{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Kathrine  K
Kathrine K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min chihuahua hvalp vil ikke bruge Halsbånd/sele.. Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg fik min lille hvalp, chili, i forgårs. Hun er 11 uger. Jeg bor i lejlighed, så i forbindelse med at gøre hende renlig og komme ud, skal hun have en sele eller Halsbånd på. Fik af vide fra opdrætter at hun ikke kunne lide det og gemte sig, tænkte det bare ville blive en lille udfordring, tænkte ikke det faktisk ville blive sådan et problem som det egentlig er! Når man tager sele/Halsbånd på, piber hun, bider og støder mod med poterne. Når hun har fået det på, gør hun alt for at gemme sig eller ligger helt stille, klør sig og piber. Udfra andres erfaringer, både dyrehandler og hvad jeg har læst på nettet, lod jeg selen sidde på hende hele dagen igår. Prøver med GODE godbidder, men det virker kun i øjeblikket og resten af dagen, bevæger hun sig stort set ikke. Hun ligge bare og ser ked ud af det. Når hun bevæger sig en smule, piber hun hele vejen igennem. I skrivende stund har hun stadig selen på og hun ligger bare og ser så trist ud. Ved slet ikk hvad jeg skal gøre smiley når vi er ude og hun har snor i selen, bare hun mærker den mindste modstand, skriger hun/piver meget højt! Jeg er desperat for gode råd. Er det dumt at lade selen sidde på, når hun nu i 40 timer har haft den på og stadig samme adfærd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min chihuahua hvalp vil ikke bruge Halsbånd/sele.. Hjælp!!
  • #2   31. jul 2013 Hvad er det for en sele du bruger?? evt. billede på

• #3   31. jul 2013 Hvilken sele er der tale om? Hvad med halsbånd ? Brug fx et let halsbånd af stof det skal være blødt og bredt og lad hvalpen beholde det på

• #6   31. jul 2013 Det problem havde jeg også med min Eddie da han var hvalp. Han havde hverken haft halsbånd eller sele på da han var hos sælger. Det tog lang tid at vænne ham tid det, men vi lod ham have selen(det bruger vi) på i nogle timer hver dag. Og ja de piver lidt når de bevæger sig, bare sørg for ikke at ynke hende, og bare lades som om at alt er godt. Med tiden kommer det. Bare vent og se. Godt med tålmodighed.

• Kathrine  K
    Kathrine K Tilmeldt:
    jul 2013

#7   31. jul 2013 Fik en sele med fra sælger, sådan en "kanin sele" bare til hunde. Købte selv en Julius sele, men kunne hun sket ikke ha. Hun kom ud af den to gange, så den byttede jeg og bruger nu den sele jeg fik med fra sælger. Har nu givet hende Halsbånd på istedet for sele, det hjalp en smule på hendes bevægelighed. Har anskaffet mig en hunde bakke som ska stå ved hoveddøren, så må jeg tage det stille og roligt med de tisseture ude. Tror jeg vil prøve at skaffe et stof halsbånd og prøve om det hjælper, som Bodil D skriver. :)! Åh tålmodighed er en dyd! Det hårdt at se sin hvalp "ikke ha det godt". Mange tak for alle svarene!!! Vedhæftet et billede af hendes Halsbånd

• Kathrine  K
    Kathrine K Tilmeldt:
    jul 2013

#8   31. jul 2013 Fik en sele med fra sælger, sådan en "kanin sele" bare til hunde. Købte selv en Julius sele, men kunne hun sket ikke ha. Hun kom ud af den to gange, så den byttede jeg og bruger nu den sele jeg fik med fra sælger. Har nu givet hende Halsbånd på istedet for sele, det hjalp en smule på hendes bevægelighed. Har anskaffet mig en hunde bakke som ska stå ved hoveddøren, så må jeg tage det stille og roligt med de tisseture ude. Tror jeg vil prøve at skaffe et stof halsbånd og prøve om det hjælper, som Bodil D skriver. :)! Åh tålmodighed er en dyd! Det hårdt at se sin hvalp "ikke ha det godt". Mange tak for alle svarene!!! Vedhæftet et billede af hendes Halsbånd

Kommentér på:
Min chihuahua hvalp vil ikke bruge Halsbånd/sele.. Hjælp!!

Annonce