Alene-hjemme-problemer hvalp Alene-hjemme-problemer hvalp
Hej HG,
Jeg har en lille islandsk fårehund på 14 uger. Jeg har haft ham i godt 2 uger og han klarer sig fint og er god til renlighedstræningen. Imidlertid har vi problemer med alene-hjemme træningen. Vi startede mandag i denne uge og har dermed været igang i 5 dage. Det gik ok i starten og på 3. dagen var vi oppe på 2 minutter udenfor døren. Dog på 4. dagen begyndte han pludselig at pive. Vi satte tiden ned til 1 minut, men han peb stadig. Derefter til 30 sek som heller ikke duede. Vi startede derfor forfra igår med bare at åbne og lukke døren fordi han pludselig reagerede på ALT der havde med døren at gøre. Nu er vi så kun på 30 sek og han er stadig meget obs på om man går i dørens retning og til tider også på når vi går. Mit spørgsmål til jer er derfor: Er det ok at de piver lidt under træningen? Og kan jeg gå videre selvom han skulle sige et par piv på et steb? Skal jeg holde mig på de små stebs stadig indtil han ingenting siger? Det skal lige siges at han meget gerne fra næsten uge skulle kunne klare en time pga. min skole. Har i nogle gode råd i den her sammenhæng. Han er 100% aktiveret og luftet godt igennem inden vi starter træningen hver gang og sover for det meste når vi begynder.
Håber der er nogen derude som har et godt råd - på forhånd tak!
Vh, Maria & Freddi
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Når hun er alene, er hun kun i køkkenet, da vi oplevede, at hun stressede over, at kunne patruljere rundt i hele huset.
Så til en start, var hun bag lågen med en Kong/hult ben med lidt leverpostej indeni, og vi opholdt os i entreen, tog jakker/sko på og af, og da hun var fint tilfreds med det (det tog to dages tid), åbnede vi hoveddøren og gik udenfor, vi gik ud og ind i nogle dage. Hele tiden sørgede vi for, at hun havde noget spændende at slikke på.
Som jeg mindes det, kunne vi efter en uges tid være væk i 1-2 timer (vi optog hende på video, så vi kunne se hvad hun lavede). Derfra kunne hun godt være længere tid alene, og sov bare, når hun var færdig med sin Kong.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 6
Mange tak for svar! Jeg tror jeg vil prøve dit råd med noget godt at slikke på. Dog er han stadig meget opmærksom på hvor jeg er selvom han har noget godt at slikke/tygge i. Hvor hurtigt gik i frem når i først gik ud af døren? Og havde i piben i den periode?
dec 2011
jun 2011
dec 2011
jun 2011
jul 2005
Jeg husker ikke, hvor længe vi havde lidt piv inden hun accepterede, at Kong betød alene hjemme og hun bare lagde sig ud i køkkenet. Men ihvertfald havde vi noget "Hallo i glemte mig - øv"-piveri de første dage. Men nu er IF en vældigt vokal race, så der er ikke meget herhjemme, som ikke bliver kommenteret
dec 2011
jun 2011
jul 2005
mar 2013
Følger: 1 Svar: 2
Alene-hjemme-problemer hvalp