det er vi også ved at øve nu) Det er mig og kun mig. Går de tur alene eller jeg går lige ved siden af, så er der ingenting.
Vores problem er at hun brummer og gøer (dog kun en enkelt gang af gangen) når hun hører udefrakommende lyde. Men kun under bestemte forhold:
Når min kæreste er alene med hende, eller hun er alene (eller når man ikke er i rummet), ligger hun som oftes bare og sover og bider ikke mærke i udefra kommende lyde.
Når jeg så er hjemme, og hun hører lyde, som regel kun den første halv times tid, så kan hun godt finde på at ligge og brumme og enkelte gange et bjæf eller 2.
I går gøede hun og løb med hurtige skridt hen mod døren, idet min kæreste kom ind udefra. Hun gør aldrig når jeg træder ind, der kommer hun stille og roligt og tager imod en.
Skal siges at vi 100% forsøger at snakke hendes sprog, så ingen råben, hiven eller de former for metoder, og har forsøgt forskellige ting for at se om det kan hjælpe.. sådan noget som at vende kroppen mod hende og stirre i øjnene, men problemet er, at når jeg gør det, selvom jeg er meget obs på at være total afslappet etc, så forværrede det kun situationen idet hun så mig reagere på det.. Så det er et no go.. Håber der er nogen af jer der har et godt tip.. Pt forsøger jeg at vende hovedet væk fra hende (netop idet hun søger min opmærksomhed når hun gør, som et, "hey der sker noget udenfor") og total ignorere hendes opførsel, hvilket virker til at være den bedre af dem.. Dog ikke helt så godt som når han er alene med hende.. Måske fordi hun bare skal have lidt tid?
På forhånd tusind tak for at i tog jer tiden til at læse det, håber i evt har nogle tips og tricks der evt. kan hjælpe hende med at slappe af, og ikke føle at hun skal alarmere mig, når der kommer nogen i opgange..
Med venlig Hilsen
Louise Kjær Rasmussen
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2014
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Ai, det er fordi at visse hunde jo reagerer på det før den gravide gør.
Ligesom cancer kan trigge dem også.
Så tænker bare, at den måske 'lugter' noget hos dig, som den skal forsvare/passe på...?
jan 2014
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Lia passer på herhjemme uanset hvem der er hjemme hos hende, er vi ude eller bliver hun passet ved mine forældre, så må de passe på sig selv, hunden er ligeglad - det er ikke hendes territorie.
Lia har altid passet på - helt fra hun var hvalp, hvorimod min første tæve første begyndte efter hun var blevet voksen. Ved Lia har jeg altid gjort det at jeg har rejst mig, gået ud og kigget og så sagt "tak" - altså vist hende at jeg har styr på situationen. I dag siger jeg bare "der er ingenting" og det accepterer hun så, så det bliver som regel kun til lige brummen og bjæffen - ikke det helt store spektakel.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Man kan også tydeligt mærke på hende, hvis enten min far eller jeg ikke er hjemme. Så kan hun ikke rigtig finde ro, virker utryg (gemmer sig i hjørnerne eller bag/under ting) og kan sidde længe i sofaen og kigge ud på gaden. Hun er mest knyttet til mig og min far.
Jeg gør desuden som M. I - jeg beder hende bare om at stoppe eller går ud og kigger om der er noget. Ofte er det bare en fremmed kat (er det vores giver hun også besked, men helt anderledes) eller naboen. Hun accepterer fint, at jeg beder hende stoppe - men hendes adfærd når min far eller jeg ikke er hjemme, kan vi ikke rigtig stoppe.
Så jeg ville ikke være nervøs over sådan en adfærd. Hun er jo også helt ny hos jer, og skal lige finde til ro. Måske lærer hun med tiden, at hun ikke behøver at passe ekstra på dig. Eller også er du gravid. ;o)
jan 2014
Min hund er MEGET opmærksom på mig