{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Jeanne G
Jeanne G
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har for 3 uger siden fået mig en fantastisk lækker shitzu hvalp der hedder Albert smiley

Jeg ved godt der kommer til at gå længe endnu før han bliver renlig, men da heg er ny på området med hvalp er jeg bare rigtig interreseret i at høre hvor lang tid der går ca ?

Plus hvad kan jeg gøre ved at han tisser på ALT blødt. Sin hundekurv, sofaen måtter osv.

Mvh jeanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renlighed
  • #2   20. nov 2013 Altid have godbidder i lommen.

Så skal han ud at tisse når, han har sovet, spist og leget. Når han så tisser udenfor skal han have masser af ros og godbidder. Så lærer de fleste hunde det rimeligt hurtigt

• #3   20. nov 2013 100% renlighed mener jeg ikke man kan forvente før de er 1 år smiley Selvfølgelig bliver det MEGET bedre hen ad vejen, så går det lidt baglæns og så frem igen, men der kan godt ske et uheld af og til frem til de er 1 år smiley

Mht. at han tisser på de bløde ting er nok fordi det er der han er tryg. Jeg ville holde godt øje med ham og så snart han ligner en der skal til at tisse så afsted med ham ud på græsset og så MASSER af ros.. Og så ellers bare vaske tingene når der var sket uheld smiley

Husk ikke at skælde ud når du ikke er hurtig nok til at læse din hvalp smiley

Det er helt normalt at skulle ud med dem 1 gang i timen her den første tid og så ellers den kendte "remse": Efter hvalpen har spist, drukket, sovet og leget smiley

• #4   20. nov 2013 Mette B

Renlighedstræningen går ikke hurtigere af at du skælder ud og rusker, så der er bestemt ingen grund til at udsætte din hvalp for det.. Hvornår ser du i øvrigt en hundemor ruske sin hvalp? Man rusker IKKE i sin hund! Generelt skal man ikke være fysisk over for sin hund

• #5   20. nov 2013 Mette B - det gør du vel forhåbentlig ikke..

Jeanne - ros ros ros og mere ros. Ting tager tid.. Gå ud med hvalpen OFTE.. Og også om natten. Tager du den i at tisse inden for så ignorer den, få vasket tingen den har tisset på med rodalon så lugten kommer ud af det.. Og så er det ellers at væbne sig med tålmodighed smiley

• #7   20. nov 2013 HVAD gør du, Mette?
    Det gør mig da trist til mode, sådan en stakkels lille hvalp, der bliver straffet for noget, den ikke har nogen forudsætning for at vide er forkert smiley

Tiden på renlighedstræningen er helt afhængig af den enkelte hund og den indsats den ejer gør.
    Det er et arbejde, der kan være overstået så let som ingenting og det kan også tage evigheder.

Men - som andre skriver - ud når den har spist, sovet leget, ros for hvad den gør udendørs.
    Gør den noget indendørs, konstaterer du bare, at du ikke var hurtig nok med at komme ud.

Personligt har jeg aldrig haft god effekt af rodalon - nogle gange synes jeg faktisk det har gjort problemet værre.

• #8   20. nov 2013 man kommer rigtig langt med ros! fik en lille Shih Tzu hvalp hjem igår og han er rigtig dygtig til at tisse på de aviser der er blevet lagt, men desværre også vores nullertæppe (forstil jer en hyggesok med lang pels, sådan er vores tæppe) - Jeg tror han tisser på tæppet bl.a. fordi det kan følels lidt som græs (og lejlighedens tryghed selvfølgelig). men Idag har han tisset udenfor 4-6 gange og pruttet og når han har tisset udenfor kommer han pavestolt hen til mig for at få en masse ros og godbidder.

• #9   20. nov 2013 Der skal sættes rigtig meget tid af til at gå ud med hvalpen, måske er han utryg ved at være "derude" derfor så gå med ud, og bliv ude med ham, gå lidt rundt, uden at skulle lege og andet, blot gå lidt rundt og vent på miraklet, ros øjeblikkeligt og ignorer når det smutter indenfor.
    varmt tøj på, og så ud, igen og igen.
    er der græs hvor du lufter ham?

• #10   20. nov 2013 Mette: Det bliver du simpelthen nødt til at stoppe med NU! Den eneste, der fejler er dig, når din hund når at tisse på gulvet, for så har du ikke fået ham hurtigt nok ud. ØV ØV ØV det gør ondt, når jeg hører om folk der behandler deres små hvalpe så grimt. Især når det er en blød race som cavalieren. Du risikere at ødelægge den stakkels hund fuldstændigt og risikere, at han vil skjule sig, når han laver noget. Det betyder, at du får en endnu længere indlæring, fordi det ikke kommer til at ske, når du står og kigger på, men bliver under bordet, under sengen eller andre steder, hvor du ikke kan fysisk afstraffe ham

• #11   20. nov 2013 CH: Fortæl, fortæl - Isla er min første hund, hvor jeg har brugt rodalon, hun er også den hund, jeg har sværest ved at gøre renlig. Jeg har en teori om hvorfor, men jeg bliver da noget nysgerrig på det med rodalon.

TS: Det er meget forskelligt, hvornår en hund er 100% renlig - min Isla på 4½ måned er ikke 100% endnu, men vi er godt på vej. Mine schæferhunde har været renlige på en uge. Luna var ca. 5 mdr., men hun havde kun få uheld i den sidste "urenlighedstid".

