{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

overdreven gøen {{forumTopicSubject}}

vores 12-uger gamle sheltie er fra den ene dag til den anden begyndt at gø af os hver eneste gang vi ignorerer hende, sætter os i sofaen eller lignende. jeg kan få hende til at falde til ro med en tur i haven, eller mad eller træning, men lige så snart jeg så prøver at lave noget andet starter hun forfra.
Nu er hun jo en sheltie, så mange vil sige at de gør meget fra naturens side. Men det har hun ellers ikke gjort indtil nu. ikke af lyde, biler, ringeklokke o.l. I iver i mødet med andre hunde + en lille smule når hun virkelig vil lege, men ellers meget begrænset.
det eneste jeg kan komme på er, at vi forsøger at lære hende at halse, netop for at undgå at gøen kommer til i tide og utide.
men om det er stress, sult, om vi skal droppe træningen....?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overdreven gøen
  • #1   17. sep 2013 Hun vil bare have opmærksomhed. Vores corgi gjorde det samme. Du er nød til at lære hende at det ikke kan betale sig at gø for at få opmærksomhed.

• #2   17. sep 2013 Hun har fundet ud af, at det giver gevinst. Det er bare en klog lille hund...

I skal selvfølgelig sørge for, at der INGEN gevinst er ved det, når hun gør det på uhensigsmæssige tidspunkter og tilsvarende situationer.

Ignorer - om I så skal ignorere hendes gøen i et kvarter, så gør det.

• #3   17. sep 2013 Ørepropper er en god investering smiley

• #4   17. sep 2013 tjek tjek smiley
    er der belønning når hun hører op med at gø?

• Varve
    Varve Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #5   17. sep 2013 jeg hopper lige med på en kigger/lytter da jeg er den anden ejer på den omtalte hvalp.

Stella: taler du af erfaring mht. de ørerpropper? smiley
    (og kan du i så fald fortælle lidt om dine metoder.. og måske lidt om hvor længe vi kan forvente at "kampen" vil vare?)

• #6   17. sep 2013 Hvis man skal snige en belønning ind, så skal det da være et meget forsigtigt dygtig eller fin og uden øjenkontakt.

Ellers dannes er også kæder - gø, hold op, belønning.

• #7   17. sep 2013 Varve: Ja det er af erfaring. Man skal være meget tålmodig med denne træning, men den virker.

Jeg ville ikke belønne med godbidder, men engang i mellem med opmærksomhed. Men ikke lige med det samme. Tæl til 10-15 kasser bananer, hvor hun skal være stille og afslappet, før hun får noget som helst opmærksomhed.

• #8   17. sep 2013 ahh, det giver god mening med kæder - det gider vi ikke.
    det må forsøges bestemt, det andet her er i hvert fald ikke til at holde ud..
    takker smiley

Kommentér på:
overdreven gøen

Annonce