ikk renlig ..hvorfor ??? ikk renlig ..hvorfor ???
Hej...jeg har en hund på 6 mdr af racen fransk bulldog..
Jeg har haft hende i ca 1mdr...
Købte hende som renlig men det har så vist sig at det er hun på ingen måde.....
Ved godt hun kun er 6 mdr....
Men har i nogle fif til hva jeg skal gøre.... vi går ture... hun er meget i haven (også faste tidspunkter) hun får mad 2 gange om dagenmpå faste tidspunkter og hun bliver rost hver gang hun laver (tis.. dygtig osv) men alligevel kan hun lige efter at ha været ude og gå... gå direkte ind og tisse og besørge..... hun gør det også om natten.. s3lv om hun får mad kl 16.30-17 og jeg ernude i haven med hende om natten... alligevel Ligger der 2-4 kager til mig og tis når jeg står op ... hun lære alt andet ret hurtigt...
Gør mig lidt skør at der konstant ligger tis og bæ hist og pist
Hva skal jeg gøre anderledes ??
Og er bulldog længere om at blive renlige end andre racer.. ( hørt i en dyrefoder butik )
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Hvis ikke vil jeg råde dig til at tage hende i soveværelset, og hver gang hun står ud af kurven skal hun ud. Det er møg hårdt mens det står på, men det skal nok komme..
Om dagen skal du gå ud med hende flere gange i timen når hun er vågen, når hun har leget eller sovet og blive ude indtil hun har lavet det hun skal.
Det tog lang tid før vores boxer var renlig, og hun skal stadig ud om natten tit og ofte..
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Prøv at bliv udenfor med hunden, det gør den nok mere tryg. Nogen gange skal det meget tålmodighed til.
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 105
2. Tråde med det samme ??
Hun for foder til frandk bulldog fra r.c ( hun har prøvet andet.. ingen ændring.. )
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.722
Hvis du sover med hende skulle du da gerne høre når hun begynder at pusle rundt således du hopper i tøj og sko der står klar og så får hende ud inden det går galt, hun skal slet ikke nå at gå rundt... mine har ligget i en kurv med høj kant lige ved sengen, så jeg har kunnet reagere omgående....
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Jeg synes også jeg var opmærksom, men alligevel smuttede det. Hun gav intet signal om at hun gerne ville ud. Da hun blev ældre stod hun bare og kiggede på os når hun ville ud, og reagerede vi ikke med det samme ja så tissede hun på gulvet.
Hun er nu knap 15 mdr. og det er først inden for de sidste par mdr. hun er begyndt at pive når det er tid.
Hun tisser stadig flere gange i døgnet end vores gamle hund, og kan stadig ikke holde sig mere end 6-7 timer.
Jeg oprettede flere tråde om vores problem, dem kan du se under min profil - måske du kan bruge nogle af de gode råd jeg dengang fik.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
du er nød til at være der til at rose,og til at holde øje med om hun får tisset og lavet,før hun kommer ind.tag hende ikke ind før det hele er gjort
jan 2009
Hun kan sagtens stå op uden jeg høre hende... hun kan ikke komme i kasse da hun tygger I ALT... men bur er måske sagen.... har alligevel tænkt mig at træne hende til bur....
Jeg har flere hunde ... og hun elsker haven og tonser rundt i den sammen med dem... så tror ikk det er fordi hun er utryg ved den.....
Så end til nu... er det tjek for blærebetændelse og prøve at være endnu mere på og hurtig omkring hende... ogvtræne hende til bur ( mine andre ervi bur om natten.. og det har bestemt givet dem mere ro )
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
Vi ignorerede når hun lavede indenfor, skældte ikke ud, men skyndte os ud med hende og indøvede kommandoen "tis". På den måde fandt hun ud af at det var det, der var meningen med at komme ud
Jeg har hørt at bulldogs er længe om det, og har hørt om flere der først var helt renlige da de var et år. Og jeg som syntes at 6 mdr var lang tid
Hun lavede dog intet om natten, og sov igennem fra start. Hun har hele tiden sovet i bur, det gav hende en fantastisk ro! Men nu hvor hun snart er 2 år har vi vænnet hende af med det, fordi det fyldte for meget, og hun alligevel skifter plads i løbet af natten, og ved en fejl ofte sover i sengen
Det var et langt svar, sorry
jan 2009
feb 2007
jan 2009
feb 2007
ikk renlig ..hvorfor ???