2.033 visninger
|
Oprettet:
**Grisen's mor** Familien buller
25. jan 2012 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
25. jan 2012 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
hvor forsvandt min søde hundehvalp hen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Min kæreste og jeg har verdens dejligste hundehvalp på 9 uger, og vi elsker ham over alt på jorden.. men nogle gange går der bare en klap ned for ham, også bliver han et bææst! han bider virkelig meget, og har bidt hul på mig 3 gange nu, hvor jeg bløder ...
Selvfølgelig skælder vi ham ud... men synes også der er grænser for hvor meget skæld ud en lille hvalp skal have.. Vi er første gangs hundeejer, og vi gør vores absolut bedste. (VI GÅR TIL HUNDETRÆNING!) men bliver simpelthen så frustreret, når han får de der ADHD anfald.....
HJÆLP!
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
jan 2012
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Han skal lære bidehæmning: Hver gang han bliver for vild og bider fast, så udstøder du et højt hvin, trækker hånden til dig og ignorerer ham 20-30 sek.eller til han er faldet lidt til ro, tilbyder legetøj. Begynder han igen - gentag ovenstående.
Efterhånden finder han ud af, at alt det sjove stopper, hvis han bider.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
okt 2009
Du kom først....
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
Det som virkede for os var at tage i nakken og sige, roligt men bestemt, 'nej' og stoppe en hunde bide ting i munden på hunden. Det kunne godt skulle gøres hvert 5-10. sekund når hun var vågen...
Jeg havde taget 4 ugers ferie, og når hun var vågen kiggede vi på hende hele tiden - hun var noget af en terrorist på løse tæpper, skuffe håndtag, hænder, fødder og alt andet der lige var i nærheden af hende.
Det tog omkring 3 ugers tid før hun selv valgte hunde lege ting hver gang, når hun lige skulle gnaske i noget
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.584
han skal lære at NEJ, betyder at stoppe uhensigtsmæssig opførsel ... stop hans biden, fjern hans mund med et tydeligt NEJ, og afled med/tilbyd tilladt bideting .... det tager laaang tid, ingen hvalpe træning kommer på en gang, og selv når det er nogenlunde indlært kommer der tilbage fald ....
jan 2012
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
jan 2012
jan 2012
feb 2011
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
I har haft den i en uge. ro på nu. det tager hele livet at få en god hund.
I går til hundetræning. ja det er typisk en gang om ugen og I har haft den 1 uge. Nu må I altså holde. Hvis I ser store udfordringer i det du nævner her, så bliver det sgu en hård tid som hundeejere I går i møde. Tal med trænere i hundeskolen. De kan lære jer hvordan man holder hund. og læs en masse ordentlig faglitteratur om hunde.
okt 2009
jan 2012
bliver bare så frustreret ...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Det hjælper ikke at skælde hvalpen ud, for den ved jo ikke det er forkert. Hos os er det udover at tænderne klør, når han bliver for ophidset eller bare gerne vil have opmærksomhed/lege.. Så vi kommer med et AV! og hvis vi lige har noget legetøj i nærheden, så leger vi med det istedet.. nogle gange går der kun få sekunder før vi har tænderne i fingrene igen, og vi gentager AV!
Det er da ikke særlig sjovt og det gør så skide ondt. Men pt trøster jeg min kæreste og mig selv med at det bliver bedre med alderen og når de sidste hvalpe tænder er ude bliver det lettere
når ja, så sætter vi ham hen i den anden side af sengen (vi bruger vores seng som sofa) så går der 2 sek og han kommer og slikker os på hænderne og kigger på os, som om han vil sige undskyld.. vi gør det dog kun når han er helt slem, for ellers leger vi med ham. Men når han får de allerværste flip er han ligeglad med legetøj osv.
feb 2011
okt 2009
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Frustration hjælper ingenting, men derimod tålmodighed og afledning.
Det er helt normalt at gå rundt og ligne en gennemhullet si, mens man har en hvalp i huset, det er en af glæderne
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Rejs dig, med det samme, du piver og gå væk (afbryd legen, som det er for vapsen).
Sig ikke noget, skæl ikke ud. Bare stop kontakten til hvalpen. Ignorer i 5-10 sekunder og tilbyd den så noget andet at nappe i.
Du kan også Youtube Victoria Stilwell, hun har lavet nogle super små guides, til at stoppe hvalpe utidigheder. Giv teknikken mindst 14 dages tid. Husk hvalpen skal koble handling med udfald, og det tager tid. Forvent ikke den kan det første dag eller anden dag. (Som andre også har nævnt)
Hellere kampen nu frem for senere!
