{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

hunde træning {{forumTopicSubject}}

hvordan lyder jeres dage med hunden den dag i skal til træning med dem?

vi har feks fået afvide vi ikke må fodre dem inden vi skal til træning osv. pga det kan hjælpe dem til at holde kontakt til os osv.

men hvordan gør i, venter i med at fodre til når i har været ved træning? og træner i med jeres hund inden træning osse? og hvad med aktivering?

Feks er en tur i skoven osv en god ide den dag man skal til træning?

det er jo 1 time at ens hund skal trænes når det er og har erfaret at hvis jeg aktivere elvis for emget osv så er han træt og uoplagt til træning, han er så osse kun 5 mdr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde træning
  • #1   16. apr 2013 Selvom mine hunde er voksne, så får de kun en forholdsvis kort tur på vej til træning (fx. 20 minutter i skoven i flex line) og det gælder uanset om vi skal til lydighed eller agililty.

    De får normalt kun mad én gang om dagen, og det er ca. kl. 18 om aftenen. Men hvis vi er til træning fra 18.-20, så får de først maden bagefter smiley


  • #2   16. apr 2013 Jeg laver en 20-30 minutters lege aftale med en hund Goofy kender i forvejen, helst lige inden træning, så han er krudtet en smule af. Eller har han alt for meget energi til at holde fokus og vil meget hellere lege med de andre hunde end at lave øvelser med mig.

    Jeg fodre ikke goofy om morgenen.
    Hvis jeg kan få Goofy til det, så bruger jeg hans morgen ration som trænings guf, men det er bestemt ikke altid goofy gider arbejde for sin morgen mad, under en træning.

    Goofy får efter træning som morgen ration (hvis den ikke er spist) og ellers hans aftens ration som normalt.
    Vores ture på trænings dagen er korte og genkendelige.


  • #4   16. apr 2013 Jeg tager mere eller mindre direkte fra arbejde på træningspladsen 2 gange om ugen, så ingen ture eller anden aktivering. På træningspladsen bliver de luftet af, så arbejder vi og så får de som regel lov at tulle lidt rundt bagefter...

    Hvis belønningerne har været mad (hvis vi har trænet lydighed), så får de ingen mad den dag. Hvis de er blevet belønnet med legetøj (hvis vi træner agility), så får de mad når vi kommer hjem fra træning


  • #5   17. apr 2013 hey mange tak for alle kommentarne, kan se jeg gør det samme som jer smiley så det vil jeg forsætte med smiley

  • #6   18. apr 2013 Jeg går kun til træning med Marley - en gang i ugen.
    Han får morgenmad som sædvanligt, men ingen aftensmad.
    Normalt får de aftensmaden 18-18.30, men træningen starter kl. 18, og går ud fra han ikke ville være særlig fokuseret, hvis man blev fodret inden. Vi bruger en smule godbider, ellers bold. Om dagen får han som regel kun 15-20 minutters gåtur og mental aktivering om morgenen. Han kan dog sagtens klare mere motion, han er aldrig træt. ;o) I tirsdags kom vores nabo f.eks og gik 40-45 min. med begge hunde, hvilket ikke var at mærke på ham.

    Vi kommer 10-15 min inden træning og går en tur udenfor, så han kan tisse af, bagefter går vi 2-3 runder rundt på banen, så han får snust til alt det han nu synes er spænende - ellers gør han det imens vi træner. Bagefter bliver han 'skridtet af', som vi kalder det smiley Omkring kl. 23 får de så en aftenstur på 10-15 min.


  • #7   19. apr 2013 Mine to (en på 4 år og en på 12 mdr) er rimeligt højtkørende og lettere autistiske smiley så her fungere det bedst med både gåtur og foder. På træningsdage får den normale morgentur på min. 1 time. De får så en lidt kortere eftermiddagstur, så de har luftet sig, snuset lidt og lige stresset lidt af. Mine får faktisk også deres foder, da de ellers er rimeligt uudholdelige smiley
    Normalt er det er god ide at komme til træning med en sulten hvalpe, men det er altså undtagelser. Fx kan man opleve at hvis hvalpen er sulten så kan den slet ikke koncentere sig ordenligt. For de fleste hvalpe er det også en dårlig ide hvis de har brændt en masse krudt af inden de skal træne; de bliver simpelthen for trætte til at man kan lave noget fornuftigt med dem.


Kommentér på:
hunde træning

Annonce