{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Hundetræning mere end et sted ? {{forumTopicSubject}}

Hundetræning foregår på forskellige måder, så at gå til hundetræning flere gange om ugen forskellige steder, er det fint eller ?

Mig og min hund er meldt til to forskellige hundetræninger. Den ene er startet.
Har overvejet et tredje sted som er for Rottweilere, da tanken var, at det kunne være godt for hans Rottweilerdel, men er det overhovedet godt, at gå til træning mere end et sted (og af gangen) ?

Han er en Rottweiler/Labradorbladning på 8 mdr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræning mere end et sted ?
  • #1   20. mar 2013 Jeg går to forskellige steder, ingen problemer med det.

• #2   20. mar 2013 det er helt fint, så er der mulighed for at få flere råd til hvordan noget skal lykkes smiley Jeg kunne godt have brugt nye tiltag i min tid i en klub kun smiley Jeg havde bare ikke mulighed for andet smiley De ved ikke alt i en klub smiley

• #4   20. mar 2013 De to steder jeg træner er forskellige mht måden tingene laves. Jeg vælger så bare til og fra. Et sted laver man feks dut på hånden. Den øvelse springer jeg så over fordijeg ikke vil have hunden til at løbe til hånden. Bruger nemlig hånden til stå kommando.

• #5   20. mar 2013 Der hvor vi træner lige nu er "positiv træning" og det andet som starter på søndag, er jeg lidt usikker på hvordan bliver håndteret, men tror det noget lignende..
    Rottweiler træning ved jeg heller ikke hvordan fungere.. (hvis det bliver aktuelt)

Når I siger forskellige måder, mener i så fx. hvis hunden har lært at "sit" på et bestemt signal, så skal man ikke lære den det på andre måder, eller mener i bare generelt måden at træne på? smiley

• #6   20. mar 2013 jeg går 2 steder hos det fungere fint, og hunden bliver vandt til flere forskellige hunde og flere forskelllige miljører hvilket er super når man godt vil til stævner

• #7   21. mar 2013 Jeg ser heller ikke noget problem i at gå til træning flere steder samtidig. Ofte kan det faktisk være en fordel. For hvis den ene træners metode til en øvelse ikke virker til din hund, så er der chance for at den anden har en løsning.

Hvis din hund HAR lært at et tegn/kommando betyder feks. Sit, så skal du naturligvis holde fast i det også selv om træneren siger noget andet.
    For mine er "pege nedad" = dæk, "pege opad" = sit, "flad hånd på højkant" = stå.
    Så nytter det ikke noget at jeg vil bruge de samme tegn til andre øvelser, eller andre tegn til de øvelser. Det vil kun forvirre hunden.

Men husker man bare på det er der intet i vejen for at træne flere steder samtidig.

• #8   21. mar 2013 Super, mange tak for de fine svar smiley

Kommentér på:
Hundetræning mere end et sted ?

Annonce