overdreven gøen {{forumTopicSubject}}
vores 12-uger gamle sheltie er fra den ene dag til den anden begyndt at gø af os hver eneste gang vi ignorerer hende, sætter os i sofaen eller lignende. jeg kan få hende til at falde til ro med en tur i haven, eller mad eller træning, men lige så snart jeg så prøver at lave noget andet starter hun forfra.
Nu er hun jo en sheltie, så mange vil sige at de gør meget fra naturens side. Men det har hun ellers ikke gjort indtil nu. ikke af lyde, biler, ringeklokke o.l. I iver i mødet med andre hunde + en lille smule når hun virkelig vil lege, men ellers meget begrænset.
det eneste jeg kan komme på er, at vi forsøger at lære hende at halse, netop for at undgå at gøen kommer til i tide og utide.
men om det er stress, sult, om vi skal droppe træningen....?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
I skal selvfølgelig sørge for, at der INGEN gevinst er ved det, når hun gør det på uhensigsmæssige tidspunkter og tilsvarende situationer.
Ignorer - om I så skal ignorere hendes gøen i et kvarter, så gør det.
nov 2008
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
er der belønning når hun hører op med at gø?
jun 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
Stella: taler du af erfaring mht. de ørerpropper?
(og kan du i så fald fortælle lidt om dine metoder.. og måske lidt om hvor længe vi kan forvente at "kampen" vil vare?)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ellers dannes er også kæder - gø, hold op, belønning.
nov 2008
Jeg ville ikke belønne med godbidder, men engang i mellem med opmærksomhed. Men ikke lige med det samme. Tæl til 10-15 kasser bananer, hvor hun skal være stille og afslappet, før hun får noget som helst opmærksomhed.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
det må forsøges bestemt, det andet her er i hvert fald ikke til at holde ud..
takker
overdreven gøen