{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua der bider.. HJÆLP
  • #1   22. jun 2013 Er det hvalpebideri?

• #2   22. jun 2013 Hvis det er hvalpe bideri så sig nej hver gang den gør det og ignorer den. Hvis det er rigtig bideri, så tag den evt i nakkeskindet og sig kontant nej til den. Hvis det er rigtig bideri skal det måske overvejes at der har været mangel på opdragelse eller også så lær dens signaler at kender. Min chihuahua Eddie har en række signaler inden han snapper efter en. De signaler skal man respektere.

• #3   22. jun 2013 Hvad er forskellen på rigtigt bideri og hvalpebideri lige i denne sammenhæng?

• #4   22. jun 2013 Hvis det er rigtigt biderri ville jeg bestemt ikke tage hunden i nakken og straffe den men i stedet se på hvorfor hunden bider - hvilke situationer er det i - ofte skal forklaringen findes i en manglende tillid og mulig utryghed.
    Men er det hvalpebiden? (for sjov) eller er det rigtig biden og hvis ja i hvilke situationer er det så?

• #5   22. jun 2013 *CH* -
    forskellen er årsagen til at hunden bider og derfor også hvordan man tackler det.

• #6   22. jun 2013 Aktiverer dog hunden. Den keder sig sikkert og begynder at lave unoder.
    Leg med den.
    Gå tur med den.
    Træn med den.
    Bare fordi det er en lille hund, betyder det jo ikke at man ikke kan lave tricks og lydighedstræning med den.

• #7   22. jun 2013 For mig er der ikke noget, der er rigtigt og ikke-rigtigt bideri. Der er et væld af årsager til, at en hund kan vælge at bide, og det må man jo overveje hvad kan være.

Manglende vejledning
    Manglende tryghed
    Manglende aktivitet
    Mennesker, der ikke kan læse dens signaler...

Det er en lille håndfuld af årsager til, at en hund vælger at bide.

• #8   22. jun 2013 Bider alle små hunde ikke næsten hele tiden ?

• #9   22. jun 2013 Det er vidst nok bare hvalpe bideri smiley Han vil lege hele tiden, og tro mig! Han får opmærksomhed HELE tiden! smiley Og får krudtet en masse energi af ;-D

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #10   22. jun 2013 Simone >> nææh, ved ikke hvor du har fået den ide fra? Ingen af mine hunde gjorde det da de var hvalpe, og er da heller ikke begyndt siden. Og kender ingen små hunde der bider.

Nadia >> hvad med at aflede med noget den gerne må bide i, som en bamse, et tov, en bide pind?

• #11   22. jun 2013 jeg tænker.. 10 mdr. chi.. det er da forhåbentlig ikke stadig "hvalpebideri", den er unghund og bestemt ikke nogen hvalp mere.
    jeg tænker hyperaktiv hund der måske er overstimuleret? hvad med at lave nogle rolige søgeøvelse, mad i en aktivitetsbold, der findes efterhånden et hav af forskelligt aktivitetslegetøj som hunden skal bruge hovedet på. brug lidt krudt på at få den ned i gear? Jeg er måske forkert på den, men det var blot min første tanke da jeg så at den var 10 mdr. og ikke 10 uger..

• #12   22. jun 2013 Du rusker altså ikke en chi i nakkeskindet!!!

Afled opmærksomheden med legetøj og forsøg at aktivere den INDEN den begynder at bide..

• #13   23. jun 2013 Simone, det var dog en åndssvag kommentar at komme med. Selvfølgelig bider små hunde ikke hele tiden. Måske er det bare fordi, at ejerne til de små hunde (nogen, langt fra alle) ikke behandler den som en hund. De ejere bærer rundt på dem konstant, og mysser og krammer, og hvad ved jeg. De glemmer dog, at det er en HUND, og at den kræver aktivering og motion, og kan ikke nøjes med at hente en bold 5 gange ude i haven.

Jeg kender et par eksemplarer, og deres hunde er også et nervevrag, der er usikker og nervøs over alt.

Vil endnu en gang sige, at det langt fra er alle småhunde-ejere der behandler hunden sådan. Men en del gør, og jeg tror det kunne være grunden.

• #14   23. jun 2013 Det er lige det jeg mener smiley

Beklager ved godt det ikke er alle små hunde, men syntes godt nok der er mange opslag her inde hvor folk fortæller deres lille hund bider...

vis en hund på fx 20kg bare viser tænder tager folk det seriøst, nogen hunde bliver endda aflivet, men en lille hund kan bide på til flere gange, og dens ejer fatter stadig ikke hvad de skal gøre, og i nogen tilfælde bare ignorer det...

Det giver ingen mening i mit hovede at os med store hund skal gå og være bange for deres liv, vis de siger vov på det forkerte tidspunkt, hvor mange uansvarlige folk og deres hidsige små hunde, kan gøre hvad det passer dem, fordi hunden er lille.. det er så dumt...

OG for at skære det ud i pap mener jeg ikke det er alle små hunde der er sådan men mange....

• #15   23. jun 2013 Mit bedste bud er, at når en stor hund bider, er skaden væsentlig større, end når en lille hund bider. Den kan vi vel ikke være uenige om.
    Det giver dog ikke små hunde ret til at bide, men jeg tror det er derfor.

• #16   23. jun 2013 Det kan vi hurtig blive enig om smiley

men forstår stadig ikke hvordan det kan være så svært at lære en lille hund alle de normale ting en hund kan, og kan lade vær med... men det lære jeg nok heller aldrig at forstå, har bestemt ingen planer om at anskaffe mig en lille hund, smiley
    Så heller en kat, vis det skal være den størrelse smiley

• #17   23. jun 2013 Det er heller ikke svært. Det er ikke sværere end at lære en stor hund det. Men som sagt, så "glemmer" nogle småhunde-ejere, at det er en HUND de har med at gøre. Dette er så konsekvensen af det. Om hunden så vejer 2 kg eller 80 kg, så er det stadig en hund, som skal aktiveres, motioneres og elskes. smiley

• #18   23. jun 2013 Præcis... kan kun give dig ret..

• #19   23. jun 2013 Mette.. Det bliver den også? smiley

• #20   25. jun 2013 Turbovovserne - nu mente jeg heller ikke at ruske den i nakkeskindet .

Kommentér på:
Chihuahua der bider.. HJÆLP

Annonce