{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Bange for at være i haven! {{forumTopicSubject}}

Vores lille coton på 2 år er så bange for at være i haven.
vi aner ikke hvorfor men har en ide om at hun har haft en masse dårlige oplevelser i haven med høje lyde smiley
det skal lige siges at Daisy er helt vildt bange for høje lyde, og at vi er i gang med at arbejde på det.

jeg tror det hele startede med at i sommers holdte vores nabo fest, og så var der selvfølgelig lige en der skulle fyre en raket af i mens lille Daisy var ude i haven. og siden den da er det kun blevet værre med at hun ikke tør at gå ud i haven.

jeg har flere gange prøvet at gå med hende ud i haven med en rigtig lækker godbid og så lave nogle af alle de tricks hun kan, men hver gang hun så har fået godbidden tager hun den i munden og fiser med halen mellem benene hen til døren og kradser op ad den.

jeg ved snart ikke hvad jeg mere kan gøre, har efterhånden prøvet en del ting.

så hvad gør jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for at være i haven!
  • #1   17. sep 2013 Prøv at give hende mad og vand udenfor og se om det hjælper??

• #2   17. sep 2013 Okay - mange tak smiley

• #3   23. sep 2013 Jeg ville arbejde med lydfølsomheden og lade være med at fokusere så meget på haven i første omgang. Jeg synes I skal få hjælp til at lave en træningsplan - kontakt evt. en dygtig adfærdsbehandler. Kombiner gerne adfærdsbehandling med Zylkene eller Anxicalm.
    Og husk at informere opdrætter om at hun er så lydfølsom. Det er nemlig i nogen grad arveligt.

• #4   23. sep 2013 Jeg synes ikke I skal give hende mad og vand udenfor og på den måde tvinge hende til at gå ud. Hun er tydeligvis meget utryg ved haven, så lad hende selv bestemme om hun vil derud eller ej og arbejd i stedet generelt med lydfølsomheden og tryghed hos jeres hund.
    Hvis I tvinger hende i haven ved at lade hende få mad og vand derud, så risikerer I at gøre det meget værre!

• #5   23. sep 2013 Vi har ikke gjort det med at give hende mad og vand derude, hun er selv begyndt at stå at pibe ved døren fordi hun vil ud.
    og nu vil hun meget mere ud i haven end hun ville før smiley

• #6   23. sep 2013 Men hun er stadig helt sindssygt bange for høje lyde, bare der ryger en ske på klinkerne fare hun sammen og går med halen mellem benene i lang tid. Er der en måde så jeg kan træne hende til ikke at være bange for høje lyde? smiley
    Måske noget hundetræning et sted eller hvad?

• #7   23. sep 2013 Men jeg tror ikke at det er noget hun har arvet, med at hun er bange for høje lyde. Jeg tror det er os som har gjort noget forkert da hun var hvalp. Vi fik nemlig at vide at vi skulle smide et grydelåg på klinkerne og så lade som ingenting så hunden fandt ud af at det ikke var noget at være bange for. Men jeg tror at vi også selv måske blev lidt forskrækket da grydelåget sagde bang smiley
    Og det mærker hunden jo.
    Men synes du at vi skal kontakte sådan en der kan hjælpe os med at træne hende til ikke at være bange for høje lyde?

Men Som lille husker jeg ikke at hun var bange for lyde overhovedet.

• #8   23. sep 2013 Lydfølsomhed er noget der kan komme senere hos hunden, som hos jeres. Selvfølgelig kan det fremprovokeres, hvis hunden bliver meget forskrækket, men ofte er der også en arvelig dimension i det.

Jeg synes helt klart I skal kontakte en, der kan lave en træningsplan sammen med jer. Det kan nemlig være svært at træne lydfølsomhed, så det er godt at få hjælp til i starten.

• #9   23. sep 2013 okay, mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Bange for at være i haven!

Annonce