hjælp til elevløn {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Håber der er nogle der kan hjælpe mig, for har lige brug for lidt hjælp
Jeg søger pt elevplads som kontorelev, og har været en samtale, som jeg så fik svar på i dag, og de ville gerne ansætte mig, men vil ikke kunne betale voksenelevløn
Grunden til hele problemet og brug for hjælp er, at jeg er 24 og fylder 25 i november, og mener derfor selv, at jeg kun vil være berettiget til almindelig elevløn under hele læretiden, selvom jeg fylder 25 om lidt
Er der nogle der kan hjælpe med at be- eller afkræfte dette.
Jeg har selvfølgelig forklaret dette for virksomheden og henvist til skolens praktikpladskonsulent, men for min egen skyld, og for at kunne lade være med at ligge og tænke hele natten, ville det være rart med lidt hjælp og svar
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Jeg er pt ikke meldt i en fagforening, men det skal jeg helt sikkert
Alle steder jeg læser, skal man være fyldt 25 ved indgåelse af praktikaftale (læretid) for at være berettiget - og det vil jeg jo ikke være
dec 2008
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.560
Du skal være fyldt 25 år ved start, for at få voksen elevløn
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 208
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Men jeg står heldigvis ikke i den situation, men ring evt til hk?
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 208
dec 2008
det er nemlig også det jeg mener. Og håber jeg har ret, for så har jeg faktisk en elevplads
Ballet
Som jeg forstår det i følgende link jeg endelig fandt, skal man være fyldt 25 når uddannelsesaftalen indgås for at være berettiget til voksenelevløn
http://pav.perst.dk/Publikation/Elever%20m%20fl/Erhvervsuddannelseselever.aspx
Steffie
Tak, mente nemlig også det var sådan det hang sammen. Havde dog hørt om en, der gik fra almindelig til voksenelevløn da hun blev 25 - men at det udelukkende var virksomhedens egen valg
Maja
Jeg vil allerhelst underskrive kontrakten og starte hurtigst muligt - for jeg kan sagtens leve på almindelig elevløn - og vil abre så gerne have elevpladsen
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Men hk kan rådgive selvom du ikke er medlem
dec 2008
Okay, så kan det være jeg lige giver et ring i morgen, samtidig med jeg ringer til ham fra skolen
For vil godt nok bare gerne have en elevplads, og den her virker som en rigtig god en - så giver ikke op uden kamp forstået på den måde, at når de skriver, at det udelukkende er pga voksenelevlønnen jeg ikke er valgt til stillingen, og jeg mener at reglerne er andet end hvad de tror, så gør jeg hvad jeg kan, for at afklare hvad reglerne ret præcis er.
Chefen var heldigvis glad for mit svar (som selvfølgelig var høfligt skrevet) om hvordan jeg har forstået reglerne og henviser til ham fra skolen
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
dec 2008
Selvom det lyder til det ærgrer dig, så er det netop sådan noget, der giver mig håb om at få pladsen
Hvad er du elev indenfor ?
maj 2007
Social og sundheds assistent
dec 2008
netop, og det er jo også billigere for virksomhederne at have en almindelig elev mht løn.
Jeg kan også sagtens undvære det ekstra som voksenelevlønnen vil give, når bare jeg får min uddannelse Det er trods alt det vigtigste, og derfor jeg rigtig gerne vil i gang inden jeg bliver 25
Okay det er også en god uddannelse. Min er så kontor - hvis det hele forhåbentligt går i orden
maj 2007
dec 2008
tusind tak - nu må jeg bare vente og se og krydse fingre
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
jeg var så heldig at finde en elevplads som tog mig som voksen elev
held og lykke og håber du får pladsen, nu du har fået afklaret at du ikke er berettiget til voksenelevløn
dec 2008
tak for tippet
Mener jo heller ikke selv jeg er berettiget til det, men det skal selvfølgelig bekræftes fra fx skolen. Og det er lidt det der er "dealbreakeren" i det her - er jeg ikke berettiget, lyder det til jeg så godt som har elevpladsen. Sådan tolker jeg det i hvert fald, når der i mailen står at det udelukkende er fordi de ikke har mulighed for at give voksenelevløn
hjælp til elevløn