Give sin chihuahua mere selvtillid? Give sin chihuahua mere selvtillid?
Vi var ved dyrlægen med vores chihuahua på 7 måneder fordi jeg var lidt nervøs for at han ikke tabte sine mælketænder.
Hun nævnte for mig at det ville være smartest at vente et halvt års tid endnu med neutralisering, da han virkede meget umoden og at hans opførsel over for klinikhunden var angstpræget. Hun sagde så at han skulle ha en masse succesoplevelser så han kunne blive mere tryg ved sine omgivelser.
Vi har i forvejen også en mops som han bestemmer 100% over.
Vi skal starte til hundetræning med ham til september, og planlægger at deltage i alle de hundelegestuearrangementer der er planlagt i området, men er der mere vi kan gøre for at han kan få et bedre sind?
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
Han starter i en indhegning for sig selv som lidt efter lidt bliver rykket tættere på den anden indhegning hvor andre små rolige hunde er. Han siger det kommer til at kræve nogle gange inden han er klar til at blive rykket, så det bliver helt i hans tempo.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
nov 2007
Man kan jo kombinere det, vil mene at en adfærdsbehandler ved hvad han snakker om efter at ha iagttaget hunden.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
du kan søge herinde på selvtillidsøvelser så kommer der en masse forslag op :), desværre kan alle kalde sig adfærdsdimmer
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/520803-prof_hundeleg___inkompetente_instruktoerer
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
nov 2007
Laila: Der findes også mange selvudnævnte eksperter herinde.
Jeg har set ham arbejde og set flere hunde han har hjulpet, vores venners chihuhua blev meget tryg ved det til sidst og løber modigt rundt imellem selv store hunde.
Men så må vi igang med selvtillidsøvelser.
Give sin chihuahua mere selvtillid?