{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Træning om vinteren? {{forumTopicSubject}}

Er der træning der hvor i går, om efterår/vinter?
Og hvad gør i ved jeres hunde hvis de er kuldeskær?

Idag var græsset jo vådt og koldt, og jeg har en meget kulderæd hund, og afskyr alt vådt.

Når men de skulle jo dække, og jeg fik efter et par forsøg Lady til at blive i dæk.. Det var jo koldt og vådt, så hun ville helst ikke.
Hvad ville I gøre der?

Selv vores linoleum gulv i køkkenet blir nogle gange for koldt til hende, og hun nægter at dække derude, medmindre jeg henter et tæppe først...men det kan jeg jo ikke slæbe rundt på til træning..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning om vinteren?
  • #3   25. sep 2013 ballet Hvad går ringtræning ud på?

Pia Hvornår starter i så op igen?

• #4   25. sep 2013 Med hensyn til kommandoen dæk, der lærer man hunde at dæk betyder dæk uanset om græsset er vådt eller hvad der ellers måtte være i vejen smiley

• #7   25. sep 2013 Ja men nu har hun ik ret meget pels, så det blir møgkoldt for hende at dække, så jeg forstår godt hun ikke vil.
    Jeg er også lidt bange for om hun vil kunne blive syg af det, netop fordi der ik er særlig meget pels. Hun blir jo meget kold...
    Det er nok mere lidt pyller over det fra min side...tænker bare, det er jo ikke sundt for os kvinder ath sidde koldt, det kan vi jo få underlivat/blære betændelse af, så kan hun ikke også risikere det, for hin blir jo kold med det samme nærmest...?

• #8   25. sep 2013 ballet: okay smiley

Pernille jeg leder også efter et dækken der dækker maven et godt stykke, og ikke bare en "klap", den beskytter ikke ret meget

• #9   25. sep 2013 Jeg skal træne to gange om ugen fra sidst i oktober og frem til jul.
    Min Coco vil heller ikke dække, når jorden er kold.. Tænker det vel bare er at blive ved med at prøve.. smiley Hun har dog haft blærebetændelse her for to uger siden, så tænker ikke hun skal lægge ret længe (når vi lige får det gennemført.. smiley )

Men udover det, har hun både regndækken, softshell og hurtta's frost jacket. Pt har hun softshell'en på om aftenen (under 5grader), regndækkenet er mest til de lidt varmere regndage smiley Hurtta vinterjakken er selvsagt til, når det bliver rigtig koldt smiley

• #10   25. sep 2013 p.s. hurtta's frost jacket lukkes med lynlås på ryggen og dækker maven rigtig godt smiley

• #11   25. sep 2013 a-s ja har kigget lidt på dem, sys bare det er træls man ikke kan se underdelen, altså maven, man kan ofte kun se siden og ryggen..mavedelen er også ret vigtig at ku se på billeder...da det er det der har betydning for os..

• #12   25. sep 2013 Vi træner om vinteren og min hund får dækker på, da hun fryser.

• #13   25. sep 2013 Stik mig dit mobil nr i en PB, så får du en mms med et billede smiley

• #15   25. sep 2013 Ja der er træning året rundt.

• #16   25. sep 2013 Hun har ikke noget i mod dækken smiley

Det lyder som om det er meget forskelligt om der er træning hele året eller ej.

• #17   25. sep 2013 Altså jeg gik på et tidspunkt til træning med et ældre par der havde en lille blanding af Whippet og Dansk svensk. Hun var IKKE fan af koldt /vådt vejr. OVERHOVEDET. Og frøs nemt med mindre hun fik lov at løbe , løbe LØØØØBE:)
    Men de havde sådan en termodragt der dækkede meget af kroppen til hende og så trænede de på sådan et tæppe her med til hende. Det bliver ikke vådt og kan ligge på sne uden at blive MEGET koldt og stort nok til at man kan lave øvelser på det.
    Lad mig sige det sådan at inden vi fik set os omhavde alle de små korthårede hunde sådan et tæppe med. Det var smadder smart.

http://www.campingnetshop.dk/paa-stranden-325/picnictaeppe-130-x-150-cm-1196.html

• #18   25. sep 2013 Min Boston har dækken på nu, med mave stykke. Og vi træner ude. Men når det kommer sne stopper vi. Han er svær allerede nu. Men vi ring træner også. Så han kommer ud.

• #19   25. sep 2013 Jeg har også brugt både dækken og tæppe til whipperne, når vi har trænet i den kolde tid.

Formålet med at gå til træning er for mit vedkommende ikke, at whipperne skal kunne lystre alle kommandoer, de præsenteres for, men kun dem jeg har brug for.
    Jeg har ikke i det daglige brug for en sikker dæk eks., havde jeg det, havde jeg valgt en anden race smiley

Whipperne sidder heller ikke, når de er "på plads" for mig er det nok, at de følger venstre ben og blot bliver stående ved venstre side, når vi er i ro.

• #20   26. sep 2013 Jeg træner året rundt udendørs i dch, min fryser ikke som sådan men får dækken på efter træning så han ikke bliver for hurtig nedkølet, jeg har selv syet mit og maveklappen på det er sådan en der sidder fast foran man så tar mellemforbenene (nærmest en trekant der bliver bredere og bredere) og lukker oppe på ryggen, det dækker hele maven fra forben og lige inden tissemanden, så han selvfølgelig også kan tisse smiley

• #21   26. sep 2013 Jeg træner også ude hele året, har stået til træning i 25 cm sne, vi trampede da bare et område flad, så fungerede det smiley Men mine er også kuleskær og fryser, så de har, som de andre dækkener på. Jeg har nogle tætsiddene fleece trøjer som de har på, dem har de også startet konkurrencer med, har vedhæftet et billede. Når det er rigtig koldt eller vådt har de hurtta dækken enten vinter eller regn uden over.

profilbillede
  • #22   26. sep 2013 Da min den ældste var yngre havde jeg en måtte med til træning om vinteren, så hun kunne dække på den :lol: hun var ganske ung den første vinter og jeg ville ikke risikere at hun forbandt dæk med ad bad kold og våd mave.

Det virkede for os, idag dækker hun prompte ligegyldigt underlag. Og ja, vit træner hele året, men vi løber agility, så vi er i hal fra oktober

Kommentér på:
Træning om vinteren?

Annonce