{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Træning om vinteren.. {{forumTopicSubject}}

Af ren nysgerrighed, hvor mange af jer træner så om vinteren?

Nu tænker jeg ikke på dagligdagstræning, men på holdtræning af lydighed og lignende?

Mit hold stopper her i slutningen af oktober, også starter de først op igen til marts. Men har set nogle, der starter hold op her i oktober - udendørs... Tænker bare min hund er en frosenpind, den ville ikke kunne koncentrere sig i en time ude i kulden... Altså ved almindelig lydighed...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning om vinteren..
  • #1   2. okt 2008 Jeg træner mine hver uge... Der er selvfølgelig juleferie men ellers træner vi også hele vinteren.... Det kan være lidt svært at få dem til at koncentrere sig men det er jo bare en udfordring

• #3   2. okt 2008 Hvorfor tror du ikke din hund kan træne vinter?

Den holder varmen af at træne og i pauserne smækker du den i bilen :o)

• #4   2. okt 2008 Pia, ja det kan selvfølgelig være fordi vi træner onsdag aften... Allerede nu har vi jo lys på banen. Måske det er lettere, når det er om dagen...

• #5   2. okt 2008 Famøse:
    Det er netop de stille siddende opgaver og pauserne, der er problemet... Allerede nu fryser han... Og bilen holder ikke lige ved siden af, det er der ikke mulighed for, da træningsbanen ligger et godt stykke fra vejen...

• #7   2. okt 2008 Pia, ja det var jo smart, så kan man træne hele året... Det gør min klub desværre ikke...
    Men altså så træner jeg jo bare videre selv i vinter... :o)

• #8   2. okt 2008 Marianne........Hvad med en transportkasse med en gang hø / halm i du kan tage med på banen?

Kan se det er en af de skønne små danske du har :o)

• #9   2. okt 2008 Marianne B> jeg har nøjagtig det samme problem erfarede jeg igår aftes til træning.... Vi træner onsdag aften mellem 18 og 19 og igår var det simpelthen for koldt for det lille skind efter ca 3 kvarter kunne hun slet ikke koncentrere sig mere....

vores træningsbane er også langt fra bilerne, og der er jo mange pauser på sådan en stort træningshold....

Jeg overvejede om et dækken kunne være en ide, da vi træner hele vinteren, men tvivler på at madammen vil have det på egentlig...

• #10   2. okt 2008 Der hvor jeg træner - har vi nogle aftaler med virksomheder og lagerhoteler, hvor vi kan træne - både indedøre og udenfor.

Her bliver der trænet i eftersøgning, rundering, gerningssted samt stop.

Selv om det er vinter og det er koldt og mørkt - stopper vi ikke træningen.

• #11   2. okt 2008 Vi træner også hele vinteren. Ingen problemer her, sørger bare for at bevæge os, så hunden ik bliver kold.
    Men i vintermånederne træner vi så også lørdag formiddag.

• #13   2. okt 2008 vi træner også hele vinteren i min klub - dog bliver de fleste hold flyttet til week-enden hvor det er lyst.
    Vi har dog lys på en af banerne men der bliver så smadret hvis alle hold træner på samme bane.
    Hvalpeholdet bliver under alle omstændigheder flyttet til søndag - hvalpe skal efter min mening ikke træne når det er mørkt smiley

• #14   2. okt 2008 Her kører træningen også hele året - den bliver bare flyttet til weekenden i vinterhalvåret (eller i ridehus), så vi stadig kan se, hvad vi laver...

Hvsi hunden fryser ved stillesidende arbejde, så put et dækken på den smiley
    Jeg har kig på dette her:
    (link fjernet)

• #15   2. okt 2008 Vi har pause i holdtræning fire uger om sommeren og to-tre henover nytåret. Ellers træner vi hver uge.

Og så træner vi selvfølgelig alle uger herhjemme.

Hos os er det sådan, at når hunden ikke selv er aktiv, så er det den i bilen - det er for mig at se meningsløst, at en hund står og glor på en træningsplads (og bliver kolde lige før og efter de skal træne) mens mennesker snakker og andre træner.

• #16   2. okt 2008 Her i SOR Hundeskole ( www.hundeskole.dk) kører vi hele året rundt både i Roskilde, Holbæk og Sorø, - vi starter f.eks. her i uge 42 og fortsætter frem til midten af december, og så starter vi op igen i januar.

Vi har en lille julepause ( - her har vi dog de gratis gåture for nu- og forhenværende kursister samt et meget hyggeligt julefrokostarrangement efter en lang gåtur).

I Juli måned er der som regel 4 ugers pause, - dog er der ofte tilbud af forskellige heldagskurser.

• #17   2. okt 2008 vi træner året rundt med en pause på en månede om sommeren.

agility bliver trukket indenfor og alt lydighedstræning bliver rykket fra hverdagsaftner til lørdage

• #18   2. okt 2008 Vi har præcis det samme problem. Vores hold stopper i november, og starter først i februar.. Er der nogen der kan anbefale nogle hold (hvalpetræning) i København og omegn der træner i perioden mellem november og februar?!
    Det kunne være så dejligt!

• #19   2. okt 2008 hhmmm hvalpetræning - det løber heller ikke hele året hos os. det køre i moduler på 10 gange og der starter hold i august og i marts.

men jeg tror da de fleste Dch-klubber ellers træner hele året

• #20   2. okt 2008 Vi træner hver søndag fra 10:30 til 11:30 i vinterhalvåret.. smiley I DCH, så har vi selvfølgelig lige et par ugers ferie henover jul og nytår.. smiley

• #21   2. okt 2008 Vi træner to gange om ugen i hverdagene om aftenen ca. april - oktober, hvorefter vi går over til weekendtræning 1 gang om ugen i dagtimerne ca. oktober - april.

• #22   2. okt 2008 Vi træner også hele året og vi træner mandag aften og fra næste gang har vi lys på banen, vi træner agility.
    og de andre hold, sådan som alternativ som jeg træner med Bølle, så bliver de flyttet til i weekenden.. Vi har ikke fået tidspunktet endnu..

• #23   2. okt 2008 Vi træner året rundt, både hverdag og weekend. Hvis hunden fryser så må man bevæge sig mere med den, eller give hunden dækken på.

• #24   2. okt 2008 Hehe nu var det ikke et spørgsmål om, hvad jeg gør, når han fryser. I og med min klub ikke træner fra nov. til 1. marts er det ikke et problem...

Det var mere for at høre, hvordan det foregår andre steder.... :o)

Kommentér på:
Træning om vinteren..

Annonce