{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Så skete det der ikke måtte ske :o(( {{forumTopicSubject}}

Min hanhund, Nilsson er en HANhund der tror han styrer det hele på hans gade.... Til morgen gik der 3-4 hanhunde forbi og han teede sig. Jeg hentede ham ind fra haven og han var helt oppe at ringe... Den næste gang jeg lukkede ham ud kom der igen en hanhund. Nilsson gøede ikke en gang, så jeg opdagede ikke noget men han løb gennem trådhegnet og overfaldt hanhunden.
Heldigvis bider Nilsson ikke, men manden med hunden blev skide bange og regerede ved at råbe, ÅH NEJ. Stod helt panisk 2 meter fra hundene.. Jeg løb ud og tog Nilsson og lukkede han ind.
Den anden hund havde fået en lille rift eller hul fra hjørnetanden, men han ville selvfølelig tage til dyrlægen. Nilsson er syet med 7 sting på benet hvor trådhegnet har skåret ham et fint snit.

Jeg synes det er rigtigt synd fordi Nilsson er en god hund, han hader bare når hundene går forbi.... Og da vi bor i en lille by, så kører rygtet hurtigt.... Selvfølelig kan jeg være ligeglad, men det gør nogle gange lidt ondt, hvis man hører noget dårligt om sin hund... Især når jeg ved han er helt normal i hovedet......

Men nu er det slut med at rende i haven alene, synes ellers lige det gik så godt. ;o((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det der ikke måtte ske :o((
  • #1   3. apr 2006 Puha, Mette - kan sagtens følge dig, det var da en ubehagelig oplevelse... Godt der ikke skete noget mere alvorligt med hundene.

  • #2   3. apr 2006 Tak Ulla. Ja der skete ikke noget ''særligt'' andet end chokket... Det er jo også skide synd for den anden hund og blive overfaldet af en stor hund.... Det var en jagthund af mellemstørrelse...

  • #3   3. apr 2006 Øv, hvor trist :o( Det er aldrig sjovt når man ved, der er nogen, der snakker dårligt om sin hund....

    Kan godt forstå Nilsson ikke vil have dumme hunde til at gå forbi sin have...Men det er aldrig sjovt når sådan noget sker...

    Opmuntrende tanker fra Loke og mig...


  • #4   3. apr 2006 Tak Janni. Men det gør jo nok at vi får et rigtigt heg hurtigere ;o))
    Men bror skal lave det for os, så jeg må presse ham lidt...


  • #5   3. apr 2006 Julie- ja, mht hegnet vil jeg osse gøre noget ved... Men jeg bor lige i centrum og alle kender mine hunde og har altid været mere elller mindre bange for dem, så det her hjælper ikke...

  • #6   3. apr 2006 Tak, Julie... Det bliver nok hurtigt ''glemt'' og hverdag igen ;o))
    Men det er noget pis lige nu.


  • #7   3. apr 2006 Rygtet kommer, det der gør mig ked af det er at folk ikke tænker på at min hund ikke bider hul... Grunden til den anden fik et hul var jo da jeg skilte dem af eller da manden rev i snoren for at komme væk...
    Jeg ved at Nilsson kun truer og brummer og ikke er arrig, men det er jo lidt svært at modbevise i sådanne situationer...


  • #8   3. apr 2006 Hej Mette...

    Jdet var da noget være skidt... og sikke en forskrækkelse for manden og den anden hund, godt der ikke skete mere. Kan godt forstå at du ikke syntes at det er så fedt når man bor i så lille en by, kender det selv, folk snakker, snakker og snakker og lige pludselig er historien blevet meget være en den enlig var... Og så var jeg jo lige inde og kikke på jeres side, det er godt nok nogen dejlige hunde du har der og kan slet ikke forstå at folk er bange for dem, de ser da så søde og rare ud....


  • #9   3. apr 2006 Tak, Kate og Ronni, det er de skam også....

