{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Godbidder til træning {{forumTopicSubject}}

Kan nogen mon anbefale nogle godbidder til træning??

Er begyndt til rally og er træt af at have lommen fuld af skinketern smiley

Godbidderne skal være meget små. Og så ville det være fedt hvis de ikke kostede en bondegård.

Almindeligt tørfoder kan ikke bruges, da det slet ikke tænder hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder til træning
  • #2   29. apr 2013 Skæres de i tern efter de har været i ovnen så??

• #3   29. apr 2013 Her er frikadeller et stort hit og kan skæres i den str man vil ha..Man kan købe nogle xl pakker i bilka og når de er på bud er det ikke dyrere end skinketern.. Ellers kog en hel lever og skær i stykker, det giver lidt nassede fingre?

Mike/Vega: Var det på Himmerlandsgården du var afsted?

• #4   29. apr 2013 Vi bruger pølser, frikadeller, kylling og skinketern, rester fra aftensmaden (kylling fx.) Frolic, osv. smiley

• #6   29. apr 2013 Jeg har også brugt frikadelle, kylling/skinketern og alt det. Men jeg gider ikke have dem liggende direkte i min lomme, og er træt af at stå og bakse med en plastikpose i lommen. Det er derfor jeg gerne vil have noget 'tørt', som kan ligge direkte i lommen på min vest eller jakke. smiley

• #9   29. apr 2013 Så køb en leverpostej på tube eller laksecreme på tube, kan fåes i petworld, eller de nye Roll-on med smag smiley

• #10   29. apr 2013 Både hunden og jeg kan lide nogle i denne stil:

http://nunuka.dk/webshop/product_info.php?products_id=40

De er små og bløde, men de er stadig til at have i lommen uden den bliver alt for klam smiley

• #11   29. apr 2013 du kan også skrære pølser i skiver og så tørre dem i ovnen

• #13   29. apr 2013 Jeg bruger pølser i små tern (skærer den ud som hvis jeg skulle lave agurkstave i 4 og så derefter i små skiver på en 4-5 mm) Til tider bider jeg dem så også over, for så holder hunden kontakten til mig smiley Jeg har dem bare i sådan en godbidstaske til at sætte i et bælte, der er nem at få hånden ned i smiley I en enkelt pølse bliver der så rigtig mange stykker.

• #14   29. apr 2013 Mike/vega's mor

Var det godt? Der var en del med fra klubben, hvor jeg er, men jeg kunne desværre ikke..
    Tun på tube er også ret godt smiley

• #15   29. apr 2013 bruger billig pølse og kylling jeg bare koger smiley

• #16   29. apr 2013 Mette, har du eventuelt overvejet at købe en taske til godbidderne, så du på den måde slipper for at have dem direkte i lommen..??

Jeg kan desværre ikke helt anbefale nogle tørre godbidder, da min egen ikke er særlig glad for dem selv, og skal selv gerne have en god blanding med når vi træner.

Skal jeg anbefale noget, så tørret fjerkræ, som enten kan købes forholdsvist dyrt, hvis ikke andet bliver brugt, eller du kan bruge den opskrift du har fået her også..
    Og der kan tørret lever også bruges, kan jeg huske noget om, bare ikke i for store mængder.

• #19   29. apr 2013 Jeg har købt nogle der hedder tikki godbidder...de kan fås med okse eller kylling og er nemme og bløde at skille ad...giver 60 kr i maxi zoo for sådan en bøtte og der er til lang tid smiley
    Eller i netto kan man købe træningsgodbider til 8 kr. De er fra pedigree og er tilpas små som en lille belønnerhaps og med okse og ostesmag smiley

• #20   29. apr 2013 Mike/vega's mor

Jeg træner i Viborg...Ville så gerne ha været med, men det må være næste år smiley

• #22   29. apr 2013 Lotte D: uanset taske eller lomme er jeg ikke interesseret i at have snasket eller fedtede godbidder direkte deri.

Synes det lyder rigtig smart med det tørrede kød af en art. Jeg har før haft tørret hestetarm og tørrede kyllingestrimler, men de var jo lidt store. Tror jeg skal kaste mig ud i at tørre selv smiley Mike/Vegas mor: tak for billedet!! De ser gode ud. Hvor lang tid er hunden om at spise sådan et stykke?? Det skulle jo helst bare sige HAPS!! smiley

• #23   29. apr 2013 Nårh lille Hot smiley Vi konkurrere sammen og er på hold sammen, knudsen og Lone, dem med schæfer er mine trænere smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #24   29. apr 2013 Fiskeboller fra dåse skæres i kvarte og tørres i ovn ved 200g i ca 1½ time.
    Har ikke mødt nogle hunde der ikke kan lide dem.

Ellers hvis det skal gå hurtigt bruger jeg dem her (link fjernet)

• #27   29. apr 2013 Kogte hjerter eller kogt lever er en favorit her i huset. Men ost, pølser, pålægsrester osv. ryger også gerne ned...

Når jeg kan finde det, så køber jeg fiskefars på sidste salgsdato, skærer det i tern mens det er halvfrossent. Og bager det i ovnen, til det er knasesprødt udenpå. Hvis du laver mange kan de ryge i fryseren. Hvis det skal holde sig udenfor fryseren, så skal de bages helt tørre og hårde. Mine kan dog bedst lide dem, hvis de er lidt bløde i det...

• #28   30. apr 2013 Den her side har et havt kilo til 29,-
    (link fjernet)

• #29   30. apr 2013 Det vigtigste må da være om godbidden er en tilstrækkelig god belønning for hunden ! Så må det komme i anden række om godbidderne evt er lidt 'bøvlede'. Jeg bruger selv pølser, frikadeller, ost eller hvad jeg nu har. Mine synes ikke at tørre godbidder er vildt fede - jo, det glider da ned, men jeg kan dælme da mærke på arbejdsindsatsen om de synes guffen de har forventning om er noget de virkelig gerne vil arbejde for. Så ja, ens træningsvest/træningsjakke bliver lidt fedtet men den kan jo vaskes. Og så bøvlet er det da heller ikke at have en plastikpose i lommen med gufferne. Jeg bruger alm billige 4 liters fryseposer hvor jeg folder kanten ned så posen passer i højden til lommen, så er det let at få guffen hurtigt op så der kan belønnes på det rigtige tidspunkt.

• #30   30. apr 2013 Spørgsmålet om hvorvidt det er bøvlet eller ej at have en pose i lommen, er da en individuel vurdering. Hvis jeg synes det er bøvlet, jamen så synes jeg da at det bøvlet.

Jeg bruger også en frysepose hvor jeg folder kanterne ned. Men når posen ikke længere er helt fuld, skal jeg stå og lede efter godbidderne fordi posen folder sig nede i lommen. Og jeg synes det er nemmere + bedre for træningen hvis godbidderne er meget tilgængelige, så man hurtigt kan tage dem.

• #31   30. apr 2013 Suppe kødboller tørret i ovn. Alt efter hvor længe du giver dem i ovnen, bliver de sprøde udenpå og bløde indeni.

• #33   7. maj 2013 Lige et hurtigt spørgsmål smiley
    Har lige lavet tørret kyllingefillet og kyllingepølse i ovnen. Hvad gør i med dem indtil de skal bruges? Kagedåse, køleskab mm. ???

Kommentér på:
Godbidder til træning

Annonce