{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Usikker hvalp {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har den skønneste Berner hvalp på 4mrd. Han er den sødeste hund man kan tænke sig, men når vi er ude og gå kan jeg mærke han er meget usikker. Han holder sig tæt til mig, og snuser ikke så meget. men går med hovedet løftet for at holde øje med al ting.
Mit problem ligger lidt i at jeg starter først til hundetræning den 7 april, men han er allerede meget vagtsom/frygtsom. Når vi går gør/hyler han højt hvis vi ser en eller 2 personer på fortovet komme hen imod os eller på den anden side af vejen. ( altså hyler ikke som bange men gøer og så trækker det ud og MEGET højt!. ) Når vi går tur vil han også gerne hilse på alle og snuse til dem når de går forbi men ikke alle er jo interesseret.
Når vi møder andre hunde er han også begyndt at gø meget og trække for at komme derhen. Jeg prøver at gå med ham steder hvor der er forskellige mennesker og dyr og når der er mange omkring ham som på en gågade eller sådan, så er der ingen problemer. Kun når der er få. Jeg går både når det er mørkt og lyst og alle tider af døgnet for at vænne ham til det, og har arrangeret lege dag med andre hunde engang om ugen. og der er heller ingen problemer.
Jeg træner selv med ham indtil vi skal på skole og han er dygtig allerede og kan alle de grundlæggende ting plads og gå på plads - sidde -dække osv.

Nogen råd til hvad jeg ellers kan gøre? han bliver jo en dag en stor hund og folk vil blive bange hvis han farer op og gør når han ser ting og sager?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Usikker hvalp
  • #1   13. feb 2013 OBS vil lige sige jeg er begyndt at få hans opmærksomhed og give ham godbidder når han trækker op til at blive anspændt og jeg kan hvis jeg når det helt få hans opmærksomhed og så sidder han pænt at får ros mens han får guffer til personen er passeret. Han kigger efter dem men bliver for det meste siddende og spiser. Er det ok at gøre sådan?

  • #2   13. feb 2013 Nu ved jeg ikke hvor du bor eller hvor du skal gå til hundetræning, men hvis det er hos DCH, så har de konsulenter man kan få råd og vejledning fra, og de er ret gode som regel smiley

    Har dog ikke lige nogen råd til dig selv, for har selv en lettere usikker 4 mdrs hvalp smiley


  • #3   13. feb 2013 OK tak skal du have . Jeg bor i vejle og nej der er ikke dch jeg skal træne i smiley

  • #4   13. feb 2013 Prøv en gang at læs den sætning her, du skrev tidligere: "og give ham godbidder når han trækker op til at blive anspændt"

    Det du gør er, at belønne ham for at blive anspændt.

    Du skal jo træne, når der IKKE optræk til noget og så give hunden et billede af den adfærd, du ønsker at se når der ikke er stærk afledning på.
    Ellers har hunden ikke en chance for at forstå, hvad det er du ønsker den skal gøre.

    Når hunden kan tingene uden afledning, så kan du begynde at forlange det samme med afledning.


  • #5   13. feb 2013 Ok. Ja det kan jeg godt se CH.. så jeg skal have helt styr på hans træning, inden han skal ud og møde andre ? eller hvordan? Jeg træner ham hverdag i små portioner. men han er jo ikke helt hundrede procent lydig endnu. Ville du mene det er bedst jeg ungik at møde andre ? til at starte med?

  • #6   13. feb 2013 Næ, det er jo lidt svært.

    Men det er klart at før tingene sidder i skabet og hunden for alvor kan se sin fordel i, at gøre det du ønsker den skal gøre, så kan du ikke forlange så meget af den, når der er så voldsomt et trækplaster.



  • #7   13. feb 2013 Ok tak skal du have CH . smiley

  • #8   13. feb 2013 Skynd dig at ringe ud til dch i skibet, og se om de ik kan presse dig ind på et af holdene.
    Er næsten for lang tid at vente til april.
    Det skulle i ørivigt være en super god klub der.


  • #9   13. feb 2013 Tak sara. det må jeg prøve smiley

Kommentér på:
Usikker hvalp

Annonce