  • #10   3. apr 2006 mette:

    Har lige været inde og stikke et på høje til alle 3 med på vejen... hvor er de søde...


  • #11   3. apr 2006 Har selvfølelig snakket med ejeren bagefter og har selvfølelig undskyldt mange gange. Han har osse fået mit telefonnr. og skulle ringe når han havde været ved dyrlægen.....
    Og det kunne ikke være et barn næste gang.


  • #12   3. apr 2006 Solveig- ja, jeg misforstod lige lidt af det, undskyld....

    Nu har jeg talt med ejeren nogle gange og jeg føler at han gerne vil ligge min hund ud som tosset i hovedet, hvilke jeg ved han ikke er......

    Det er bare om og få det her på afstand og selv vide at jeg er den ''kloge'' og kender min hunds psyke... Pu ha har mest lyst til at tude...


  • #13   3. apr 2006 Øv bøv Mette - Det er bare rigtig trælst sådan noget.
    Ved alt om rygter da jeg jo selv bor i en lille by hvor det går meget stærkt.
    Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, for self. er det dit ansvar at holde Nilsson inde, men på den anden side, så skal der nogengange mere end et 2 meter højt hegn til at holde hunde inde, specielt hvis hunde har en prik med andre hunde på "hans"fortorv.
    Jeg håber ikke der er gået helt rav i den for jer, for det er sgu en træl en og have hængende på sit ry.
    Har du snakket med manden siden Mette?


  • #14   3. apr 2006 Nå, læste det sidste du har skrevet*ss*

    Træls indstilling den hundejer har - og jeg håber du giver ham kamp til stregen hvis han vitterligt prøver at fremstille din hund som et monster.
    Og self. kan det ikke være et barn næste gang, det har Bullmastiffen jo slet ikke i sig.


  • #15   3. apr 2006 tjaa må sku nok heller lade være med at sige for meget her...
    andet ind held og lykke med sagen og håber i finde en fornuftig løsning...


  • #16   3. apr 2006 Martin- forstår ikke hvad du mener...


    AH- jeg har besluttet at jeg vil have et lukket hegn, da et åbent hegn kan forstærke Nilsson's hanhund instinkt meget, når han kan følge med i alt ude på hans fortov....

    Men jeg tror osse han er lidt oppe og ringe fordi ally viser tegn på løbetid....


  • #18   3. apr 2006 Henriette- Du ved ikke hvor meget det betyder for mig at du skriver det... Det er lige før jeg får tårer i øjnene... Mange tak ;o))

  • #19   3. apr 2006 Det var da en træls historie smiley
    Godt der ikke som sådan skete noget alvorligt - om manden er ignorant overfor almen hundeadfærd eller bare hysterisk, er som sådan ligegyldigt - indrømmet at det er øv for ham og træls for den generelle opfattelse af din hund i nabolaget.
    Man må jo sørge for at hunden ikke kan komme ud af haven, hvis man ikke kan holde opsyn hvert eneste sekund.
    Manden er blevet skræmt og jeg synes ikke det er særligt mærkeligt at han lige pt. opfatter din hund som direkte tovlig. Men mon ikke det aftager stille og roligt - vi har vel alle haft lignende oplevelser (set fra den ene eller den anden side af sagen). Jeg møder også hunde som jeg efter ubehagelige møder med, går udenom - det gør manden nok også med din - og det falder hele verden sansynligvis ikke sammen af.
    Man kan ikke komme udenom at sådan et møde med en løs hund kan virke voldsomt og yderst ubehageligt - selvom du ved at din vov ikke gør noget vildt, kan man ikke komme udenom at den ikke har noget at gøre løs udenfor haven.
    Håber i finder ud af det sammen - og at du ikke må døjes med rygter - held og lykke med det hele smiley
    Mvh. Betina.



Kommentér på:
Så skete det der ikke måtte ske :o((

Annonce