{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Fyrværkeri - træning {{forumTopicSubject}}

Har i aften været til fyrværkeri - træning og det var bare kanon godt.

Træningen gik ud på at vænne hundene til skud og fyrværkeri ved at arbejde med hundes reflekser.

Vi skulle møde op med en sulten hund og masser af mad.

Og vi startede med at gå og gå og gå - holde hunden igang.
Inden skud fik vi signal fra Helle og gav hunden mad i munden - der blev skudt først med 6 mm, 9 mm, lille raket, lille batteri og senere store raketter og batterier - selfølgelig med pauser imellem, hvor Helle kiggede til alle hundene og tilbød noget lækkert mad - tun, lever, kylling.

Tog de maden var deres stressniveau ok. Tog de ikke mad var de for stressede og så skulle man gå/holde hunde igang.

Efter den første raket blev Chianti bange - hun havde været lidt trippende ved de første skud. Hun ville ikke tage maden, halen ind under maven og lidt rysten. GÅ GÅ råbte Helle og vi gik og gik - og efter lidt tidtog hun lidt af mine frikadeller.

Der kom flere raketter og tøsen var ski ikke stolt af det her, men hun prøvede ikke af stikke af, var rolig i snoren og Helle sagde at vi ser lige hvad der sker - ikke tag hjem.

Så var der frikvarter/fri leg og her kom halen helt op på alle hundene og der blev skudt lidt med 9mm - ikke en eneste hund reagerede.

I snor igen og det var tid til de store raketter.
Smed mad ud på jorden inden affyring og Chianti åd løs - gøede lidt, men spiste så videre og jeg smed mere mad.

Efter ca 5 gentagelser begyndte hun at kigge på min lomme/hånd når der blev fyret af "hvor bliver maden af" og ignorede totalt raketterne!!!

Stor tak til Helle og Finn fra Dkk Spaniel Klubben, Holstebro for dette initiativ og kyndig vejledning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fyrværkeri - træning
Kommentér på:
Fyrværkeri - træning

Annonce