Hundetræning {{forumTopicSubject}}
Hej igen
Vi har trænet med Tessio fra han var cirka 9 uger gammel, og han reagerer idag rimeligt pænt.
Han forstår sit, dæk, plads og kom uden problemer "når han selv vil" om man så kan sige. Vi træner 3-4 gange om dagen både når vi er ude at gå tur og i haven. Desværre ofte kalde 2 gange "kom" før han reagerer.
Men en gang imellem - især når der er andre mennesker der er mere interessante end jeg (eksempelvis børn i sommerhuset) er han helt ligeglad og reagerer ikke på mine kommandoer. Ligeledes er der bestemt haver på vores gåtur som virkelig tiltrækker hans opmærksomhed, hvor tilkald desværre ikke er muligt.
Går det over med tiden, eller er det et tegn på at jeg gør noget forkert allerede nu ?
Jacob
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 35
Plads lærte Tessio forholdsvis let (omend det stadig gælder som jeg skriver at det mest er "når han selv gider").
Du har sikkert prøvet men alligevel -->
Hvis du har ham foran dig så tag en godbid i hånden, sig "Baloo Plads" og få ham lokket med højre hånd rundt om dit højre ben. Lad godbidden skifte over til venstre hånd (bag benene så han stadig følger godbidden) og før den frem til venstre for venstre ben. Når han så sætter sig får han godbidden og ros. Efter de første 30 gange begynder han at forstå hvad det går ud på *g*
Det virkede her ihvertfald
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2006
jul 2007
Når nu man går derude på marken, og man gerne vil have ham hen til sig. Så kalder jeg eksempelvis "TESSIO KOM" ... hvis så han ikke reagerer... hvad skal jeg så gøre, og hvor længe må der gå før jeg må kalde igen (hvis overhovedet) ?
Jeg vil prøve at træne ham med linen, især med "udfordringer" (spændende børn eller dyr :-)).
Jacob
jul 2007
Vi gik fra han var 9 uger til han var 12 uger hos www.maxi-mus.dk her i Helsinge hvor vi bor.
Vi tager ham på samme begynder hold igen i august, da han jo stadig er meget ung.
Generelt spørgsmål:
Hvor gammel er en hund normalt før den lystrer - altså hvor mange måneder tager det normalt at træne kom-øvelse. Jeg vil jo nødig pace ham - men omvendt gerne gør tingene rigtige første gang
Venlig hilsen
Jacob
maj 2006
maj 2006
maj 2006
jul 2007
Bare rolig - han kommer aldrig nogensinde i nærheden af noget der ligner trafik uden line
Der går lige et par måneder mere.
Tusind tak for de gode tips !
Jacob
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
jul 2007
Betyder det i realiteten at jeg ikke er på rette vej, når han eksempelvis synes at nabohunden er mere spændende ?
Det jeg mener er ... Skal jeg ændre noget i min adfærd med ham, eller sætte min lid til at leg og træning efterhånden sikrer at jeg er den mest spændende ?
Han kommer heldigvis i langt de fleste tilfælde, men undtaget er desværre især når der er andet spændende som sagt (eksempelvis en hund i nabohaven :-))
Jacob
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Der findes flere ting du kan gøre hvis han ikke kommer første gang du kalder.
Du kan:
Løbe væk fra ham
Gemme dig
Kalde på ham, og sætte dig med ryggen til og lade som om du har fundet noget heeelt vildt spændende.
Lang line på.
jul 2007
Jeg vil prøve at træne særlig svære situationer (nabohund, cykler m.v.) med lang line på, for at se om det hjælper.
Men ellers sætter jeg indtil videre min lid til at det blot er at blive ved til han bliver lidt større. Han er som jeg skriver som udgangspunkt god - det er kun i særlige situationer
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
Hundetræning