818 visninger
|
Oprettet:
Ingen leg indenfor {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for et godt råd. Vi har to dejlige hunde, en Dansk Spids på 15 uger, og en blandings hund på 1 år.
Jeg vil ikke have at de leger vildt indefor, de må gerne lægge og hygge lidt i hjørnet. Men de må ikke løbe rundt! Da vi har små børn i huset. Vi har en stor have, hvor de kan hygge sig i flere timer. De stopper bare ikke når de kommer ind.
Hvordan griber vi det bedst an, så de lære ikke at lege vildt indenfor. Hector, den store er kan en del kommandoer, og ham kan vi få til at lægge sig, men lille Elton, opsøger ham hele tiden.
Hjælp.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det er pt alt for stressende for dem at være i samme rum, når de ikke må tonse rundt og synd for den ældste at få en kommando, som den ikke kan udfører med den yngste på ryggen
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har før haft hunde der var tæt på hinanden ældres mæssigt, og det fungere rigtigt godt. Det gør det også her, bortset fra at jeg ikke gider vilde lege inddørs;-)
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 159
Jeg har købt et tæppe i hidsig farve, så der ikke kan tages fejl. Når de er med hos andre, får de besked på at være inden for tæppet.
I sidste uge prøvede jeg en hel dag, hver gang en kom en lille smule uden for, op og fat i halsbånd, følge tilbage, og dæk, og god bid. En hel dag, og det er faktisk ret godt nu.
Herhjemme er kravene ikke så strikse, der bliver de bare stoppet, hver gang de går amok. Men det er nu sjældent, da de motionerer en time morgen og aften... Så energien er ikke så meget til det.
Ingen leg indenfor