juhuu! :D {{forumTopicSubject}}
I mandags kom jeg i snak med en tidligere registreret shweisshundefører, jeg har længe drømt om, at gå spor med den sorte, men har ikke rigtig kunne komme i gang.
Så onsdag fik vi taget mål til sele og bestilt en 10 meters line, det hentede vi fredag. Færtsko blev indkøbt brugt, og 1 liter blod. Klove havde jeg i fryseren Sammen med færtskoene fik jeg en bog.
I dag skulle det så være - så kl 9 var jeg færdig med at lægge et 50 meter spor, udelukkende på blod
(hunden har så gået nogen slæbe spor inden)
Og da klokken blev 12, skulle vi så se om jeg har kunne formå at lægge et godt spor.
Og sørme om han ikke ligeså fint finder "anskudssted" og går det første stykke rigtig flot, så kommer der noget forstyrrelse (der kom moutainbikere forbi da jeg lagde det) så der var ti meter som var lidt svage, men resten gik han super flot, i et godt tempo, og fandt "sårleje".
Så her er hænderne oppe og vi glæder os til i morgen Derudover er han bare blevet så dejlig rolig og fokuseret når vi træner, i hvert fald når man tænker på han er ½ år :b
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Så er det virkelig fedt at træne med hunden
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Men ja - det er bare sådan en dag hvor solen skinner lidt mere og alting bare passer godt sammen
juhuu! :D