{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Hjælp til Almindelig hverdagstræning {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved ikke hvad øvelsen hedder, men jeg har virkelig stødt hovedet mod en mur, med bliv øvelsen når hun ikke kan se mig.

Hun er ekstremt førerfikseret, hun er helst ved min side 24/7, men kan lave blivøvelsen i dæk og sit lige så længe jeg ønsker, så længe hun kan se mig!
Ligeså snart jeg er ude af syne, (jeg har kun trænet det mens hun er bundet, ellers ved jeg hun stryger efter mig), skriger hun og kalder. Det havde måske ikke været så nødvendigt at lære hende, hvis ikke det var fordi jeg har en drøm om at kunne tage hende med når jeg afleverer og henter min søn, og planlægger nr. to barn og dermed 3 år mere frem og tilbage mellem hjem og dagpleje.

Jeg har prøvet med ekstremt korte sessioner ligesom ved alene hjemme træningen, og jeg kommer jo ALTID tilbage, men jeg når ikke andet end ud af syne, så er hun igang.

Er der en der evt. har et hint til hvordan jeg kan komme videre med denne øvelse, og få hende til at forstå at hun ikke skal kalde på mig konstant (der er ikke nogen problemer hvis der er en anden ved hende)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Almindelig hverdagstræning
  • #1   16. apr 2013 Put pig på smiley

    ARRRJ, de' gas smiley

    Kan hun når du står med ryggen til?


  • #2   16. apr 2013 Ch: haha, det skulle nok blive vellykket smiley
    Ja hun kan med ryggen til, og jeg kan både stå hundrede meter+ foran hende, bagved og gå rundt som det passer mig, så længe hun kan se mig smiley


  • #3   16. apr 2013 Måske du skal træne det i små steps. Altså at du står ved døråbningen, hunden relativt tæt på. Du står halvt i skjul, tre fjerdele i skjul og så fremdeles.

    Bruger du klikker?



  • #4   16. apr 2013 Åhh så jeg til at starte med skaber en situation hvor hun tror jeg vil gå væk og ikke gør det? og så videre? eller hvordan mener du?

    Jeg har brugt klikker, men hun er meget følsom på forstærkninger, og hun hoppede derfor op i hoftehøjde hver gang hun fik et klik, altså i rent glæde, hvilket hun jo naturligvis ikke skal, og når vi gik på træningspladser hvor mange brugte klikker kunne hun godt blive distraheret af mit og de andres klikker. Mine ros/anerkendelses signaler er derfor også meget dæmpet for der skal intet til før hun letter fra jorden.


  • #5   16. apr 2013 Det handler om, at hun skal finde ud af, at det kan give gevinst at blive siddende, selvom hun ikke kan se dig.

    Så kan du starte med at stille dig delvist i skjul - og her er klikkeren hamrende anvendelig, især når hunden bliver så glad, for så er det jo en monsterbelønning, når du efter et øjeblik klikker og belønner.
    Det gør du en masse gange indtil du kan se, at hunden synes det er fantastisk at du står delvist i skjul...

    Så tager du et nap mere - måske tager et spejl i brug, så du kan se, hvad hun laver, for på et tidspunkt kan du jo ikke se hende mere.

    Så gør du det samme. Øger hendes spænding og forventning, når hun ikke kan se dig... Og så fremdeles.


  • #6   16. apr 2013 Jeg er så enig med CH.
    Mindre afstand og fokuser på at hun ikke kan se dig.

    Jeg ville personligt ikke træne det med en hund bundet, for så oplever hunden det som noget ubehageligt 1) at være bundet og 2) at træne øvelsen.

    Jeg træner det også med en hæk, for der kan Goofy næsten se mig/ikke se mig. eller et træ som jeg bare kort går om bag ved og komme ud på den anden side, for det er kun et sek jeg er "ude" af syne.


  • #7   16. apr 2013 Nu er jeg med. Sådan har jeg slet ikke grebet det an, jeg vil straks finde klikkeren frem igen og så må jeg afprøve den metode iaften, men det tager jo nok lidt længere tid end jeg er vant til smiley Tak.

  • #8   16. apr 2013 Goofy: Det skriver jeg bag øret, uden snor, og så klikker på, og langsomt fremad. ¨Skal jeg så bare "ignorere" hende og hjælpe hende tilbage hvis hun løber over til mig ved klikket, eller give hende et nej. Hun er jo egentlig vant til at klikket betyder hun har udført den pågældende øvelse korrekt, så jeg kunne frygte hun tager det som et "nu skal vi lave noget nyt"

  • #9   16. apr 2013 Træning tager en helvedes tid smiley

    God fornøjelse med det.


  • #10   16. apr 2013 Når du har klikket, har hun lov til at gå ud af øvelsen.

    Hvis hun gør det før du klikker, så gentager du bare. Hvis det sker flere gange i træk, så skal du sætte kravene en tand tilbage, så er skridtet for stort.


  • #11   16. apr 2013 Tak så er jeg med.

  • #12   16. apr 2013 Hvis hun går over til dig er sværhedsgraden en tand for svær. gå et skridt tættere på hende.

    "Nej" hører ikke til under en træning, hunden gør hvad der kan betale sig. eller hvad den tror øvelsen betyder. hvis den gør noget forkert må man som træner, ændre en lille variabel og tilpasse.
    Sæt hende tilbage og prøv igen.


  • #13   16. apr 2013 Jeg tror jeg gør som CH, skriver.


Kommentér på:
Hjælp til Almindelig hverdagstræning

Annonce