5.571 visninger
|
Oprettet:
hvordan bliver man hunde træner? {{forumTopicSubject}}
dav jeg kom lige til at tænke over
hvordan bliver man hunde træner?
og vis man tager det som uddannelse skal man så på su eller hvordan
jeg er helt blank på det punk og jeg er blevet mega nys?
jeg har nemlig tænk på at blive hunde træner men lige pt er jeg på kontant hjælp og jeg ved ikke hvorden det hele virker?
så hvis i kan hjælpe bliver jeg virkelig lykkelig
( undskylder stavefejl er ikke så skab i staving)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det er meget forskelligt, hvor man bliver "uddannet"- og man får bestemt ikke S.U. under "uddannelsen".
Jeg er "uddannet" træner, gennem Schæferhundeklubben, hvor jeg har taget et utal af kurser, og været føl i to år.
Ved siden af de kurser, har jeg taget mindst lige så mange, ude for schæferhundeklubbens regi.
Jeg er træner i schæferhundeklubben (ulønnet) og så har jeg private kunder (nogen er betalende og andre får undervisning kvit og frit)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Der betaler man i dyre domme ( ud af egen lomme).
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Uddannelsen er ikke SU berettige og man skal også selv betale for uddannelsen, hvilket ofte løber op i 50.000-100.000 kr.
Der er flere foreninger hvor de betaler for ens uddannelser i deres regi, forudsat at man er frivillig træner os dem, f.eks i Dch.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
F.eks. kan man melde sig ind i en klub, og via den vej få nogle kurser og derefter blive hundetræner i klubben.
Du kan også blive det i en klub, hvor de f.eks. mener du har en masser erfaring, og gerne vil bruge dig uden kurser.
Du kan ikke få SU eller noget, da hundetræner ikke er en decideret uddannelse, og det er yders sjældent man får noget løn for det.
Du kan blive noget der hedder professionel hundeinstruktør - Det koster ca. 30.000.
(link fjernet)
feb 2007