Så skete det :( {{forumTopicSubject}}
Vi var ude på vores lille lunte tur nede hvor vi plejer og jeg kan se lidt fremme at der står en mand og en dame og snakker, ergo tager jeg begge tøserne i snor, da jeg ikke vil have at de slikker folkene ihjel
MEN, så får jeg set at den her mand står med en stor fed schæfer, og lige så snart jeg får øje på den, så starter den med at løbe faretruende mod os, jeg når kun lige at råbe til manden at han skal kalde den til sig, hvorefter han svare "der sker ikke noget"! BUM! så er denne fede schæfer oppe i hovedet på molly, og hun flipper HELT ud!
Aldrig i mit liv har jeg hørt eller set hende gå sådan amok, jeg prøver gevaldigt at bakke væk, men jeg er fanget i begge hundenes snore..
Molly når desværre at få fat i både øre og strube på schæferen og den hyler som var helvede brudt løs - endelig sker der noget hos ejeren..
Molly har fået bidt et mega hul i øret på hunden, men jeg kunne ikke se for alt dens pels om der er kommet bidskader i struben, men blod, det var der ihvertfald ..
Og fanme ikke om ejeren flipper helt ud og råber mig ind i hovedet at jeg burde kraftedme ikke have en hund når jeg ikke kunne styre den og den lille møg aggressive pis hund skulle aflives og alt i den dur..
Jeg blev så rasende på idioten, for det var jo ikke vores skyld! så han fik lige en sviner tilbage og han klappede ganske hurtigt i.. Men uden snor går han nok ikke igen..
ØV for en oplevelse!! Jeg har en hund der er rigtig ked af det nu!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Var det i hundeskov eller lign ? eller bare ude i det fri ?
maj 2011
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 194
Håber ikke Molly fremover bliver bange for andre hunde.
Og ja, var det i en hundeskov eller noget? for er der ikke skiltet med at hunde må være løse SKAL de være i snor.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
maj 2011
Der var ikke det der lignede kontrol over hans lortehund..
Men håber heller ikke at hun eller kiki for den sags skyld, er blevet mistroiske overfor andre hunde..
for vi nyder rigtig godt af at kunne komme i hundeskov og slippe dem løs da vi ved at de ikke gør nogen noget og bare gerne vil lege og hygge sig..
Men syntes faktisk det er lidt synd for hans hund at han er sådan en spasser.. for det gjorde virkelig ondt på den
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Men jeg tror ikke du skal være bekymret for hvem der får skylden. I bladet hunden har der netop været et læserbrev der spurgte til en situation som din. Læseren spurgte om hvem der fik skylden hvis ens hund var i snor og en anden hund angreb og som følgerne her af blev skambidt. Svaret lød at så længe hunden i snor reagere i selvforsvar, så er det ikke dens skyld, og man kan ikke forlange at den skal aflives…
Men jeg kan sagtens følge dig, det er bare så ærgerligt at den slags sker! Hvordan klare dine hunde sig?
maj 2011
jeg sagde også til ham at han var velkommen til at melde mig og at han sagtens kunne få mit navn osv.. Men så ville jeg også have hans så jeg kunne melde ham.. så klappede han kaje.. Har grundigt styr på reglerne fordi jeg næsten vidste at denne dag ville komme Desværre lidt grimt..
Begge hundene har det okay nu, de leger ude i bryggerset.. men jeg kan godt se på molly hun er lidt ked af det, hun er utrolig følsom, så det har taget lidt på hende at jeg råbte og skreg sådan.. Desværre.. Men vi får nogle gode guffere osv..
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Jeg forstår ikke at man ikke tager sin hund i snor når der kommer andre ,- synes det er respektløst, om man har styr på den eller ej...
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 51
Håber I kommer jer over epsioden alle sammen uden alt for mange problemer. :O)
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Håber både din hund og den anden hund der blev bidt kommer sig og ikke bliver bange for andre hunde...
maj 2011
Ville ikke kunne tilgive mig selv hvis hun blev en anderledes hund da hun er helt perfekt som hun er, da hun normalt ALDRIG har problemer med andre hunde, og er god til at sætte sine grænser på en pæn måde..
