Fyrværkeri træning Fyrværkeri træning
Glædelig jul
Vi har en Newfoundlænder hvalp på 10 måneder, og det er hans første jul/nytår. Han har derfor ikke oplevet fyrværkeri endnu, men det gjorde han desværre i går. Der var nogle brag og hans normale reaktion på det, er at blive sur og gø en smule af det. Dog fik jeg den dumme idé, at åbne hoveddøren og gå ud med ham, så han kunne se fyrværkeriet. Jeg tænkte, at det ville hjælpe på at han ikke blev bange for alle de lysglimt nytårsaften. Dog kom der et kæmpe brag da vi gik udenfor, og han skyndte sig indenfor og tissede på gulvet. Siden da, har han ikke rigtig været sig selv. Han lytter meget efter brag og lyde nu og han har været lidt "nede" siden i går.
Hvordan kan vi træne sådan noget med ham? Han har haft det fint med brag og lyde førhen, og han har i den tid vi har haft ham, været ekstremt frygtløs. Så alt det her kom lidt bag på os.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Men når hvalpen er som du beskriver er det vigtigt at du kommer igang med noget berolinde nu! Ring til dyrlægen
apr 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 38
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Jeg taler af erfaring, har selv en hund, der er skrækslagen og lad for hundens skyld være med at ignorere det
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 37
okt 2009
apr 2013
Grunden til at jeg er imod angst dæmpende medicin er, at for nogle år siden var der meget omkring at hundene blot blev fysisk, men ikke psykisk sløve af medicinen. De havde stadig angsten, men var for sløve til at reagere på den. Det vil jeg på ingen måde udsætte min hund for, og derfor har jeg en sund skepsis overfor piller.
Annette > Hvis du gad at tage dig tid til at læse mit indlæg, så ville du finde ud af at hunden ikke har været bange for lyde eller brag førhen. Det har jo gjort fyrværkeri træning ret overflødigt.
okt 2009
Du skal starte op på anxicalm allerede nu, så deres system får det indkorporeret inden nytår. Sally har fået det gennem hele december. Det fjerner ikke angsten, men hun kommer langt hurtigere til sig selv igen og savler/ brækker sig ikke som hun gjorde sidste år. Jeg kombinerer det med adaptil halsbånd. Adaptil fåes også til at sætte i stikkontakten, men igen start en uges tid før
okt 2009
Det du taler om er beroligende og receptpligtig medicin og det skal sally heller ikke have. De angstdæmpende midler er uden recept og arbejder naturligt i hunden, men er selvfølgelig heller ikke 100 procent effektive. Dog hjælper de en bange hund til lige at klare sig igennem uden fysiske reaktioner ( bræk, salven, evt hjertestop, hvis hunden er meget bange, som min er)
okt 2009
okt 2009
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
dec 2013
Følger: 1 Svar: 1
apr 2013
Poul > Det er vi også igang med i øjeblikket. Vi går igang med at lege med bolde, når der bliver fyret et kanonslag af og han reagerer på det. Han har dog ikke reageret særligt meget på det her de sidste par dage, men der er stadig en reaktion. Så jeg tror at det vi gør indtil videre, virker ret godt
Fyrværkeri træning