Bange for at være i haven! {{forumTopicSubject}}
Vores lille coton på 2 år er så bange for at være i haven.
vi aner ikke hvorfor men har en ide om at hun har haft en masse dårlige oplevelser i haven med høje lyde
det skal lige siges at Daisy er helt vildt bange for høje lyde, og at vi er i gang med at arbejde på det.
jeg tror det hele startede med at i sommers holdte vores nabo fest, og så var der selvfølgelig lige en der skulle fyre en raket af i mens lille Daisy var ude i haven. og siden den da er det kun blevet værre med at hun ikke tør at gå ud i haven.
jeg har flere gange prøvet at gå med hende ud i haven med en rigtig lækker godbid og så lave nogle af alle de tricks hun kan, men hver gang hun så har fået godbidden tager hun den i munden og fiser med halen mellem benene hen til døren og kradser op ad den.
jeg ved snart ikke hvad jeg mere kan gøre, har efterhånden prøvet en del ting.
så hvad gør jeg?
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 348
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 194
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Og husk at informere opdrætter om at hun er så lydfølsom. Det er nemlig i nogen grad arveligt.
sep 2007
Hvis I tvinger hende i haven ved at lade hende få mad og vand derud, så risikerer I at gøre det meget værre!
jul 2011
og nu vil hun meget mere ud i haven end hun ville før
jul 2011
Måske noget hundetræning et sted eller hvad?
jul 2011
Og det mærker hunden jo.
Men synes du at vi skal kontakte sådan en der kan hjælpe os med at træne hende til ikke at være bange for høje lyde?
Men Som lille husker jeg ikke at hun var bange for lyde overhovedet.
sep 2007
Jeg synes helt klart I skal kontakte en, der kan lave en træningsplan sammen med jer. Det kan nemlig være svært at træne lydfølsomhed, så det er godt at få hjælp til i starten.
jul 2011
Bange for at være i haven!