men jeg har ikke rigtig lyst til at gå derned igen Øv. for det er vores yndlingssted at lege og hygge os
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Vi må håbe at det for alvor kan lære sådan en spade at få styr på sin hund! Bare synd at det skulle gå ud over hans hund først…
Vi har også en bulldog på vejen, som ejeren også altid lader løbe løs, og Zena er rædselsslagen for den. Dens ejer forstår heller ikke at jeg beder ham kalde hans hund til sig ”den gør jo ikke noget”. Jeg er ved at bliv sindssyg over det!!! Nej men det gør min – den er rædselsslagen, og din bliver ved med at ignorere de tegn Zena giver om at den ikke vil have 3 ton overvægtig køter på ryggen!! Hvor svært kan det være at lære sin hund enten at komme når man kalder eller at holde den i snor?!!!
maj 2011
Håber egentlig bare at vi kommer over det uden problemer, og ham manden og hans hund er jeg, lidt grimt sagt, drøn ligeglad med.. han fik sin lærestreg på den grimme måde
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
De er da godt, at den kan finde ud af at forsvare sig selv - men det undrer mig nu alligevel, at man, når man står med en hund i snor, ikke er i stand til at få den til at lade være med at bide en anden hund ???
maj 2011
Der er intet værre end at ens hund er utryg og ked af det
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Måske Molly blev bange. Og forsvarede sig?? - ejeren af den anden hund har bare at holde styr på sin hund når der kommer andre med hund der er i snor.
maj 2011
Når ens ben er viklet ind kan man jo ikke bakke væk
jan 2006
Jeg undrer mig som sagt bare over, at man når man står med sin egen hund i snor, ikke har så meget styr på den, at man kan undgå at den bider en anden tilløbende hund ...
dec 2009
Synes stadig ikke du kan være sådan over for hunden, da det jo klart er ejerens skyld, men nok om det....
Er jo stadig på din side, synes bare det er synd at det hele skal gå ud over hundene fordi ejeren ikke har styr på den..
Martine: Det tænker jeg også lidt, men kommer jo an på hvilken hund det er, er måske ikke så nemt lige at holde en stor hund, når man går med to og en anden hund kommer hen til en og ikke vil flytte sig??
jan 2006
Hmm .. jeg kom gående med mine to, og der kom to små hysteriske sataner af en dansk-svensk og en jrt .. mine blev dækket af, og de to små hunde truet væk af mig, mens mine egne hunde lå afventende .. jeg gider da ikke, at skulle slås med mine egne to - det er rigeligt, at holde styr på at få andres væk.
jan 2006
dec 2009
Der er jo forskel på hunde, nogle er bedre trænet end andre, nogle er nemmere at træne end andre, nogle slår det klik for i sådan en situation, nogle ligger helt roligt uden problemer... Du kender jo ikke baggrunden for dens reaktion, måske den er utryg, måske den har været overfaldet før osv osv...
Der er tusind ting der kan afgøre om hunden går til angreb eller ej....
Uanset hvad, burde den anden mand have haft sin i snor eller i hvert fald kunne kalde den til sig, når der kom andre hunde... Min hund går også løs og kommer ikke altid når jeg kalder, så jeg er altid obs på om der er andre hunde i nærheden, og kan jeg risikere der kommer nogen så er han i snor.... Og hvis den anden hund virkelig kom med et faretruende signal, så synes jeg et eller andet sted det er ok at hendes hund forsvarer sig, selvom det er synd for den hund der blev bidt, hvis ikke dens hensigt var at overfalde...
maj 2011
Men vil da gerne se dig styre to små hunde som lynhurtigt i frygt fiser rundt om benene på dig også med en stor schæfer hund som er truende og løs..
Jeg syntes overhovedet ikke at min reaktion var forkert, på nogen måde.. jeg havde mit på det rene og havde egentlig ikke regnet med at molly ville bide da hun ALDRIG har vist aggressive tegn før..
maj 2011
maj 2011
aug 2008
Men der var jo ingen af os der overværede sammenstødet.
På en måde syntes jeg det er okay hunden i snor forsvare sig, håber jeg da os min gør hvis jeg nogensinde kommer ud for det, men samtidig, hvis schæferen virkelig var gal of faretruende så havde den altså ikke fundet sig i din lille hund havde bidt den!
maj 2011
Men med de signaler som den kom løbende med, tvivler jeg stærkt på at den bare syntes at det var sjov og ballade, men tror den blev ganske forskrækket over at lille bitte molly gav den hele armen..
aug 2008
maj 2011
Så jeg elsker dem, og er lidt ked af jeg skulle have en sådan oplevelse med dem
aug 2008
maj 2011
Den er meget grimmere end min.. Men for pokker da.. ØV at ham der er sådan en bøvert!!