• #12   20. nov 2013 Bente, mine hunde er netop blevet tiltrukket af områder der har været rodalon-renset. Det har været fint til at rengøre, men ikke til at fjerne lugt overhovedet.

• #13   20. nov 2013 Hmm, jeg tror, jeg tager en lille rodalon-pause smiley

• #14   20. nov 2013 Jeg har ikke brugt rodalon til at rengøre efter uheld.

• #15   20. nov 2013 Brug UrinOff til at fjerne lugten med.

• #16   20. nov 2013 Jeg har så kun gode erfaring med rodalon, både til kat og hund.

I dette tilfælde ville jeg så vidt muligt fjerne alt hvad der er blødt og som hvalpen kan finde på at tisse på, og så følg de sædvanlige "ud så snart den vågner/når den har leget/når den har spist/når den går søgende rundt/med jævne mellemrum" osv., så skal det nok komme. Min første tæve var helt renlig som 10 uger gammel (tidligt!), Lia var omkring 4 1/2 måneder gammel, hvilket vist er meget normalt.

• #18   21. nov 2013 Mette - mine er renlige, UDEN brug af "irettesættelser". Stakkels hvalp!

• #19   21. nov 2013 Har aldrig brugt irettesættelser i forbindelse med renlighed;) har aldrig haft en hvalp der ikke var renlig på 14 dage max;)

• #20   21. nov 2013 Du er helt fejl på den Mette smiley der er ingen som helst fornuftig grund til at skælde ud;) den eneste der får noget ud af det er dig selv;(

• #23   21. nov 2013 Mette - Hvis min har fat i en sko, har jeg ikke sat den væk, og hun har kedet sig og ikke haft noget at lave. Min fejl, sådan er det bare. Så jeg bytter med et stykke legetøj-

• #24   21. nov 2013 Mette B, jeg kan ikke rigtig se sammenhængen mellem ikke at straffe hvalpen og så mene at det er i orden at de går og pisser over det hele? Det er da vist ingen herinde som synes. Har aldrig straffet mine hvalpe og de er da blevet renlige alligevel - den ene 100% i løbet af 14 dage.

• #25   21. nov 2013 Jeg skælder ikke en hvalp ud, nej.

Min lille terrorist på 12 uger, har været renlig de sidste 14 dage.
    Der har været et par enkelte uheld, men dem kan jeg kun slå mig selv i hovedet for, fordi jeg ikke hurtigt nok var opmærksom på, at hun søgte mod døren.

Hun stjæler sko, bider i tapet og dørkarme, bider i fingre og tæer, ja opfører sig som en helt normalt hvalp.
    Jeg afleder, når hun bider i tapetet og stikker hende et stykke legetøj, når hun bider i fingre tæer, sko mv.

Hun er kun en hvalp og det skal hun ikke straffes for, "fornuften" kommer med alderen smiley

• #27   21. nov 2013 Åh hvor er jeg da glad for at indstilling til hundeopdragelse er en af de ting jeg taler med mine hvalpekøbere om;) så kan jeg forhåbentlig luge den slags ;(
    Ville være så trist hvis en af mine hvalpe blev udsat for den slags ;(

• #28   21. nov 2013 FØJ Mette! Du skulle skamme dig at behandle din hvalp sådan.!

• #29   21. nov 2013 <b>Mette B</b>

<i>"I skælder måske aldrig jeres hunde ud hvis de gør noget de ikke må, som at bide i sko, eller andet??!!!"</i>

Nej det gør jeg ikke. Jeg siger "Nej!" og afleder med noget hvalpen gerne må bide i, og så er der ros og leg.

• #30   21. nov 2013 Og jeg melder mig lige med KD.. Jeg ville ikke skælde hunden ud, for i de fleste tilfælde er det mig der fejler, og hunden fatter hat af det.
    Alvin fik et bestemt "Nej" og så var det det.

• #32   21. nov 2013 Da Lia tyggede i sko som hvalp, tog jeg skoen fra hende og byttede med et stykke legetøj. Herefter blev alle sko sat op i over hvalpehøjde indtil hun havde glemt alt om at de var sjove at tygge i.

Og så lærte vi hende at komme med de ting hun fandt rundt omkring istedet for at lægge sig væk med dem og begynde at tygge i dem. Det blev gjort ved at sige "Neeeeeej, er det til miiiiig? Hvor fiiiint."

• #33   21. nov 2013 Det er meget forskelligt hvornår de bliver renlige smiley

Bare vær tålmodig smiley Og husk, ALDRIG at skælde ud. Men ros, ros, ros når hunden gør det rigtige.

• #34   21. nov 2013 M.I

Hehe det er smart! Jeg har også en hund der MEGET stolt kommer med alle mulige underlige ting hun har fundet i buskadser smiley Mums det er dejligt når hun stolt fremviser en sko uden sål fx

• #35   21. nov 2013 Og nogen burde seriøst rykke hende der Mette i nakkeskindet.

• #36   21. nov 2013 KD: Jaaa, man skal bare huske på at stille vasketøjskurven væk når der kommer gæster, for hun kan nogle gange finde på at komme med en BH eller et par underhylere. Værs'go! En gave til dig! smiley

• #38   21. nov 2013 M. I

Hehe jamen hvis også det udløser ros så er det jo en god idé at gøre når du bare snakker med gæster smiley

• #39   21. nov 2013 Varkhond

Lækkert!

Kommentér på:
renlighed

Annonce