696 visninger
|
Oprettet:
Hundetræning mere end et sted ? {{forumTopicSubject}}
Hundetræning foregår på forskellige måder, så at gå til hundetræning flere gange om ugen forskellige steder, er det fint eller ?
Mig og min hund er meldt til to forskellige hundetræninger. Den ene er startet.
Har overvejet et tredje sted som er for Rottweilere, da tanken var, at det kunne være godt for hans Rottweilerdel, men er det overhovedet godt, at gå til træning mere end et sted (og af gangen) ?
Han er en Rottweiler/Labradorbladning på 8 mdr.
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 432
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 432
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 19
Rottweiler træning ved jeg heller ikke hvordan fungere.. (hvis det bliver aktuelt)
Når I siger forskellige måder, mener i så fx. hvis hunden har lært at "sit" på et bestemt signal, så skal man ikke lære den det på andre måder, eller mener i bare generelt måden at træne på?
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Hvis din hund HAR lært at et tegn/kommando betyder feks. Sit, så skal du naturligvis holde fast i det også selv om træneren siger noget andet.
For mine er "pege nedad" = dæk, "pege opad" = sit, "flad hånd på højkant" = stå.
Så nytter det ikke noget at jeg vil bruge de samme tegn til andre øvelser, eller andre tegn til de øvelser. Det vil kun forvirre hunden.
Men husker man bare på det er der intet i vejen for at træne flere steder samtidig.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 19
Hundetræning mere end et sted ?