5.571 visninger
|
Oprettet:
hvordan bliver man hunde træner? {{forumTopicSubject}}
dav jeg kom lige til at tænke over
hvordan bliver man hunde træner?
og vis man tager det som uddannelse skal man så på su eller hvordan
jeg er helt blank på det punk og jeg er blevet mega nys?
jeg har nemlig tænk på at blive hunde træner men lige pt er jeg på kontant hjælp og jeg ved ikke hvorden det hele virker?
så hvis i kan hjælpe bliver jeg virkelig lykkelig
( undskylder stavefejl er ikke så skab i staving)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det er meget forskelligt, hvor man bliver "uddannet"- og man får bestemt ikke S.U. under "uddannelsen".
Jeg er "uddannet" træner, gennem Schæferhundeklubben, hvor jeg har taget et utal af kurser, og været føl i to år.
Ved siden af de kurser, har jeg taget mindst lige så mange, ude for schæferhundeklubbens regi.
Jeg er træner i schæferhundeklubben (ulønnet) og så har jeg private kunder (nogen er betalende og andre får undervisning kvit og frit)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Der betaler man i dyre domme ( ud af egen lomme).
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Uddannelsen er ikke SU berettige og man skal også selv betale for uddannelsen, hvilket ofte løber op i 50.000-100.000 kr.
Der er flere foreninger hvor de betaler for ens uddannelser i deres regi, forudsat at man er frivillig træner os dem, f.eks i Dch.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
F.eks. kan man melde sig ind i en klub, og via den vej få nogle kurser og derefter blive hundetræner i klubben.
Du kan også blive det i en klub, hvor de f.eks. mener du har en masser erfaring, og gerne vil bruge dig uden kurser.
Du kan ikke få SU eller noget, da hundetræner ikke er en decideret uddannelse, og det er yders sjældent man får noget løn for det.
Du kan blive noget der hedder professionel hundeinstruktør - Det koster ca. 30.000.
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Klubben betaler uddannelsen, som man så "betaler tilbage" ved at være træner i klubben derefter.
Vi får dog hos os gratis medlemskab og nogle gode stunder med en masse dejlige hunde og deres ejere.
Startede ud med at hjælpe på forskellige hold i et par år, for hyggens og erfaringens skyld inden jeg startede deres 1 årige uddannelse..
Efter endt uddannelse tilbydes vi så div. relevante kurser, og falder jeg over et foredrag i andet regi som kunne være interessant deltager jeg også gerne i det..
Det er et fåtal der kan leve af at være hundetræner, og i så fald skal man nok betale sig fra en privat uddannelse, ud og have nogle gode kontakter osv., men derom ved jeg desværre ikke så meget.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 46
og jeg takker for alle svarene nu er jeg så også blevet det klogere 1000 tak
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Derudover har jeg været på kurser v. blandt andre Anders Hallgren, og Barbars Heidenreich (mest med fugle, men generelt også om indlæring og brug af forstærkning.)
Skal også på et kursus i BAT træning med en amerikaner der hedder Grisha Stewart, og så har jeg taget et utal af kurser hos DDi, i kantarelsøg, etologi, indlæringspsykologi, adfærdsproblemer. Alt i alt har jeg brugt et godt stykke over 100.000 på det.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 46
hvordan bliver man hunde træner?