At melde ham er overhovedet ikke i mine tanker da jeg syntes at lærestregen er påfaldet ham rigeligt Håber jeg
maj 2011
Hanne - hundene har det okay nu.. de leger og tosser ihvertfald.. og kiki gør som hun plejer, sætter sig på molly xD
aug 2008
:(
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
vil håbe at du kunne få hende socialseret med en sød schæfer for at hun ikke får et problem schæfere fremover.
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 267
jeg har ALTID mine i snor for jeg ved de ikke er gode til fremmede men blir sku rigtig ked af at andre ikk har styr på deres løse hunde, som regl hvis der kommer en løs hund farende mod os så står fix (dansk-svensk gårdhund) klar til at forsvare sig, den lille og mig, hun tar gerne en slåskamp, men det er næsten altid mig der får skylden da folk mener hun skal ha mundkurv på :o( dette mener jeg bestemt ikk hun skal da jeg så desværre tror hun mister livet, så kan hun jo slet ikk forsvare sig.. folk kan bare lære at ha styr på deres hunde!! Blir såå sur da dette sker jævnligt
maj 2011
Mange gange er det jo også hundeejeres uvidenhed omkring deres egen hund og andres hunde..
Men ved ikke om det ville hjælpe at smide lidt oplysning rundt til folk f.eks. via facebook osv. som opfordrer til at have hund i snor i mødet med andre hunde, og hvordan man skal gebærde sig selskab med andre hunde..
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
<b> Man må ikke gå med sin hund løs. </b>
Hvor mener du den lov hersker? Over det hele?
jan 2006
Aha, det er det de gør ? Ligger helt roligt af sig selv uden problemer ?? Der kan man bare se - og jeg som troede, at det var min stædige træning af dem, der havde gjort resultatet .. der tog jeg da godt nok fejl.
<i>Men vil da gerne se dig styre to små hunde som lynhurtigt i frygt fiser rundt om benene på dig også med en stor schæfer hund som er truende og løs..</i>
Jamen jeg skal da hjertens gerne ringe dig op, hvis jeg en dag køber to små hunde og der render en schæferhund hen til dem, som er truende og løs .. men tror desværre det har lange udsigter.
maj 2011
Jeg syntes jeg har gjort hvad jeg kunne i den situation som jeg stod i.. at min hund bed, det er ikke noget jeg er stolt af overhovedet.. Men jeg er stolt af at jeg tog situationen som jeg har gjort, for jeg ved at havde det været min kæreste som havde gået med hundene så havde han ganske enkelt slået hunden halvt fordærvet inden molly havde så meget som nået at reagere da han ikke vil have nogle i nærheden af sin hund..
jan 2006
Nej, jeg læser bestemt ikke kun hvad jeg vil - men Baltos indlæg er da om noget en direkte indikation af, at min hunderace er forbandet nem at træne for det første - og så er den derudover en dejlig en af slagsen, som bare lægger sig fint ned og observerer hvis der kommer en anden hund farende i hovedet på den !
Jeg er 100% enig med din kæreste !
jan 2006
Jeg mener på INGEN måde at du bærer NOGET SOM HELST ansvar i det der er sket - det er helt og aldeles sch-ejeren, der er en idiot.
Som sagt undrede jeg mig bare - og gør stadigvæk - over at man ikke har mere kontrol over sin hund når der kommer en anden drønende op i hovedet på den.
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Jeg tænker ofte, ved de her tråde, at jeg sådan ville ønske den anden part dukkede op og gav sin side af sagen.
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 90
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Hvilken by er det?
Er det "byen" som i Kbh? For så forstår jeg det godt.
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
maj 2011
Min hund skal aldrig nogensinde have mundkurv på fordi at andre folk ikke kan holde deres hunde, der kommer løbende med faretruende adfærd, væk fra mine..
Aldrig vil jeg beskyldes for ikke at træne mine hunde, der er en grund til at jeg slipper mine hunde når de ikke er i nærheden af andre, både mennesker og andre dyr, det er at jeg gerne vil blive ved at træne mit indkald, sådan at det til sidst sidder 100% i begge hunde.. Hvis det ikke er at træne, så ved jeg ikke hvad det er..
jun 2011
maj 2011
faretruende adfærd, mener jeg, er når hunden der kommer imod en er helt stiv i kroppen, ørerne tilbage, hovedet nede, og kort mundvig..
jun 2011
maj 2011
Så skete det :(