424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Amra H
Amra H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

renlighed renlighed

Vi har en hvalp på 5mdr, race : Japanese.
Hvalpen er ikke blevet trænet til renlighed.
Vi lufter hunden men det går ikke, den vil ikke lavee det store udenfor eller tisse, men så nsart vi er i huset så gør den det.
Vi har prøvet med aviser forskellige steder i huset , men så gør den det ved siden af avisen. Hjælp , hvad gør vi forkert!?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renlighed
  • #1   28. nov 2012 I skal lufte den det samme sted hver gang... Det tyder på den måske ikke er helt tryg ved at gøre det ude i den "store verden" endnu.
    Og bliv ude til den enten har tisset eller lavet stort. Husk masser af ros og godbidder når den gør det smiley

• Amra H
    Amra H Tilmeldt:
    nov 2012

#2   28. nov 2012 Tak for svar

profilbillede
  • #3   28. nov 2012 Jeg tog Kato ud når han havde sovet, leget og spist. I starten var vi det samme sted indtil han havde lært nogle af lyden og lugtene af kende da vi bor inde i byen og han ikke kendte til lyden af biler og mange mennesker.

Nu er vi så småt begyndt på gåture, men det er den samme gåtur vi tager hver gang, nogle gange tager vi den bare baglæns. Han kan sagtens tisse og lave det store på vores gåtur nu. Det er mere menneskerne vi arbejder med nu. Ros ham helt op til skyerne når han gør det udenfor og gerne en lille godbid så det bliver en god oplevelse for ham. smiley

• #4   28. nov 2012 Er det en hvalp som i lige har fået på 5 måneder, eller er det mig der misforstår?
    Jeg mener bare, at hvis den i de første 5 måneder, aldrig er blevet trænet i renlighed. Så skal i nok have rigtig god tålmodighed, men skal nok få det lært.

• Amra H
    Amra H Tilmeldt:
    nov 2012

#5   28. nov 2012 ja vi har lige fået den for 2 uger siden. og den er ikke blevet trænet til det, derfor søger jeg råd, indtil nu gik det ikke, som jeg nævnte overfor.

• #6   28. nov 2012 Du skal ud med den mange gange hver eneste dag, gerne 1 gang i timen. Når den her sovet, leget, spist drukket osv. Fin et fast sted i går hen tæt på jeres bolig, og tag jer god tid, til at lade hvalpen snuse og blive tryg, rod og giv godbidder når det lykkedes.

Hvis i ser den gøre noget indenfor, så skynd jer at samle den op, og tage den ud til dens faste sted, og vente på den bliver færdig og ros. Skæld ikke ud, gør i stedet grundigt rent med rodalon hvor den har haft uheld

• #7   28. nov 2012 Enig med GAGnam, i bør tage fri og starte forfra med renlighedstræning. Ud når den har sovet, spist, drukket, leget og en gang hver 1-2 time når den er vågen. Hvis den bare ligger og sover ville jeg lade den ligge, så den ikke bliver utryg ved at i render rundt og vækker den smiley
    Når den så vågner skal den ud med det samme. Husk at blive ude til den har tisset/skidt, det kræver tålmodighed.

Du siger at du ligger aviser og den ikke bruger dem, det er fordi den ikke har lært det. Jeg synes dog i skal prøve overstående først og helt droppe aviserne..

Og husk at gøre ORDENTLIGT rent med rodalon/Urin off, og gøre det med det samme uheldet sker. Ellers kan den dufte sig selv hvor den før har gjort det, og kan komme til at tro toilettet er dér.

• Amra H
    Amra H Tilmeldt:
    nov 2012

#9   28. nov 2012 Tusind tak for svar fra Jer alle, den er ikke blevet trænet hos sin ejer, det er synd . vi skal nok gøre det som I rådgiver os.
    Ta for svar Calule, ang. rent med rodalon det vidste jeg ikke. for den finder altid sit sted og gør det. jeg gjørde rent med alm rengøring midler og dampmaskine, det hjælp ikke:(

• #10   28. nov 2012 amra

Dejligt du tager alle de gode råd til dig smiley
    Det er selvfølgelig ærgeligt den ikke er blevet trænet, men følger i rådene herinde, skal det nok komme. smiley

• #11   29. nov 2012 Så prøv at gør virkelig godt rent dér. Urin off skulle tage de krystaller urinen laver, og derved fjerne lugten for hunden... om det virker kan jeg ikke sige. Hvis i ved det er der det sker - så læg evt. en avis. Når den forstår det er dér man gør det kan i langsomt flytte avisen tættere på hoveddøren.
    Ville dog ikke KUN gøre dette, det er stadig ud hver gang den har spist, leget, sovet osv smiley

Kommentér på:
renlighed

Annonce