{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

agressiv adfærd og snoren. {{forumTopicSubject}}

hejsa.
Min kærreste og jeg har en bordercollie på ca 2 år. Den har siden den var hvalp været lidt nervøs anlagt. Men efter den er blevet angrebet af en beagel under en lufte tur er vores hund begyndt at udvise agressiv adfær når den bliver luftet i snor. Hun rejserbørster, knurre og har i et enkelt tilfælde angrebet en hund. Min hund udviser for den adfær hvergang vi møder en hund under luftning. Hvad kan vi gøre ved det?
mvh michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agressiv adfærd og snoren.
  • #1   14. apr 2009 hvor er det synd for din hund...............

det samme har jeg været ude for og det sætter vores hunde i beredskab.........

når du møder en hund, så prøv at fange dens opmærksomhed og beløn.... kan hun kigge på den anden uden at farer op, så beløn og når i går og når hun intet siger, beløn evt. bare med rolige ord......dygtig pige....

men bedst er det at du kunne komme på et kursus hvor der er andre hunde og du derved kan træne samvær.

det er en langsommelig proces, men det kan lykkes

• #2   14. apr 2009 jeg vil også sige ....lad ikke hundene få fysisk kontakt............jo flere nederlag jo mere angst og vrede...........

• #4   14. apr 2009 Det er da godt nok synd for dig og din hund.
    Desværre er det tit sådan at når en hund en gang er blevet overfaldet er det ligesom det smitter af på den, og vil derfor blive aggressiv derefter.
    Jeg har selv oplevet det, min hund blev overfaldet af en lille hund som var meget dominerene og agressiv da han var hvalp, og derefter har min hund ikke kunnet med andre HANhunde som han ikke kender.
    Især ikke små terriere som den han blev angrebet af, men nu hvor vi har arbejdet meget med det er vi nået dertil hvor han ikke knurrer og angriber mere, han kan dog ikke lege med andre hanhunde.

Jeg vil anbefale fuldstændig det samme som skønheder med hjerne..Prøv at få kontakt med hunden med de lækreste godbidder så den kun har fokus på dig. Andet er at du skal prøve at skabe så positiv stemning som muligt, det kan godt være ret svært når man er i sådan en sitiuation men prøv med lys stemme at sige, "rooolig, sød hund, dygtig pige såå dygtig, søde hunde osv" det kan hjælpe., men skaffer ikke hele problemet af vejen.
    Et sidste lille fif, prøv virkelig kun at lade hundene hilse kort på hinanden, læs hundenes signaler, tag evt et kursus i hundesprog, meget vigtigt at bare hilse og så gå, for husk! Så mange dårlige episoder, jo mere agressiv vil din hund blive, så saml på gode oplevelser, de dårlige kan blive endnu dårligere..:)
    Held og lykke, det er svært, har selv prøvet hvor jeg næsten ikke havde lyst til at gå tur med min hund..:) Det går langsomt men lykkes til sidst!

• #5   14. apr 2009 jeg kan da bestemt anbefale at tage i mod Lenschow . tilbud..........

• #6   14. apr 2009 Ja hvor ville det være en god ide for jer, altså at tage imod Lenschow, det er da noget af et tilbud, fik selv en adfærdsbehandlers hjælp (vores hundetræner som er Verdensmester i lydighed 2001) og det har altså hjulpet smiley

Kommentér på:
agressiv adfærd og snoren.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce