{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Lære at gribe godbidder osv {{forumTopicSubject}}

Hvordan lærer jeg min lille Casha at gribe en godbid, i stedet for at få den direkte i knolden?

Kan stå ved siden af hende med godbidden over hendes hoved, hun kigger op på den, når jeg slipper den, fuld fokus, men alligevel lader hun den bare knalde ned i hovedet...

Nogle gode råd smiley ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at gribe godbidder osv
  • #1   7. feb 2013 Det er vidst bare ikke alle hunde der har talent for den lille leg. Reiki laver den her når man prøver:

profilbillede
  • #2   7. feb 2013 Tror, at enten så kan hunden, eller os kan den ikke. Zenta kan gribe godbider og gør det ren refleks. Laika feks. får den lige i knolden. Hver gang.

• #3   7. feb 2013 Jeg troede aldrig det skulle lykkes, men fra den ene dag til den anden grev Maliq godbidder smiley Han kunne bestemt ikke da han var hvalp, det kom faktisk kun her i sommers da han var en 10 måneder. Vi stod foran Maliq kastede dem til ham med meget kort afstand, han blev ved at få dem i hovedet eller ventede til den landede på gulvet, vi gik lidt længere væk og prøvede nogle gange og med et par forsøg gik det smiley

• #4   7. feb 2013 Hvalpe og unge hunde har ikke motorik/timing til at gribe. Den evne skal først udvikles. Her i huset er de omkring 10 mdr til 1½ år, før de kan gribe både mad og legetøj.

• #5   7. feb 2013 Tror du har får svar, men bliver simpelthenmlige nødtiltag at sige til

Michelle: hvor er det dog et SKØNT billede!

• #6   7. feb 2013 Altså Mystique lærte det helt klart ved at kigge på de to store smiley Hun sad også bare og fik godbidden i hovedet hver gang, men så var det som om Ollie sagde: "Se her din nød, sådan skal det gøres!" og så kunne Mystique også lige pludselig smiley Hun har vel været 6 - 7 måneder da hun lærte det smiley

• #7   7. feb 2013 Gejl hende en smule op, så hun bliver opstemt, og så er det bare at forsøge smiley Det tog vores ca 2 uger at lære at gribe godbidder.. Nu griber hun simpelthen alt selvom vi direkte kyler det i hovedet på hende smiley

• #8   7. feb 2013 Og så skal du ikke kaste oppe fra din position, men kast fra hundens så den er fri for at kigge op, det kan godt være lidt skræmmende for en hund fra den vinkel.. så kast imod den i en lige linje fra dens munds højde

• #10   7. feb 2013 Jeg startede med at have den helt over hovede, så de kigger op og så ind det havde jeg vist at der var en godbid, og rent refleks åbner de munden når du slipper. Det gjorde jeg nogen gange og så er det så dig der skal kaste lige mod hunden til at starte med.

• #11   7. feb 2013 Nala har også først lige lært det! Hun lærte det fordi vi brugte pølseender istedet for godbidder... Hved ikke om det gjorde en forskel men så kunne hun i hvert fald!

• #12   7. feb 2013 Du kan jo starte med at lære den at jage lidt. Træne lidt koordination.

• #13   7. feb 2013 Sanne -tak tak, hvis man spørger Reiki så er menneskene jo så onde at stå og kaste KÆMPE mursten i hovedet på ham, deraf udstrykket smiley

Jeg tror absolut osse, som en anden er inde på, at længere afstand er vejen frem -når det en MEGET sjælden gang lykkes for Reiki at gribe en kiks, så sker det når jeg kaster den OP først -altså så den flyver i en blød bue op og han har tid til at koordinere det der griberi inden den forlængst er landet på gulvet.

Men som nævnt tror jeg ikke det er alle hunde der kan lære det. For Reikis vedkommende kan det lykke sådan ca 1 gang om året hehe...

Kommentér på:
Lære at gribe godbidder osv

Annonce