{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Så opdagede hanhunden at han var hanhund {{forumTopicSubject}}

Åh ja.. Netop hjemvendt fra hundetræning med en kugleskør og ualmindelig forvirret hanhund på 15 måneder. Præcis IDAG gik det op for Aiko, at han er hanhund, og at tæver i løbetid er noget for ham.

Til hundetræningen var der naturligvis en tæve i løbetid. Aiko har aldrig før reageret herpå, men det skal jeg love for han gjorde idag.

Hunden som jeg altid træner uden snor, som adlyder det mindste vink til lydiged og som er pleaser - ja ham kunne jeg ikke komme i kontakt med. Hunden som drifter på bold ville ikke engang have sin træningsbold.

Suk så står man der som hundemor og tænker 'hvad gør jeg så'. Øv med øv på smiley

Mange tanker flyver igennem mit hovede lige nu. Kemisk kasteration mv.. tankerne er mange, knap så meget bliver formentlig virkelighed.

Jeg havde bare lige brug for at komme ud med det, total øv oplevelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så opdagede hanhunden at han var hanhund
  • #1   7. feb 2013 Bare rolig smiley Det går over smiley Også uden kasteration :))

• #2   7. feb 2013 Det satser jeg også STÆRKT på smiley

Lige i disse minutter virker det hele naturligvis bare lidt "uoverskueligt".

• #3   7. feb 2013 Aldrig sjovt med en dum træningsgang! Måske kan det trænes væk?

• #4   7. feb 2013 KD: det kunne jeg godt være lidt i tvivl om lige nu. Det er naturligvis udelukkende baseret ud fra min oplevelse idag. Men med den intensitet han havde på tæven, så har jeg ingen chance. En omvandrende rå oksefilet kunne ikke skabe kontakt smiley

• #5   7. feb 2013 Hehe.. Men det er også først nu han har opdaget at han er hanhund. Kan være hormonerne tager lidt af smiley

• #6   7. feb 2013 Jeg må tilstå at de er taget 100 % af efter vi er kommet hjem. Et stks MEGET kvæstet hund sover oven på mine fødder nu. Det var en meget hård og intens træningsaften (efter Aikos mening)

• #7   7. feb 2013 Hehe ja.. Det er hårdt at være på dupperne. Jeg har ingen erfaring med hanhunde, så jeg ved ikke rigtig hvad man gør på den front smiley

• #9   7. feb 2013 Det kan sagtens trænes væk. De første par uger vil være en pestilens og man virker som den dårligste hundeejer som nogensinde har trådt på en træningsbane, men det forsvinder med vedvarende træning. Vær super konsekvent i denne periode og lad endelig vær med at blive væk til hver træning hvis der er tæver i løbetid. Jeg forsøger at træne når tæverne er i starten og slutningen af løbetiden de første par gange og først efter succes med det, kommer de med når der er højløbske tæver.

Træning, træning, træning og konsekvens! Lad vær med at lave øvelser alt for tæt på tæverne, men hold afstand i starten. ALTID med line på indtil du har hans opmærksomhed, for han må helst ikke få succes med at komme for tæt på tæverne og du hermed mister hans opmærksomhed. Det eneste du skal fokusere på er kontakt og så skid hul i om han sidder helt lige eller laver cigarføring med apporten. Fokuser blot på kontakten når du træner med tæverne i løb.

• #10   7. feb 2013 Jeg håber virkelig ikke at du vælger en kasteration grundet det. Du mister jo meget andet ved et sådan indgreb

Og det kan bestemt trænes - kræver en indsats - held og lykke

• #11   7. feb 2013 Det handler om at sætte ind og virkelig få styrket kontakten og samarbejdet på træningspladsen.

Ingen grund til at lave om på hunden for det her, det kan sagtens trænes så hunden ignorerer løbske tæver. I skal bare give den gas smiley

• #13   8. feb 2013 CH: Vil du prøve og uddybe og forklare lidt om, hvordan man kan styrke kontakten og samarbejdet når noget hormonelt forstyrrer som det gør i mit/vores tilfælde.

Jeg blev naturligvis på træningspladsen igår, gik længere væk fra de andre, og i vindretning så vi trænede korrekt ifht. den løbske tæve. Jeg følte virkelig jeg var oppe imod noget, som jeg havde svært ved at se hvordan jeg kunne udfordre - så jeg er naturligvis meget interesseret i at høre træningstips smiley Vi skal naturligvis til holdtræning igen næste torsdag, og så skal vi se hvordan det går der.

Kommentér på:
Så opdagede hanhunden at han var hanhund

Annonce