{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder til start af agility træning ?? HJÆÆÆLP
  • #3   13. jun 2012 Vi ventede til Micha var 2 år for så havde vi fået tjekket hofter og albuer smiley og der måtte vi begynde at cykel træne. Men vente tiden var lang smiley

Har dog hørt om noget soft agility vist for unge hunde der ikke må over belastes smiley

Hold og lykke.

• #4   13. jun 2012 Vores klub har agility hvalpemotivation, hvor det så er for hunde der ikke er gamle nok, men kan lære de grundlæggende ting, bare uden spring og uden for meget kravlen =) (Der er spring, men bommene ligger på jorden, så de ikke skal springes over, men hunden lærer stadig hvor den skal igennem) og tunneler...
    Det synes jeg er en super god ide ;o) Så får man også trænet basis lydigheden i det, inden man starter rigtigt. Og der bliver selvf. taget hensyn til hvor meget hunden kan holde til psykisk også...

Ellers synes jeg det er ret forskelligt hvornår klubberne vil lade hundene starte. Jeg går ind for tidlig, men blid start, så knoglerne langsomt vænnes til belastningen, fremfor en sen start hvor man bare starter normalt op, da ældre knogler har sværere ved at vænne sig til belastning og det derfor giver flere skader og mindre holdbare knogler =)

Hvis jeg var dig, ville jeg finde et sted med hvalpemotivation og så starte rigtigt, når hunden var omkring et år =) (Men starte blidt ud der.... Man behøves ikke være der hele træningstimen igennem, man må godt hoppe på spring til små hunde, med en stor hund, man skal ikke køre sin hund træt)...

• #5   13. jun 2012 super mange tusinde tak for de gode råd (;

Kommentér på:
alder til start af agility træning ?? HJÆÆÆLP

Annonce