Stille mental træning {{forumTopicSubject}}
Jeg ville hører om der var nogle af jer, der har forslag til nogle mental trænings ting, man kan lave med sin hund, hvor den umiddelbart forholder sig i rimelig ro.
Har tænkt marv ben, med frosne mad i.
Snuemåtte
Og let søg, på et meget lille område
Men så stopper min opfindsomhed. Normalt bruger vi også aktivitets bold, og flaske, med godbidder i, men det er no go, da hunden ikke må løbe efter det. Og eks. leverpostej dutter på et træ, er også no go.
Min hund har fået en revne i skulder knoglen, så hun skal forholde sig i mest muligt ro, men må gerne gå stille lige frem af og meget korte ture. Pt er hun ganske rolig, men kunne forestille mig, inde for den næste uge, når smerten bliver mindre, så vil hun nok have brugt for noget hjerne aktivitet. Hun er dog en meget rolig unghund, men stadig unghund.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.214
Opstart på nosework kunne også være et bud. Eller en hvilken som helst anden træning med diskriminering af fært.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
Og kom gerne med flere, tænker vi nok kommer igennem en del, når vi først kommer i gang.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 296
Vi har haft glæde af uldsokker med godbidder i og knude i enden, gode lækre ben, en hulahop rund og så plastik tallerkener med godbidder under Så skal hun få vendte dem. Vi har også haft boret huller i nogle colaflasker og deres låg og bundet op på en snor mellem to stole. Så fylder man godbidder i og hunden skal så vende flaskerne for at få godbidderne ud. Papæsker og lign. Fyldt med godbidder. Let søg indendørs har vi også benyttet os af
jul 2015
Følger: 2 Svar: 206
Jeg ruller det også nogengange op så hunden skal rulle det ud for at få godbidderne
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 173
den er på engelsk men der er vildt mange gode ideer og gode råd
Stille mental træning