Ps. Start alenehjemme træningen med det samme. Også hellere før end senere.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Med det SAMME han bider i dig eller dit tøj så afbryd kontakt. Ikke snakke til ham, ikke øjenkontakt eller noget. Jagter han dine tæer eller ben, så lad for guds skyld være med at bevæge dem - det gør det meget sjovere. At han bliver ved er måske bulldoggens stædighed du ser et glimt af. Han ved at det er sådan man leger(med sine søskende) og sådan man får gang i de andre. Tag sko på(uden snørrebånd!) og bare stå og ignorer. Beløn altid ønsket adfærd
Det tager i øvrigt mange uger endnu før han forstår det
Dette er dog helt normalt og en af "glæderne" ved at have hvalp
okt 2010
jan 2012
Jeg vil tage alle jeres råd med mig i vores videre opdragelse
Og jeg er selvfølgelig ikke frustreret overfor hunden, men stadig frustreret
Hanne - Hvor henne har jeg gjort udtryk for at jeg HAR REGNET med noget som helst fra hvalpens side? og regnet med at han er fattede det første gang???????
feb 2011
okt 2012
Det er jo vigtigt at hvalpen lærer basal hundesprog, som "av det gør ondt, stop med at bide". Ellers vil den jo ikke kunne lege når den bliver større. Den skal, drifter og det hele, præges korrekt fra starten af. Og derfor mener jeg at pivet er vigtigt i opdragelses fasen.
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
Vi er self. opmærksomme på det ikke tager overhånd en dag!!!
Med hvalpe handler det tit om at tilbyde hvalpen noget andet i stedet for at gøre det den er i færd med!
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ZKjk84OkzcI
Bare husk tålmodighed og mere tålmodighed. Vores tæve var 3 uger om at lære ikke at bide os
pøj pøj med projektet
okt 2010
Hvis jeg tager udgangspunkt i gravhunde (både udstillings- og jagtlinier) og whippethvalpe, som er de racer jeg har haft flest eksemplarer mellem hænderne af, kan gravhunde oftest stoppes med et piv, mange bider ikke meget i hænder/fødder.
Whippethvalpene kan ikke stoppes med lyd, skriger man op, hyler eller piver bider de endnu hårdere fat.
Ghini havde eksempelvis fundet ud af, at det var ret effektivt at bide sig fast i bagdelen på folk, når de fredeligt og roligt sad plantet ved spisebordet eller computeren, det affødte næsten altid en reaktion med lyd
Her er afledning vejen frem, det gælder om hurtigst muligt at få det lille monster til at beskæftige sig med og bide i noget andet.
okt 2012
Jeg syntes stadigt at det er vigtigt at hunden lærer at piv=stop, så den ikke få sådanne ideer med at bide er sjovt, når den leger med både mennesker og dyr.
Personlig, vil jeg ikke møde en hund som ikke forstå piv=stop. Noget af det første vi lærte goofy, efter som at en dobermann der lige tygger sammen om en person eller hund er ret voldsomt og kan ende ret galt.
Whippets har jeg ikke selv erfaring med, men det giver god mening at de 'tænder' mere på det end andre raser.
Men nu er det ikke en whippet, TS har. Reagere bulldogs da på samme måde?
De bulldogs jeg har kendskab til, har koblet piv=stop, og ikke haft problemer med det.
okt 2012
Fandt lige den video med Victoria stilwell, som har hjulpet mig med goofy. på youtube. Søge ord: Victoria stilwell puppy mouthing (training basics)
okt 2010
Jeg tror ikke jeg selv ville reagere med at pive, hvis jeg havde en voksen dober i armen, ville nok nærmere holde kæft og forholde mig i ro
Ve ren afledning synes jeg fint hundene lærer ikke at bide i mennesker, men kun genstande.
Ghini kan i drift stadig nappe i hænder og ærmer, men det stoppes bare med et nej og det er kun de, der er involveret i legen, som det går ud over.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
okt 2012
Når jeg leger med goofy, og han fejl agtigt, napper min hånd eller arm i stedet for lege tøjet. Kommer der en lyd fra mig, for det gør sku ondt. Og han stopper op.
Et nej, virker ogå fint for os, i flere varianter.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
Vores voksne hanhund benyttede stort set samme taktik; En høj lyd (piv/knur) når hun bed i ham (han sagde dog ikke 'dyyyygtiiiig' når hun slap ). Nogle gange tog han hende om næsen ('pinning') når hun blev for irriterrende. Hun holdt forholdvist hurtigt op med at bide i hænder, fødder og andre legemsdele. Metoden har virket på alle mine hvalpe gennem tiden.
sep 2005
bliver bare så frustreret ... -
din hund er ikke færdigudviklet mentalt før den er 2 år.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det opildner og så er det for alvor en fest.
Vi piller hunden af, og tager hun fat et andet sted, så piller vi hende os af der. Giver hende noget hensigtsmæssigt at lege med.
Det er en lille hvalp, de ved ikke det er uhensigtsmæssigt - det er jo sådan de er vant til at lege.
Vi har en to-tre "ulvetimer" om dagen, hvor mindstevapsen er træt som helvede, men har svært ved at falde til ro.
Dem er jeg spændt på at se, hvordan udvikler sig. Lige nu kan hun ikke lave den store skade, men jeg kan godt forestille mig, at løjerne bliver lidt festlige med tiden.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Da Keesha var ca 10-12 uger forstod hun kommandoen "kun ae" (= hun slikkede eller markerede med blød mund), som betød at hun ikke måtte bide, og vi har undgået en masse konflikter, skrammer og ødelagte ting
sep 2005
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Hvis man har MASSER af tålmodighed skal det nok lykkedes, men at have hvalp er hårdt! Også hårdere end man kan få forklaret og læse sig til!
hvor forsvandt min søde hundehvalp hen?