1.589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mental træning Mental træning

Hej hej smiley

Jeg har gjort den fantatiske oplevelse om hvor meget hjernegymnastik giver min hund. Jeg har købt forskellige træ-spil, bolde med huler og de forskellige "konger".

Men jeg vil HA' mere smiley Så jeg søger gode råd og ideer til mental træning i hvilken som helst form til min hund. Det må gerne være lidt svært, for han finder det meget sjovt go lærer det lynhurtig.

Så RÅD/IDEER søges eller jeres hunds gammel mental-legetøj købes gerne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mental træning
  • #1   4. jan 2013 Spor skulle være rigtig godt. Jeg må desværre melde pas til hvordan det helt præcist foregår, det er jeg ikke for god til smiley

• #3   4. jan 2013 Jeg kan anbefale to bøger, den ene er Hundetricks, og den anden hedder Leg med din hund. Der er rigtig mange gode ideer og med ting man har i en almindelig husholdning

• #4   4. jan 2013 Vi opdagede i dag hvor meget det kan give en hund at smøre lidt lækkert i bunden af et tomt peanutbutterglas :o)
    Ellers får de viskestykker foldet eller med knuder, og godbidder indeni. Og så selvf. spil (spillene er bare så dyre :b )
    Vi begraver også godbidderne under jord (eller tæpper og aviser, hvis det er indenfor), så de skal grave dem op eller hænger dem på lave grene, så de skal søge i luften.
    Spor er også super.

• #5   5. jan 2013 jeg går spor med mine hunde det er helt klart en af de fing som trætter dem mest og på den mest konstruktive måde.
    desuden træner vi og lærer alle mulige signaler og tricks her får vovserne også brugt de små grå og man har fornøjelsen af at samarbejde med hunden smiley

• #6   5. jan 2013 Er lige med på en kigger.

• #7   5. jan 2013 Vi leger narkohund med te istedetfor narko. Det er en yndet vinteraftensleg her i huset. Derudover går vi lidt hyggespor. Vi har masseer af spil, men de er alt for nemme efter få gange

• #8   6. jan 2013 Anna: hvordan lærer i hunden at søge te poser??.... Altså blive tændte på te posens duft?

• #9   6. jan 2013 Smid teposen foran hunden og beløn for enhver form for interesse. Dette gør du et par gange, indtil den smækker snude eller pote på teposen hver gang den bliver smidt.
    Herefter lader du teposen ligge stille og afventer at hunden laver target på den. Når det også kører. Så flytter du teposen lidt væk, så hunden skal bevæge sig en lille afstand for at gøre det.
    Når du er helt sikker på, at hunden fatter hvad det er den laver - så giver du det et signal - hjemme ved os hedder det "FIND TE". Herefter kan du prøve at flytte teposen ind i næste rum og evt. lige rundt om dørkarmen: dvs. dne ligger stadig fuldt synlig på gulvet, men hunden skal lette måsen og forlade rummet for at dutte på den....

Når den forstår at signalet betyder den skal gå ud af lede, så er du faktisk klar til at lege.

I starten er det en god ide, at gemme den nemme steder på gulvet, men efterhådne som hunden fanger legen, så kan du også gemme oppe i højderne, under puder og tæpper osv.

Start med at gøre det i kun 1 rum. Dvs. find en te-pose. Lad hunden lige snuse til den, sæt den af i et rum og gå selv ind i et andet rum. gem teen, så tilbage til hunden og giv den signalet - evt. vis den ind i det andet rum her i starten...

Hvis hunden synes det er rigtigt sjovt kan du udvide til flere rum og evt. også flere teposer - så der er mere end en der skal findes smiley

• #10   6. jan 2013 fedt nok. det skal vi da så meget i gang med at prøve.....
    der sker nemlig alt for meget ude i verden til at han kan koncentrere sig, endnu, om at søge noget som helst.
    te-pose søgning i hjemmet lyder som en god start.

• #11   6. jan 2013 Mine elsker det. Den yngste er bedst, når hun ellers koncentrere sig om at bruge næsen, men lidt for ofte koncentrerer hun sig istedetfor om den store mon er ved at finde den :lol:

• #12   7. jan 2013 Til trådstarter - kom lige i tanke om denne her - som jeg selv syede for nogle år siden. Den har vi også haft megen sjov med. Det er dog en god ide at lime tæppet fast på en rest gulvtæppe / gummimåtte eller træplade. Så flytter det sig ikke så meget...

i denne version er man nødt til at være involveret i legen selv, da tæppet skal rettes ud nu og da.

Det er en kopi af Nina Ottesen tæppet, syet af 3 forskellige IKEA plaider til hver 12 kr tror jeg smiley Men kan jo også sys af stofrester hvis man har noget liggende. Det tog ikke mere end at par minutter at sy. NO versionen koster vist 400 kr.

Videoen her er fra første gang hun prøver det. Den er lidt lang, de første 30 sek er af mig der ligger godbidder i det *ruller med øjnene* Og se venligst bort far, at jeg er iført morgenkåbe *lol*

http://youtu.be/XXrOkXWGcLw

• #13   8. jan 2013 Præsenterede te pose søgning for min hunde træner, og for at friste goofy mest muligt er jeg blevet anbefalet vanilje te, da hunde skulle være glad for det.

Og så lægge teen i en bøtte og holdene lignende bøtte ved siden af. Skulleefter Signe lære ham at søge teen hurtigere.

Indtil videre dutter vi kun teen med snuden, for en guf.

• #14   8. jan 2013 Hvor fint Goofy at I er gået i gang. Aner ikke om det vil være smartere at ahve teen i en dåse... Men hvis man har en hund der kunne finde på at æde te-breve var det måske en ok ide smiley

Det behøver jo sådan set heller ikke være te, men kan være hvad som helst. Vi brugte bare te fordi det var noget vi havde i huset smiley

Senere har jeg udvidet til en leg med duftdiskriminering, hvor hun skal finde mango- teen blandt de andre slags te-breve smiley

• #15   8. jan 2013 Duft diskriminering, nu har jeg hørt det med.
    Der er nok noget tid til det endnu.

Det med dåserne, er for at han skal markere den rigtige dåse, så vi ikke har te i hele stuen. Og at vi kan gemme flere dåser af samme art, for at "snyde" ham, og lokke ham til at bruge sin snyde omgikkes øjnene.
    Goofy er en mund og øjn hund, så vi er ved at lære ham at bruge poter og SNUDEN.

• #16   9. jan 2013 Sikke nogen gode ideer smiley

Mange tak for alle svarene. Jeg skal helt sikkert have syet et tæppe og prøve det med teposerne.. Det bliver spændende

Er der andre gode ideer ? smiley

• #17   10. jan 2013 vi har fået en af vores træner, skal siges den er rigtig svær.
    du behøver en sok, en lækker (hård) guf.
    du stopper guffen ind i sokken og giver hunden den.
    Hunden skal så møffe guffen ud.
    pointen er ikke at ødelægge sokken.
    hvis hunden begynder at terrorisere sokken tager man den væk.

hunden skal lære selvkontrol (ikke at ødelægge sokken) og regne ud hvordan man så får guffen ud.

efterhånden som hunden bliver god til det, finder man mindre og mindre sokker, helt ned til stramme børne/baby sokker.
    strømpebuker med en let knude på kan også bruges hvis en baby sok er for lille

Kommentér på:
Mental træning

Annonce