757 visninger
|
Oprettet:
Agressiv adfærd {{forumTopicSubject}}
Hej hundeejere!
Jeg har en lille yorkshire terrier på 5 måneder, som er vokset op i trygge og rolige rammer hos os. Jeg går til hundetræning en gang om ugen, og vi tager ham også ofte med på ture hvor der er grønne områder. Problemet er at når han ikke lige får opmærksomhed begynder han at bide sig fast i vores ben og gø rigtigt højt af os. Nogle gange sætter vi ham i skammekrogen (hans kurv), men det er ikke altid det hjælper. Han bliver ret agressiv og bider og bliver ved med at gø. Er der nogen der ved hvad dette skyldes, er det bare hans temperament der er sådan??
- Christina.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Hvis ja, så er det svaret - og for mange hvalpe er negativ opmærksomhed bedre end ingen opmærksomhed.
Jeg ville gå ind og lære ham at udføre en bestemt adfærd for at få opmærksomhed. Hjemme hos os er det et "sit", og kombiner det så med nej-øvelser, så I kan stoppe ham stille og roligt, uden at han gearer helt op.
Lia var også en lille rundsav med hyrdenapning som hvalp, indtil hun fik lært at hun ikke opnåede noget ved det, men sitter man derimod pænt, sååå....
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Det er en udbredt misforståelse, at kalde enhver adfærd, som har noget med at bruge munden at gøre, for "aggressiv adfærd".
Jeg er dog helt sikker på, at jeres hvalp ikke er aggressiv, - han leger.
Og han finder også ud af, at han kan få jeres opmærksomhed på den måde.
Jeg ville aldrig bruge "skammekrog" altså, ud- / bortvise hunden. Ej heller synes jeg det er den bedste ide at bruge hans hundekurv til den slags.
Du ønsker at hunden 1) lære at lade være med at bide i dig.
Lær hunden et godt "Nej", som du derefter overfører til andre situationer.
Sig "Nej" og stop ham i at bide i dig ved at blokere med din flade hånd. Bliv ved indtil han stopper. Prøver han 30 gange at ryge frem og gribe fat i jeres bukseben, så skal han stoppes 30 gange. Vær rolige! Lad være med at skrue op for stemmen og den slags.
Al for mange er bange for at tage denne "diskussion" med deres hund og ender op med en evindelig jagt på bedre og bedre afledningsmuligheder. Eller folk bliver usikre, når deres hund kommer for 25ende gang og er "uartig".
Tag diskussionen, - så lærer din hund at respekterer, hvad du siger.
Agressiv adfærd